Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
specjalność: Ogrzewnictwo
Sylabus przedmiotu Geodezja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Geodezja | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Szczepaniak-Kreft <Anna.Szczepaniak-Kreft@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z matematyki - szkoła średnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | 1 Umiejętność korzystania z instrumentów geodezyjnych 2 Umiejętność korzystania z dokumentacji geodezyjnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Skala. Podziałki. Miary kąta. | 2 |
T-L-2 | Nanoszenie wieloboku i obliczanie powierzchni metodą graficzną. | 2 |
T-L-3 | Obliczanie powierzchni metodą mechaniczną- planimetrowanie. | 2 |
T-L-4 | Obliczanie objętości mas ziemnych z przekrojów. | 2 |
T-L-5 | Teodolit. | 2 |
T-L-6 | Pomiar kątów. | 2 |
T-L-7 | Pomiar sytuacyjny | 2 |
T-L-8 | Ciąg poligonowy. | 2 |
T-L-9 | Niwelator -sprawdzenie. | 2 |
T-L-10 | Niwelacja ciągu. | 2 |
T-L-11 | Niwelacja powierzchniowa. | 2 |
T-L-12 | Pomiar tachimetryczny. | 4 |
T-L-13 | Pomiar punktu niedostępnego. | 2 |
T-L-14 | Kolokwium zaliczeniowe. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota geodezji. Klasyfikacja map. Obliczanie powierzchni-metody: analityczna, graficzna. | 2 |
T-W-2 | Metoda mechaniczna- planimetrowanie. Rachunek współrzędnych.Orientacja pomiarów. | 2 |
T-W-3 | Obliczanie objętości mas ziemnych (metoda trójkątów,przekrojów,warstwic) | 2 |
T-W-4 | Teodolit. Pojęcie kąta poziomego i pionowego. | 2 |
T-W-5 | Pomiar kąta poziomego i pionowego. Obliczanie kątów. | 2 |
T-W-6 | Osnowy poziome. Pomiary długości. Pomiary sytuacyjne. | 2 |
T-W-7 | Pomiary szczegółów. Ciąg poligonowy. | 2 |
T-W-8 | Pomiary wysokościowe. Niwelator. | 2 |
T-W-9 | Rodzaje niwelacji. Ciągi niwelacyjne. | 2 |
T-W-10 | Niwelacja powierzchniowa. Tachimetria. | 2 |
T-W-11 | Opracowanie map sytuacyjno-wysokościowych. | 2 |
T-W-12 | Pomiar punktu niedostępnego. Fotogrametria. | 2 |
T-W-13 | Tyczenie tras (odcinki proste, łuki). | 2 |
T-W-14 | Pomiary realizacyjne budowli wodnych. | 2 |
T-W-15 | Zaliczenie wykładów. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 30 |
A-L-2 | Udział w konsultacjach | 15 |
A-L-3 | Opracowanie materiału- studia literaturowe | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 10 |
A-W-3 | Opracowanie materiału -studia literaturowe | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_??_W02 Ma wiedzę z zakresu tworzenia i czytania mapy | IS_1A_W02 | T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_??_U015 Ma umiejętności samodzielnego korzystania z literatury | IS_1A_U15 | T1A_U01, T1A_U05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1 | S-1 |
IS_1A_??_U03 Ma umiejętnosci czytania map geodezyjnch | IS_1A_U03 | T1A_U02, T1A_U07, T1A_U15 | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_??_W02 Ma wiedzę z zakresu tworzenia i czytania mapy | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę z zakresu tworzenia i czytania mapy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_??_U015 Ma umiejętności samodzielnego korzystania z literatury | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi czytac ze zrozumieniem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_??_U03 Ma umiejętnosci czytania map geodezyjnch | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi czytać mapy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kosiński W., Geodezja, SGGW, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Gil J., Pomiary geodezyjne w praktyce inżynierskiej, Zielonogórski Uniwersytet, Zielona Góra, 2005
- Przewłocki St., Geodezja dla inżynierii środowiska, PWN, Warszawa, 1997
- Wysocki J., Geodezja z fotogrametrią, SGGW, Warszawa, 2000