Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
specjalność: Ogrzewnictwo
Sylabus przedmiotu Organizacja robót sanitarnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja robót sanitarnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończeny kurs z Organizacji przedsiębiorstw budowlanych |
W-2 | Ukończony kurs z Ekonomiki budownictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych przez wykonawcę |
C-2 | Umiejetność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy |
C-3 | Umiejetność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Dokumenty przekazania placu budowy | 1 |
T-A-2 | Schematy organizacyjne budowy | 2 |
T-A-3 | Przedmiar robót i obliczanie czasu trwania robót | 4 |
T-A-4 | Opracowanie harmonogramu belkowego | 3 |
T-A-5 | harmonogram zatrudnienia | 1 |
T-A-6 | Opracowanie planu BIOZ | 1 |
T-A-7 | Składowiska materiałów na budowie | 1 |
T-A-8 | Projekt zagospodarowania placu budowy | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zakres uprawnień i odpowiedzialności kluczowych stanowisk Wykonawcy robót na budowie | 1 |
T-W-2 | Podstawowe standardy kierowania zespołami ludzkimi | 1 |
T-W-3 | Wymogi interpersonalne stawiane kierownikowi budowy | 1 |
T-W-4 | Procedura mobilizacji i przekazania placu budowy | 2 |
T-W-5 | Planowanie i organizacja infrastruktury technicznej na budowie | 2 |
T-W-6 | Planowanie optymalnej technologii wykonania robót | 1 |
T-W-7 | Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie | 2 |
T-W-8 | Plan BiOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi | 1 |
T-W-9 | Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS | 2 |
T-W-10 | Planowanie zasobów ludzkich i sprzętowych niezbędnych do wykonania zakresu umownego robót budowlanych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | Udział w konsultacjach | 3 |
A-A-3 | Opracowanie materiału- studia literaturowe Samodzielne opracowanie tematów | 8 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 5 |
A-A-5 | Zaliczenie ćwiczeń | 2 |
33 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | Rozpoznanie literaturowe | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-W-5 | zaliczenie | 1 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin testowy z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_null_W01 Rozróżnia struktury oganizacjyjne budów o różnej skali wielkości | IS_1A_W20 | T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1, S-2 |
IS_1A_null_W02 Proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarowania placu budowy | IS_1A_W20 | T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W03, InzA_W04 | C-2, C-3 | T-W-5, T-A-1, T-A-7, T-A-8, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1, S-2 |
IS_1A_null_W03 Dobiera metodologię wykonania robót dla różnych projektów | IS_1A_W20 | T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1, C-2 | T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-A-4, T-A-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_null_U01 Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót | IS_1A_U06 | T1A_U07, T1A_U10, T1A_U12 | InzA_U03, InzA_U04 | C-2 | T-W-5, T-W-9, T-A-3 | M-1 | S-1, S-2 |
IS_1A_null_U02 Planuje prace grup roboczych na placu budowy | IS_1A_U06, IS_1A_U12 | T1A_U07, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12 | InzA_U03, InzA_U04 | C-2 | T-W-10, T-A-4, T-A-5, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IS_1A_null_U03 Ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające | IS_1A_U07 | T1A_U10, T1A_U11 | InzA_U03 | C-3 | T-W-8, T-W-7, T-A-6 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_null_K01 Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu | IS_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
IS_1A_null_K02 Jest odpowiedzailny za wspólnie realizowane zadania | IS_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-7 | M-1 | S-1 |
IS_1A_null_K03 Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej | IS_1A_K05 | T1A_K05 | — | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_null_W01 Rozróżnia struktury oganizacjyjne budów o różnej skali wielkości | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązuje testw 60%, wskazuje strukturę organizacyjną dla okreslonych budów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_null_W02 Proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarowania placu budowy | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaplanować usytuowanie placów składowych oraz innych elementów placu budowy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_null_W03 Dobiera metodologię wykonania robót dla różnych projektów | 2,0 | |
3,0 | Zna metody wykonania robót dla różnych przedsięwzięć | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_null_U01 Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót | 2,0 | |
3,0 | Na podstawie katalogów potrafi okreslić nakłady pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_null_U02 Planuje prace grup roboczych na placu budowy | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaplanować wielkosc zespołów roboczych dla określonych robót | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_null_U03 Ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zapobiec zagrożeniom wystepujących na budowie zgodnie z planem BIOZ | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_null_K01 Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności pracy w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_null_K02 Jest odpowiedzailny za wspólnie realizowane zadania | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności przy realizacji zadań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IS_1A_null_K03 Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Przestrzega zasad etyki zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Maj T., Organizacja budowy. Podręcznik., Wyd. Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, Warszawa, 2007
- A. Szarkowski, A.Iwanow, Analiza inwestycyjna w budownictwie i inżynierii środowiska, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 2011
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
- Jaworski M., Podstawy organizacji budowy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2004