Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)
specjalność: Wodociągi i Kanalizacja
Sylabus przedmiotu Inżynieria elektryczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynieria elektryczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Zarębski <Tomasz.Zarebski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Wardach <Marcin.Wardach@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw fizyki, matematyki i informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zna zasadę działania i zastosowanie podstawowych urządzeń i aparatów elektrycznych |
C-2 | Nabycie umiejętności analizy zjawisk zachodzących w obwodach i urządzeniach elektrycznych oraz doboru podstawowych przyrządów pomiarowych, aparatów i urządzeń elektrycznych |
C-3 | Nabycie umiejętności pracy w grupie podczas zajęć laboratoryjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie. Szkolenie BHP. | 2 |
T-L-2 | Badanie wyłącznika nadprądowego. | 2 |
T-L-3 | Badanie wyłącznika różnicowoprądowego. | 2 |
T-L-4 | Instalacje oświetleniowe. | 2 |
T-L-5 | Układ sieci TN | 2 |
T-L-6 | Układ regulacji temperatury | 2 |
T-L-7 | Inteligentne instalacje elektryczne | 6 |
T-L-8 | Badanie transformatora | 2 |
T-L-9 | Badanie maszyny prądu stałego | 2 |
T-L-10 | Badanie maszyny trójfazowej asynchronicznej | 2 |
T-L-11 | Badanie maszyny synchronicznej | 2 |
T-L-12 | Rozruch i sterowanie maszyny asynchronicznej | 2 |
T-L-13 | Zaliczenie i odrabianie zaległości | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Obwody prądu stałego | 2 |
T-W-2 | Pole elektryczne. Kondensatory. | 2 |
T-W-3 | Pole magnetyczne. | 3 |
T-W-4 | Obwody prądu przemiennego | 2 |
T-W-5 | Maszyny elektryczne | 2 |
T-W-6 | Instalacje elektryczne | 3 |
T-W-7 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Uzupełnianie wiedzy z literatury | 24 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 12 |
66 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Uzupełnianie wiedzy z literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem techniki audiowizualnych. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena analityczna - ocena umiejętności wykonywania pomiarów i opracowywania sprawozdań. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena analityczna - umiejętność analizy zjawisk i rozumienie zasad działania urządzeń i maszyn elektrycznych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_W01 W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien rozumieć zjawiska w obwodach prądu oraz w polach elektrycznym i magnetycznym. Powinien znać zasady działania podstawowych aparatów, urządzeń oraz maszyn elektrycznych. | IS_2A_W02 | T2A_W02 | InzA2_W04 | C-1, C-2 | T-L-7, T-L-9, T-W-2, T-L-2, T-L-10, T-W-1, T-L-4, T-W-4, T-W-6, T-L-6, T-W-5, T-W-3, T-L-3, T-L-12, T-L-8, T-L-5, T-L-11 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_U01 Student potrafi dobierać podstawową aparaturę elektryczną do rozwiązywania problemów inżynierskich. Potrafi zdiagnozować podstawowe problemy w pracy instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych | IS_2A_U11 | T2A_U10 | InzA2_U03 | C-3, C-2 | T-L-9, T-W-5, T-L-6, T-W-4, T-L-7, T-W-2, T-L-4, T-L-3, T-W-1, T-L-10, T-L-5, T-W-6, T-L-8, T-L-2, T-L-11, T-L-12, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_??_K01 Zajęcia laboratoryjne pozwalają na analizę skutków zastosowania określonej aparatury | IS_2A_K03 | T2A_K02 | InzA2_K01 | C-3, C-2 | T-W-6, T-L-2, T-L-9, T-W-2, T-L-6, T-L-5, T-L-12, T-L-7, T-L-11, T-W-5, T-W-1, T-L-3, T-L-4, T-W-4, T-L-1, T-L-8, T-W-3, T-L-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_W01 W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien rozumieć zjawiska w obwodach prądu oraz w polach elektrycznym i magnetycznym. Powinien znać zasady działania podstawowych aparatów, urządzeń oraz maszyn elektrycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zjawiska w obwodach prądu elektrycznego i w polach magnetycznym i elektrycznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_U01 Student potrafi dobierać podstawową aparaturę elektryczną do rozwiązywania problemów inżynierskich. Potrafi zdiagnozować podstawowe problemy w pracy instalacji elektrycznej i urządzeń elektrycznych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi uruchomić proste urządzenia i podstawowe maszyny elektryczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_??_K01 Zajęcia laboratoryjne pozwalają na analizę skutków zastosowania określonej aparatury | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie potrzebę i zna możliwości dokształcania sie z zakresie szeroko rozumianej elektrotechniki i elektroniki. Potrafi podać przykłady zastosowań urządzeń elektrycznych i elektroncznych w przemyśle. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Franciszek Przeździecki, Elektrotechnika i elektronika, PWN
- Stanisław Bolkowski, Teoria obwodów elektrycznych, PWN, 2006
Literatura dodatkowa
- Materiały do wykładów udostępnione przez prowadzącego zajęcia, 2011
- Producenci urządzeń, Dokumentacja techniczna, katalogi, strony internetowe producentów, 2011