Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie projektowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>, Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 12,0 ECTS (formy) 12,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 45 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL4 45 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL5 60 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL6 60 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość geometrii wykreślnej, a w szczególności zasada rzutowania i perspektywy, na następnym roku znajomość podstaw modelowania bryłowego 3D.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z istotą modelowania bryłowego we wzornictwie przemysłowym
C-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
C-3Ukierunkowanie studentów na tworzenie modeli pod kątem przyszłych technologii wytwarzania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Opanowanie szkiców płaskich w stopniu pełnym, wraz z zasadami wymiarowania i nakładania więzów.6
T-L-2Opanowanie zasad tworzenia geometrii referencyjnej i metodyki jej stosowania6
T-L-3Realizacja bardziej złożonych operacji bryłowych, wprowadzenie geometrii odniesienia w tworzeniu wyciągnięć wieloprofilowych15
T-L-4Tworzenie wizualizacji z mapowaniem3
T-L-5Realizacja wybranych zadań projektowych15
45
laboratoria
T-L-1Realizacja modeli powierzchniowcch o różnycm stopniu złożoności16
T-L-2Realizacja operacji powierzchniowo bryłowych oraz modeli hybrydowych12
T-L-3Realizacja aranżacji świata wirtualnego.16
T-L-4Realizacja wybranych zadań modelowych16
60
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zagadnień modelowania 3D z wyszczególnieniem rozbieżności między modelowaniem bryłowym, a innymi metodami modelowania.3
T-L-2Wprowadzenie do zasad modelowania bryłowego.3
T-L-3Opanowanie obsługi środowiska systemu CAD, w tym opanowanie obsługi manipulatorów 3D.3
T-L-4Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu6
T-L-5Opanowanie prostych operacji bryłowych12
T-L-6Opanowanie zasad tworzenia prostych wizualizacji na potrzeby oceny projektu w toku3
T-L-7Realizacja wybranych zagadnień projektowych15
45
laboratoria
T-L-1Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach24
T-L-2Wprowadzenie do budowania złożeń i elementów wielobryłowych12
T-L-3Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska4
T-L-4Wprowadzenie do modelowania powierzchniowego8
T-L-5Realizacja wybranych zadań projektowych12
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach60
A-L-2przygotowanie do zajęć15
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach60
A-L-2przygotowanie do zajęć15
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-4burza mózgów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B8_W01
ma wiedzę w zakresie metodyki projektowania form przestrzennych, opartych o modelowanie bryłowe i powierzchiowe
Wz_1A_W01A1_W10C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
Wz_1A_B8_W02
ma wiedzę w zakresie wizualizacji obiektów, w tym metodyki przedstawiania z wykorzystaniem komputerowego wspomagania
Wz_1A_W02A1_W10C-1, C-2T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-3M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B8_U01
Umie zastosować wybrane metody modelowania elementów geometrycznych do potrzeb swojego projektu
Wz_1A_U01A1_U14C-2T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
Wz_1A_B8_U02
umie szybko wygenerować wizualizacje obiektów 3D sterując parametrami środowiska i oświetlenia, oceniając samodzielnie postępy projektu
Wz_1A_U08A1_U19C-1, C-2, C-3T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-3M-1, M-2, M-3, M-4S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B8_K01
Samodzielnie podejmuje się wybranych przez siebie zagadnień projektowych
Wz_1A_K02A1_K02C-2, C-3T-L-5, T-L-4M-1, M-2, M-3, M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B8_W01
ma wiedzę w zakresie metodyki projektowania form przestrzennych, opartych o modelowanie bryłowe i powierzchiowe
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_B8_W02
ma wiedzę w zakresie wizualizacji obiektów, w tym metodyki przedstawiania z wykorzystaniem komputerowego wspomagania
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5tudent jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B8_U01
Umie zastosować wybrane metody modelowania elementów geometrycznych do potrzeb swojego projektu
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_B8_U02
umie szybko wygenerować wizualizacje obiektów 3D sterując parametrami środowiska i oświetlenia, oceniając samodzielnie postępy projektu
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B8_K01
Samodzielnie podejmuje się wybranych przez siebie zagadnień projektowych
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Literatura podstawowa

  1. DSS, Materiały pomocnicze zawarte w Oprogramowaniu SolidWorks, 2011
  2. Mirosław Babiuch, Solidworks 2009 PL ćwiczenia, Helion, 2009, ISBN 8324616306 / 83-246-1630-6

Literatura dodatkowa

  1. Sham Tickoo, SolidWorks for Designers Release 2005, Purde University Calumet, 2006, w języku angielskim
  2. Ruiz Alex, SolidWorks 2010 (ebook), John Wiley & Sons, 2010, w języku angielskim

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Opanowanie szkiców płaskich w stopniu pełnym, wraz z zasadami wymiarowania i nakładania więzów.6
T-L-2Opanowanie zasad tworzenia geometrii referencyjnej i metodyki jej stosowania6
T-L-3Realizacja bardziej złożonych operacji bryłowych, wprowadzenie geometrii odniesienia w tworzeniu wyciągnięć wieloprofilowych15
T-L-4Tworzenie wizualizacji z mapowaniem3
T-L-5Realizacja wybranych zadań projektowych15
45

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Realizacja modeli powierzchniowcch o różnycm stopniu złożoności16
T-L-2Realizacja operacji powierzchniowo bryłowych oraz modeli hybrydowych12
T-L-3Realizacja aranżacji świata wirtualnego.16
T-L-4Realizacja wybranych zadań modelowych16
60

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zagadnień modelowania 3D z wyszczególnieniem rozbieżności między modelowaniem bryłowym, a innymi metodami modelowania.3
T-L-2Wprowadzenie do zasad modelowania bryłowego.3
T-L-3Opanowanie obsługi środowiska systemu CAD, w tym opanowanie obsługi manipulatorów 3D.3
T-L-4Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu6
T-L-5Opanowanie prostych operacji bryłowych12
T-L-6Opanowanie zasad tworzenia prostych wizualizacji na potrzeby oceny projektu w toku3
T-L-7Realizacja wybranych zagadnień projektowych15
45

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach24
T-L-2Wprowadzenie do budowania złożeń i elementów wielobryłowych12
T-L-3Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska4
T-L-4Wprowadzenie do modelowania powierzchniowego8
T-L-5Realizacja wybranych zadań projektowych12
60

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach60
A-L-2przygotowanie do zajęć15
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach60
A-L-2przygotowanie do zajęć15
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B8_W01ma wiedzę w zakresie metodyki projektowania form przestrzennych, opartych o modelowanie bryłowe i powierzchiowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istotą modelowania bryłowego we wzornictwie przemysłowym
C-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
C-3Ukierunkowanie studentów na tworzenie modeli pod kątem przyszłych technologii wytwarzania
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do zagadnień modelowania 3D z wyszczególnieniem rozbieżności między modelowaniem bryłowym, a innymi metodami modelowania.
T-L-2Wprowadzenie do zasad modelowania bryłowego.
T-L-4Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu
T-L-3Opanowanie obsługi środowiska systemu CAD, w tym opanowanie obsługi manipulatorów 3D.
T-L-5Opanowanie prostych operacji bryłowych
T-L-6Opanowanie zasad tworzenia prostych wizualizacji na potrzeby oceny projektu w toku
T-L-1Opanowanie szkiców płaskich w stopniu pełnym, wraz z zasadami wymiarowania i nakładania więzów.
T-L-2Opanowanie zasad tworzenia geometrii referencyjnej i metodyki jej stosowania
T-L-3Realizacja bardziej złożonych operacji bryłowych, wprowadzenie geometrii odniesienia w tworzeniu wyciągnięć wieloprofilowych
T-L-1Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach
T-L-2Wprowadzenie do budowania złożeń i elementów wielobryłowych
T-L-4Wprowadzenie do modelowania powierzchniowego
T-L-1Realizacja modeli powierzchniowcch o różnycm stopniu złożoności
T-L-2Realizacja operacji powierzchniowo bryłowych oraz modeli hybrydowych
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-4burza mózgów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B8_W02ma wiedzę w zakresie wizualizacji obiektów, w tym metodyki przedstawiania z wykorzystaniem komputerowego wspomagania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istotą modelowania bryłowego we wzornictwie przemysłowym
C-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
Treści programoweT-L-6Opanowanie zasad tworzenia prostych wizualizacji na potrzeby oceny projektu w toku
T-L-4Tworzenie wizualizacji z mapowaniem
T-L-3Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska
T-L-3Realizacja aranżacji świata wirtualnego.
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5tudent jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B8_U01Umie zastosować wybrane metody modelowania elementów geometrycznych do potrzeb swojego projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
Cel przedmiotuC-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
Treści programoweT-L-4Opanowanie zasad tworzenia szkiców prostych na płaszczyznach układu
T-L-3Opanowanie obsługi środowiska systemu CAD, w tym opanowanie obsługi manipulatorów 3D.
T-L-5Opanowanie prostych operacji bryłowych
T-L-6Opanowanie zasad tworzenia prostych wizualizacji na potrzeby oceny projektu w toku
T-L-1Opanowanie szkiców płaskich w stopniu pełnym, wraz z zasadami wymiarowania i nakładania więzów.
T-L-2Opanowanie zasad tworzenia geometrii referencyjnej i metodyki jej stosowania
T-L-3Realizacja bardziej złożonych operacji bryłowych, wprowadzenie geometrii odniesienia w tworzeniu wyciągnięć wieloprofilowych
T-L-1Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach
T-L-3Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska
T-L-1Realizacja modeli powierzchniowcch o różnycm stopniu złożoności
T-L-2Realizacja operacji powierzchniowo bryłowych oraz modeli hybrydowych
T-L-3Realizacja aranżacji świata wirtualnego.
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-4burza mózgów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B8_U02umie szybko wygenerować wizualizacje obiektów 3D sterując parametrami środowiska i oświetlenia, oceniając samodzielnie postępy projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U08jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istotą modelowania bryłowego we wzornictwie przemysłowym
C-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
C-3Ukierunkowanie studentów na tworzenie modeli pod kątem przyszłych technologii wytwarzania
Treści programoweT-L-6Opanowanie zasad tworzenia prostych wizualizacji na potrzeby oceny projektu w toku
T-L-4Tworzenie wizualizacji z mapowaniem
T-L-3Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska
T-L-3Realizacja aranżacji świata wirtualnego.
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-4burza mózgów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B8_K01Samodzielnie podejmuje się wybranych przez siebie zagadnień projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
C-3Ukierunkowanie studentów na tworzenie modeli pod kątem przyszłych technologii wytwarzania
Treści programoweT-L-5Realizacja wybranych zadań projektowych
T-L-4Realizacja wybranych zadań modelowych
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-4burza mózgów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie