Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Technologie modelowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie modelowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mikołaj Jerczyński <mjerczynski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 60 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zdolności manualne potrzebne do wizualizacji własnych problemów artysycznych. Podstawowa wiedza w zakresie materiałoznawstwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-11. Rozwijanie umiejętności precyzyjnego budowania formy dla funkcji. 2. Opanowanie swobodnego operowania skalą w przetwarzaniu projektu. 3. Doskonalenie umiejętnośći widzenia przestrzennego. 4. Wykształcenie umiejętności posługiwania się wybranymi surowcami/materiami jako"medium" przyszłej pracy twórczej. 5. Łączenie materiałów w celu uzyskania oczekiwanych efektów plastycznych. 6. Stymulowanie swobody wypowiedzi i indywidualnego doboru środków.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-11. Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania.4
T-P-22. Tworzenie struktury przestrzennej z materiałów miękkich. Forma a materia. Kształt i głębia.8
T-P-33. Obiekt przestrzenny - modelowanie. Relecja między detalem a masą. Płaszczyzna i przestrzeń.8
T-P-44. Forma przestrzenna - łączenie materiałów naturalnych /włókna/ z tworzywami syntetycznymi. Operowanie transparentnością i walorem.12
T-P-55. Wewnątrz - na zewnątrz. Modelowanie na bazie formy wyjściowej /sześcian/ z uwzględnieniem konstrukcji. Stymulowanie wrażliwości przestrzennej. Technika pozłotnicza.16
T-P-66. Sytuacyjna kreacja autorska. Obiekt / forma inspirowany światem przyrody lub dorobkiem kulturowym. Formowanie w wybranych materiałach. I etap - zaprojektowanie struktury. II etap - przetworzenie jej w formę o charakterze użytkowym.12
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnicwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna.60
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wprowadzenie do zajęć poprzedzone będzie wykładem informacyjnym połączonym z pokazem materiału poglądowego. Kolejne zajęcia obejmować będą wykłady problemowe poparte analizą prac plastycznych oraz krótkim omówieniem wybranej techniki modelowania.Wykłady poparte będą ćwiczeniami praktycznymi. Konsultacje indywidualne wczesniejszych projektów będą robione na bieżąco. Efekt finalny to realizacja projektu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wynika z uczestnictwa w zajęciach, opanowania warsztatu.Inywidualnych konsultacji, których efektem jest praca plastyczna.
S-2Ocena podsumowująca: Wynika z przedstawionych prac plastycznych zawierających w swej wypowiedzi świadome łączenie teorii z praktyką.Uwzglęnia poziom kreacji artystycznej, osobiste zaangazowanie.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_D3_W01
ma elementarną wiedzę w zakresie sposobu realizacji prac artystycznych i projektowych
Wz_1A_W03A1_W13C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6M-1S-1, S-2
Wz_1A_D3_W02
zna techniki warsztatowe, materialły i technologie wykorzystywane w różnych dziedzinach wzornictwa
Wz_1A_W01, Wz_1A_W03, Wz_1A_W04A1_W10, A1_W13C-1T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-6M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_D3_U01
jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Wz_1A_U08A1_U19C-1T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-6, T-P-4, T-P-5M-1S-1, S-2
Wz_1A_D3_U02
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Wz_1A_U09A1_U19, A1_U20C-1T-P-3, T-P-5, T-P-2, T-P-4, T-P-1, T-P-6M-1S-1, S-2
Wz_1A_D3_U03
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
Wz_1A_U10A1_U19, A1_U20C-1T-P-4, T-P-2, T-P-5, T-P-1, T-P-6, T-P-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_D3_K01
Potrafi wykorzystać psychologiczne mechanizmy umożliwiające bardziej efektywne działanie przy realizacji własnych projektów.
Wz_1A_K02, Wz_1A_K03A1_K02, A1_K03C-1T-P-6M-1S-1, S-2
Wz_1A_D3_K02
Umie krytycznie ocenić wyniki włąsnej pracy oraz wyniki pracy innych osób i wyciągać konstruktywne wnioski.
Wz_1A_K04A1_K04C-1T-P-6M-1S-1, S-2
Wz_1A_D3_K03
Rozumie konieczność ochrony praw autorskich, zna podstawowe pojęcia z zakresu tego prawa. Jest przygotowany do pracy zespołowej, posiada umiejętność krytycznej oceny wyników własnych działań a także konstruktywnej oceny działań innych osób
Wz_1A_K06A1_K06C-1T-P-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_D3_W01
ma elementarną wiedzę w zakresie sposobu realizacji prac artystycznych i projektowych
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej sposobu realizacji własnych projektów
3,0Na poziomie podstawowym opanował wiedzę, dotyczącą realizacji prac projektowych
3,5Potrafi w sposób świadomy wykotrzystać wiedzę teoretyczną, zna zasady technologii
4,0Posiada i potrafi w sposób trafny wykorzystać wiedzę, zgodnie z zasadami terminologii. Jest aktywny.
4,5W sposób wyróżniający na tle grupy realizuje swoje projekty w oparciu o poznane terminologie. Proces projektowy nie budzi zastrzeżeń i posiada cechy indywidualne.
5,0Posiada bogaty warsztat twórczy, potrafi samodzielnie określić i dobrać środki realizacji. Jego projekty posiadają cechy indywidualnego stylu.
Wz_1A_D3_W02
zna techniki warsztatowe, materialły i technologie wykorzystywane w różnych dziedzinach wzornictwa
2,0Nie posiada wiedzy, pozwalającej na realizację z wykorzystaniem podstawowych technik warsztatowych
3,0Zna w podstawowym zakresie techniki warsztatowe oraz posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa
3,5Zna w stopniu podstawowym wiedzę w zakresie technik warsztatowych, posiada podstawową wiedzę z zakresu technologii wzornictwa
4,0W sposób zaawansowany potrafi zastosować wiedzę, opartą na znajomosci technik i technologii, wykorzystywanych w różnychn dziedzinach wzornictwa.
4,5Zna, potrafi i rozumie w stopniu zaawansowanym zastosować wiedzę zwązaną z procesem technologicznym i technicznym zaproponowanego projektu.
5,0W sposób profesjonalny potrafi zastosować wiedzę, bazującą na znajomości wykorzystania technik, technologii oraz nowinek z dziedziny wzornictwa

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_D3_U01
jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
2,0Nie uczestniczy w zajęciach.Przedstawione prace nie spełniają podstawowych wymogów pod względem warsztatowym i artystycznym.
3,0Kreacja artystyczna na niskim poziomie.Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Podstawowa wiedza w rozpoznawaniu i stosowaniu wybranych materiałów.Niesystematyczna praca negatywniwe odbijająca się na rozwoju predyspozycji indywidualnych.
3,5Kreacjia artystycznej na średnim poziomie. W sposób zadawalający szkoli warsztat artystyczny. Potrafi scharakteryzować i omówić wybraną technikę oraz wskazać jej zastosowanie.
4,0Potrafi stworzyć ciekawą kreację artystyczną.Posiada dobry warsztat. Pracuje systematycznie i uczestniczy aktywnie w zajęciach.
4,5Jego prace w sposób wyróżniający są efektem systematycznej pracy. Udoskonala i wzbogaca własne srodki wyrazu.Umie w sposób szybki i precyzyjny omówić swoje dokonania.
5,0Potrafi stworzyć niezależną kreację artystyczną.wyróżnia siem bardzo dobrym warsztatem artystycznym, który wzbogaca o nowe media.Nie unika podejmowania nowych problemów artystycznej kreacji i złóżonej technologii w swoich pracach.
Wz_1A_D3_U02
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
2,0Nie uczestniczy w zajęciach.Przedstawione prace nie spełniają podstawowych wymogów pod względem warsztatowym i artystycznym.
3,0Kreacja artystyczna na niskim poziomie.Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Podstawowa wiedza w rozpoznawaniu i stosowaniu wybranych materiałów.Niesystematyczna praca negatywniwe odbijająca się na rozwoju predyspozycji indywidualnych.
3,5Kreacjia artystycznej na średnim poziomie. W sposób zadawalający szkoli warsztat artystyczny. Potrafi scharakteryzować i omówić wybraną technikę oraz wskazać jej zastosowanie.
4,0Potrafi stworzyć ciekawą kreację artystyczną.Posiada dobry warsztat. Pracuje systematycznie i uczestniczy aktywnie w zajęciach.
4,5Jego prace w sposób wyróżniający są efektem systematycznej pracy. Udoskonala i wzbogaca własne srodki wyrazu.Umie w sposób szybki i precyzyjny omówić swoje dokonania.
5,0Potrafi stworzyć niezależną kreację artystyczną.wyróżnia siem bardzo dobrym warsztatem artystycznym, który wzbogaca o nowe media.Nie unika podejmowania nowych problemów artystycznej kreacji i złóżonej technologii w swoich pracach.
Wz_1A_D3_U03
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
2,0Nie uczestniczy w zajęciach.Przedstawione prace nie spełniają podstawowych wymogów pod względem warsztatowym i artystycznym.
3,0Kreacja artystyczna na niskim poziomie.Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Podstawowa wiedza w rozpoznawaniu i stosowaniu wybranych materiałów.Niesystematyczna praca negatywniwe odbijająca się na rozwoju predyspozycji indywidualnych.
3,5Kreacjia artystycznej na średnim poziomie. W sposób zadawalający szkoli warsztat artystyczny. Potrafi scharakteryzować i omówić wybraną technikę oraz wskazać jej zastosowanie.
4,0Potrafi stworzyć ciekawą kreację artystyczną.Posiada dobry warsztat. Pracuje systematycznie i uczestniczy aktywnie w zajęciach.
4,5Jego prace w sposób wyróżniający są efektem systematycznej pracy. Udoskonala i wzbogaca własne srodki wyrazu.Umie w sposób szybki i precyzyjny omówić swoje dokonania.
5,0Potrafi stworzyć niezależną kreację artystyczną.wyróżnia siem bardzo dobrym warsztatem artystycznym, który wzbogaca o nowe media.Nie unika podejmowania nowych problemów artystycznej kreacji i złóżonej technologii w swoich pracach.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_D3_K01
Potrafi wykorzystać psychologiczne mechanizmy umożliwiające bardziej efektywne działanie przy realizacji własnych projektów.
2,0Nie zna zasad i przepisów związanych z funkcjonowaniem praw autorskich, nie jest przygotowany do pracy zespołowej i nie potrafi dokonać prezentacji swej pracy
3,0Wybiórczo zna zasady i podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego, nie potrafi w sposób zadawalający zaprezentować i zanalizować swoją pracę, w spoób pobieżny ocenia działania innych osób
3,5Posiada podstawowe lecz nieusystematyzowane wiadomosci w zakresie prawa autorskiego, w stopniu zadawalającym uczestniczy w pracach zespołowych. Jego wystąpienia oraz prezentacja prac jest niepełna
4,0Dobrze zna zasady funkcjonoweania prawa autorskiego, przestrzega je. Posiada dobry kontakt z osobami współpracującymi w zaspole, w sposób umiejętny przeprowadza krytyczną analizę wyników własnych działań oraz innych osób
4,5W sposób dobry a nawet bardzo dobry rozumie i stosuje zasady prawa autorskiego i ochrony dóbr przemysłowych. W sposób swobodny prezentuje swoje osiągnięcia twórcze. Poddaje w sposób przekonujący krytycznej analizie działania innych osób
5,0Bardzo dobrze zna i przestrzega przepisy prawne, związane z prawem autorskim. Posiada zaawansowane umiejętności związane z funkcjonowaniem, w grupie jest liderem. Potrafi działać pod jej presją. W sposób konstruktywny przeprowadza analizę i poddaje umiejętnej krytyce działania innych osób
Wz_1A_D3_K02
Umie krytycznie ocenić wyniki włąsnej pracy oraz wyniki pracy innych osób i wyciągać konstruktywne wnioski.
2,0Nie zna zasad i przepisów związanych z funkcjonowaniem praw autorskich, nie jest przygotowany do pracy zespołowej i nie potrafi dokonać prezentacji swej pracy
3,0Wybiórczo zna zasady i podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego, nie potrafi w sposób zadawalający zaprezentować i zanalizować swoją pracę, w spoób pobieżny ocenia działania innych osób
3,5Posiada podstawowe lecz nieusystematyzowane wiadomosci w zakresie prawa autorskiego, w stopniu zadawalającym uczestniczy w pracach zespołowych. Jego wystąpienia oraz prezentacja prac jest niepełna
4,0Dobrze zna zasady funkcjonoweania prawa autorskiego, przestrzega je. Posiada dobry kontakt z osobami współpracującymi w zaspole, w sposób umiejętny przeprowadza krytyczną analizę wyników własnych działań oraz innych osób
4,5W sposób dobry a nawet bardzo dobry rozumie i stosuje zasady prawa autorskiego i ochrony dóbr przemysłowych. W sposób swobodny prezentuje swoje osiągnięcia twórcze. Poddaje w sposób przekonujący krytycznej analizie działania innych osób
5,0Bardzo dobrze zna i przestrzega przepisy prawne, związane z prawem autorskim. Posiada zaawansowane umiejętności związane z funkcjonowaniem, w grupie jest liderem. Potrafi działać pod jej presją. W sposób konstruktywny przeprowadza analizę i poddaje umiejętnej krytyce działania innych osób
Wz_1A_D3_K03
Rozumie konieczność ochrony praw autorskich, zna podstawowe pojęcia z zakresu tego prawa. Jest przygotowany do pracy zespołowej, posiada umiejętność krytycznej oceny wyników własnych działań a także konstruktywnej oceny działań innych osób
2,0Nie zna zasad i przepisów związanych z funkcjonowaniem praw autorskich, nie jest przygotowany do pracy zespołowej i nie potrafi dokonać prezentacji swej pracy
3,0Wybiórczo zna zasady i podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego, nie potrafi w sposób zadawalający zaprezentować i zanalizować swoją pracę, w spoób pobieżny ocenia działania innych osób
3,5Posiada podstawowe lecz nieusystematyzowane wiadomosci w zakresie prawa autorskiego, w stopniu zadawalającym uczestniczy w pracach zespołowych. Jego wystąpienia oraz prezentacja prac jest niepełna
4,0Dobrze zna zasady funkcjonoweania prawa autorskiego, przestrzega je. Posiada dobry kontakt z osobami współpracującymi w zaspole, w sposób umiejętny przeprowadza krytyczną analizę wyników własnych działań oraz innych osób
4,5W sposób dobry a nawet bardzo dobry rozumie i stosuje zasady prawa autorskiego i ochrony dóbr przemysłowych. W sposób swobodny prezentuje swoje osiągnięcia twórcze. Poddaje w sposób przekonujący krytycznej analizie działania innych osób
5,0Bardzo dobrze zna i przestrzega przepisy prawne, związane z prawem autorskim. Posiada zaawansowane umiejętności związane z funkcjonowaniem, w grupie jest liderem. Potrafi działać pod jej presją. W sposób konstruktywny przeprowadza analizę i poddaje umiejętnej krytyce działania innych osób

Literatura podstawowa

  1. Penny Spake, Design historia wzornictwa, Arkady, Warszawa, 2012, 1
  2. Anastasia Young, The Workbench Guide to Jewelry Techniques, Thames & Hudson, Londyn, 2010, 2
  3. Sarah Keay, Jwewllery using textile techniques, A&C Black Publishers, Londyn, 2009
  4. Clive Hallett Amanda Johnson, Mode Guide des Textiles, Eyrolles, Paris, 2010
  5. Władysław Ślesiński, Technologia i techniki rzeźbienia, Arady, Warszawa, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Henrik Vejlgaard, Anatomia trendu, Oficyna, Kraków, 2008, 1
  2. Monika Rosińska, Przemyśleć użycie Projektanci.Przedmioty.Życie społeczne, Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, Warszawa, 2010, 1

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-11. Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania.4
T-P-22. Tworzenie struktury przestrzennej z materiałów miękkich. Forma a materia. Kształt i głębia.8
T-P-33. Obiekt przestrzenny - modelowanie. Relecja między detalem a masą. Płaszczyzna i przestrzeń.8
T-P-44. Forma przestrzenna - łączenie materiałów naturalnych /włókna/ z tworzywami syntetycznymi. Operowanie transparentnością i walorem.12
T-P-55. Wewnątrz - na zewnątrz. Modelowanie na bazie formy wyjściowej /sześcian/ z uwzględnieniem konstrukcji. Stymulowanie wrażliwości przestrzennej. Technika pozłotnicza.16
T-P-66. Sytuacyjna kreacja autorska. Obiekt / forma inspirowany światem przyrody lub dorobkiem kulturowym. Formowanie w wybranych materiałach. I etap - zaprojektowanie struktury. II etap - przetworzenie jej w formę o charakterze użytkowym.12
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnicwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna.60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D3_W01ma elementarną wiedzę w zakresie sposobu realizacji prac artystycznych i projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W03ma pogłębioną wiedzę w obszarze relacji człowiek-obiekt techniczny i zna w stopniu ogólnym psychofizyczne uwarunkowania tych relacji; zna kluczowe zagadnienia z zakresu prawidłowego projektowania otoczenia człowieka
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W13zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
Cel przedmiotuC-11. Rozwijanie umiejętności precyzyjnego budowania formy dla funkcji. 2. Opanowanie swobodnego operowania skalą w przetwarzaniu projektu. 3. Doskonalenie umiejętnośći widzenia przestrzennego. 4. Wykształcenie umiejętności posługiwania się wybranymi surowcami/materiami jako"medium" przyszłej pracy twórczej. 5. Łączenie materiałów w celu uzyskania oczekiwanych efektów plastycznych. 6. Stymulowanie swobody wypowiedzi i indywidualnego doboru środków.
Treści programoweT-P-11. Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania.
T-P-22. Tworzenie struktury przestrzennej z materiałów miękkich. Forma a materia. Kształt i głębia.
T-P-33. Obiekt przestrzenny - modelowanie. Relecja między detalem a masą. Płaszczyzna i przestrzeń.
T-P-44. Forma przestrzenna - łączenie materiałów naturalnych /włókna/ z tworzywami syntetycznymi. Operowanie transparentnością i walorem.
T-P-55. Wewnątrz - na zewnątrz. Modelowanie na bazie formy wyjściowej /sześcian/ z uwzględnieniem konstrukcji. Stymulowanie wrażliwości przestrzennej. Technika pozłotnicza.
T-P-66. Sytuacyjna kreacja autorska. Obiekt / forma inspirowany światem przyrody lub dorobkiem kulturowym. Formowanie w wybranych materiałach. I etap - zaprojektowanie struktury. II etap - przetworzenie jej w formę o charakterze użytkowym.
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć poprzedzone będzie wykładem informacyjnym połączonym z pokazem materiału poglądowego. Kolejne zajęcia obejmować będą wykłady problemowe poparte analizą prac plastycznych oraz krótkim omówieniem wybranej techniki modelowania.Wykłady poparte będą ćwiczeniami praktycznymi. Konsultacje indywidualne wczesniejszych projektów będą robione na bieżąco. Efekt finalny to realizacja projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wynika z uczestnictwa w zajęciach, opanowania warsztatu.Inywidualnych konsultacji, których efektem jest praca plastyczna.
S-2Ocena podsumowująca: Wynika z przedstawionych prac plastycznych zawierających w swej wypowiedzi świadome łączenie teorii z praktyką.Uwzglęnia poziom kreacji artystycznej, osobiste zaangazowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej sposobu realizacji własnych projektów
3,0Na poziomie podstawowym opanował wiedzę, dotyczącą realizacji prac projektowych
3,5Potrafi w sposób świadomy wykotrzystać wiedzę teoretyczną, zna zasady technologii
4,0Posiada i potrafi w sposób trafny wykorzystać wiedzę, zgodnie z zasadami terminologii. Jest aktywny.
4,5W sposób wyróżniający na tle grupy realizuje swoje projekty w oparciu o poznane terminologie. Proces projektowy nie budzi zastrzeżeń i posiada cechy indywidualne.
5,0Posiada bogaty warsztat twórczy, potrafi samodzielnie określić i dobrać środki realizacji. Jego projekty posiadają cechy indywidualnego stylu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D3_W02zna techniki warsztatowe, materialły i technologie wykorzystywane w różnych dziedzinach wzornictwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Wz_1A_W03ma pogłębioną wiedzę w obszarze relacji człowiek-obiekt techniczny i zna w stopniu ogólnym psychofizyczne uwarunkowania tych relacji; zna kluczowe zagadnienia z zakresu prawidłowego projektowania otoczenia człowieka
Wz_1A_W04ma pogłębioną wiedzę w obszarze relacji człowiek-obiekt techniczny i zna w stopniu ogólnym psychofizyczne uwarunkowania tych relacji; zna kluczowe zagadnienia z zakresu prawidłowego projektowania otoczenia człowieka
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
A1_W13zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
Cel przedmiotuC-11. Rozwijanie umiejętności precyzyjnego budowania formy dla funkcji. 2. Opanowanie swobodnego operowania skalą w przetwarzaniu projektu. 3. Doskonalenie umiejętnośći widzenia przestrzennego. 4. Wykształcenie umiejętności posługiwania się wybranymi surowcami/materiami jako"medium" przyszłej pracy twórczej. 5. Łączenie materiałów w celu uzyskania oczekiwanych efektów plastycznych. 6. Stymulowanie swobody wypowiedzi i indywidualnego doboru środków.
Treści programoweT-P-22. Tworzenie struktury przestrzennej z materiałów miękkich. Forma a materia. Kształt i głębia.
T-P-33. Obiekt przestrzenny - modelowanie. Relecja między detalem a masą. Płaszczyzna i przestrzeń.
T-P-44. Forma przestrzenna - łączenie materiałów naturalnych /włókna/ z tworzywami syntetycznymi. Operowanie transparentnością i walorem.
T-P-66. Sytuacyjna kreacja autorska. Obiekt / forma inspirowany światem przyrody lub dorobkiem kulturowym. Formowanie w wybranych materiałach. I etap - zaprojektowanie struktury. II etap - przetworzenie jej w formę o charakterze użytkowym.
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć poprzedzone będzie wykładem informacyjnym połączonym z pokazem materiału poglądowego. Kolejne zajęcia obejmować będą wykłady problemowe poparte analizą prac plastycznych oraz krótkim omówieniem wybranej techniki modelowania.Wykłady poparte będą ćwiczeniami praktycznymi. Konsultacje indywidualne wczesniejszych projektów będą robione na bieżąco. Efekt finalny to realizacja projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wynika z uczestnictwa w zajęciach, opanowania warsztatu.Inywidualnych konsultacji, których efektem jest praca plastyczna.
S-2Ocena podsumowująca: Wynika z przedstawionych prac plastycznych zawierających w swej wypowiedzi świadome łączenie teorii z praktyką.Uwzglęnia poziom kreacji artystycznej, osobiste zaangazowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy, pozwalającej na realizację z wykorzystaniem podstawowych technik warsztatowych
3,0Zna w podstawowym zakresie techniki warsztatowe oraz posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa
3,5Zna w stopniu podstawowym wiedzę w zakresie technik warsztatowych, posiada podstawową wiedzę z zakresu technologii wzornictwa
4,0W sposób zaawansowany potrafi zastosować wiedzę, opartą na znajomosci technik i technologii, wykorzystywanych w różnychn dziedzinach wzornictwa.
4,5Zna, potrafi i rozumie w stopniu zaawansowanym zastosować wiedzę zwązaną z procesem technologicznym i technicznym zaproponowanego projektu.
5,0W sposób profesjonalny potrafi zastosować wiedzę, bazującą na znajomości wykorzystania technik, technologii oraz nowinek z dziedziny wzornictwa
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D3_U01jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U08jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
Cel przedmiotuC-11. Rozwijanie umiejętności precyzyjnego budowania formy dla funkcji. 2. Opanowanie swobodnego operowania skalą w przetwarzaniu projektu. 3. Doskonalenie umiejętnośći widzenia przestrzennego. 4. Wykształcenie umiejętności posługiwania się wybranymi surowcami/materiami jako"medium" przyszłej pracy twórczej. 5. Łączenie materiałów w celu uzyskania oczekiwanych efektów plastycznych. 6. Stymulowanie swobody wypowiedzi i indywidualnego doboru środków.
Treści programoweT-P-11. Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania.
T-P-33. Obiekt przestrzenny - modelowanie. Relecja między detalem a masą. Płaszczyzna i przestrzeń.
T-P-22. Tworzenie struktury przestrzennej z materiałów miękkich. Forma a materia. Kształt i głębia.
T-P-66. Sytuacyjna kreacja autorska. Obiekt / forma inspirowany światem przyrody lub dorobkiem kulturowym. Formowanie w wybranych materiałach. I etap - zaprojektowanie struktury. II etap - przetworzenie jej w formę o charakterze użytkowym.
T-P-44. Forma przestrzenna - łączenie materiałów naturalnych /włókna/ z tworzywami syntetycznymi. Operowanie transparentnością i walorem.
T-P-55. Wewnątrz - na zewnątrz. Modelowanie na bazie formy wyjściowej /sześcian/ z uwzględnieniem konstrukcji. Stymulowanie wrażliwości przestrzennej. Technika pozłotnicza.
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć poprzedzone będzie wykładem informacyjnym połączonym z pokazem materiału poglądowego. Kolejne zajęcia obejmować będą wykłady problemowe poparte analizą prac plastycznych oraz krótkim omówieniem wybranej techniki modelowania.Wykłady poparte będą ćwiczeniami praktycznymi. Konsultacje indywidualne wczesniejszych projektów będą robione na bieżąco. Efekt finalny to realizacja projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wynika z uczestnictwa w zajęciach, opanowania warsztatu.Inywidualnych konsultacji, których efektem jest praca plastyczna.
S-2Ocena podsumowująca: Wynika z przedstawionych prac plastycznych zawierających w swej wypowiedzi świadome łączenie teorii z praktyką.Uwzglęnia poziom kreacji artystycznej, osobiste zaangazowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie uczestniczy w zajęciach.Przedstawione prace nie spełniają podstawowych wymogów pod względem warsztatowym i artystycznym.
3,0Kreacja artystyczna na niskim poziomie.Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Podstawowa wiedza w rozpoznawaniu i stosowaniu wybranych materiałów.Niesystematyczna praca negatywniwe odbijająca się na rozwoju predyspozycji indywidualnych.
3,5Kreacjia artystycznej na średnim poziomie. W sposób zadawalający szkoli warsztat artystyczny. Potrafi scharakteryzować i omówić wybraną technikę oraz wskazać jej zastosowanie.
4,0Potrafi stworzyć ciekawą kreację artystyczną.Posiada dobry warsztat. Pracuje systematycznie i uczestniczy aktywnie w zajęciach.
4,5Jego prace w sposób wyróżniający są efektem systematycznej pracy. Udoskonala i wzbogaca własne srodki wyrazu.Umie w sposób szybki i precyzyjny omówić swoje dokonania.
5,0Potrafi stworzyć niezależną kreację artystyczną.wyróżnia siem bardzo dobrym warsztatem artystycznym, który wzbogaca o nowe media.Nie unika podejmowania nowych problemów artystycznej kreacji i złóżonej technologii w swoich pracach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D3_U02potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U09potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
A1_U20opanowała efektywne techniki ćwiczenia umiejętności warsztatowych, umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę
Cel przedmiotuC-11. Rozwijanie umiejętności precyzyjnego budowania formy dla funkcji. 2. Opanowanie swobodnego operowania skalą w przetwarzaniu projektu. 3. Doskonalenie umiejętnośći widzenia przestrzennego. 4. Wykształcenie umiejętności posługiwania się wybranymi surowcami/materiami jako"medium" przyszłej pracy twórczej. 5. Łączenie materiałów w celu uzyskania oczekiwanych efektów plastycznych. 6. Stymulowanie swobody wypowiedzi i indywidualnego doboru środków.
Treści programoweT-P-33. Obiekt przestrzenny - modelowanie. Relecja między detalem a masą. Płaszczyzna i przestrzeń.
T-P-55. Wewnątrz - na zewnątrz. Modelowanie na bazie formy wyjściowej /sześcian/ z uwzględnieniem konstrukcji. Stymulowanie wrażliwości przestrzennej. Technika pozłotnicza.
T-P-22. Tworzenie struktury przestrzennej z materiałów miękkich. Forma a materia. Kształt i głębia.
T-P-44. Forma przestrzenna - łączenie materiałów naturalnych /włókna/ z tworzywami syntetycznymi. Operowanie transparentnością i walorem.
T-P-11. Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania.
T-P-66. Sytuacyjna kreacja autorska. Obiekt / forma inspirowany światem przyrody lub dorobkiem kulturowym. Formowanie w wybranych materiałach. I etap - zaprojektowanie struktury. II etap - przetworzenie jej w formę o charakterze użytkowym.
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć poprzedzone będzie wykładem informacyjnym połączonym z pokazem materiału poglądowego. Kolejne zajęcia obejmować będą wykłady problemowe poparte analizą prac plastycznych oraz krótkim omówieniem wybranej techniki modelowania.Wykłady poparte będą ćwiczeniami praktycznymi. Konsultacje indywidualne wczesniejszych projektów będą robione na bieżąco. Efekt finalny to realizacja projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wynika z uczestnictwa w zajęciach, opanowania warsztatu.Inywidualnych konsultacji, których efektem jest praca plastyczna.
S-2Ocena podsumowująca: Wynika z przedstawionych prac plastycznych zawierających w swej wypowiedzi świadome łączenie teorii z praktyką.Uwzglęnia poziom kreacji artystycznej, osobiste zaangazowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie uczestniczy w zajęciach.Przedstawione prace nie spełniają podstawowych wymogów pod względem warsztatowym i artystycznym.
3,0Kreacja artystyczna na niskim poziomie.Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Podstawowa wiedza w rozpoznawaniu i stosowaniu wybranych materiałów.Niesystematyczna praca negatywniwe odbijająca się na rozwoju predyspozycji indywidualnych.
3,5Kreacjia artystycznej na średnim poziomie. W sposób zadawalający szkoli warsztat artystyczny. Potrafi scharakteryzować i omówić wybraną technikę oraz wskazać jej zastosowanie.
4,0Potrafi stworzyć ciekawą kreację artystyczną.Posiada dobry warsztat. Pracuje systematycznie i uczestniczy aktywnie w zajęciach.
4,5Jego prace w sposób wyróżniający są efektem systematycznej pracy. Udoskonala i wzbogaca własne srodki wyrazu.Umie w sposób szybki i precyzyjny omówić swoje dokonania.
5,0Potrafi stworzyć niezależną kreację artystyczną.wyróżnia siem bardzo dobrym warsztatem artystycznym, który wzbogaca o nowe media.Nie unika podejmowania nowych problemów artystycznej kreacji i złóżonej technologii w swoich pracach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D3_U03umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U10umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
A1_U20opanowała efektywne techniki ćwiczenia umiejętności warsztatowych, umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę
Cel przedmiotuC-11. Rozwijanie umiejętności precyzyjnego budowania formy dla funkcji. 2. Opanowanie swobodnego operowania skalą w przetwarzaniu projektu. 3. Doskonalenie umiejętnośći widzenia przestrzennego. 4. Wykształcenie umiejętności posługiwania się wybranymi surowcami/materiami jako"medium" przyszłej pracy twórczej. 5. Łączenie materiałów w celu uzyskania oczekiwanych efektów plastycznych. 6. Stymulowanie swobody wypowiedzi i indywidualnego doboru środków.
Treści programoweT-P-44. Forma przestrzenna - łączenie materiałów naturalnych /włókna/ z tworzywami syntetycznymi. Operowanie transparentnością i walorem.
T-P-22. Tworzenie struktury przestrzennej z materiałów miękkich. Forma a materia. Kształt i głębia.
T-P-55. Wewnątrz - na zewnątrz. Modelowanie na bazie formy wyjściowej /sześcian/ z uwzględnieniem konstrukcji. Stymulowanie wrażliwości przestrzennej. Technika pozłotnicza.
T-P-11. Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania.
T-P-66. Sytuacyjna kreacja autorska. Obiekt / forma inspirowany światem przyrody lub dorobkiem kulturowym. Formowanie w wybranych materiałach. I etap - zaprojektowanie struktury. II etap - przetworzenie jej w formę o charakterze użytkowym.
T-P-33. Obiekt przestrzenny - modelowanie. Relecja między detalem a masą. Płaszczyzna i przestrzeń.
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć poprzedzone będzie wykładem informacyjnym połączonym z pokazem materiału poglądowego. Kolejne zajęcia obejmować będą wykłady problemowe poparte analizą prac plastycznych oraz krótkim omówieniem wybranej techniki modelowania.Wykłady poparte będą ćwiczeniami praktycznymi. Konsultacje indywidualne wczesniejszych projektów będą robione na bieżąco. Efekt finalny to realizacja projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wynika z uczestnictwa w zajęciach, opanowania warsztatu.Inywidualnych konsultacji, których efektem jest praca plastyczna.
S-2Ocena podsumowująca: Wynika z przedstawionych prac plastycznych zawierających w swej wypowiedzi świadome łączenie teorii z praktyką.Uwzglęnia poziom kreacji artystycznej, osobiste zaangazowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie uczestniczy w zajęciach.Przedstawione prace nie spełniają podstawowych wymogów pod względem warsztatowym i artystycznym.
3,0Kreacja artystyczna na niskim poziomie.Warsztat bez próby poszukiwań ciekawych rozwiązań.Podstawowa wiedza w rozpoznawaniu i stosowaniu wybranych materiałów.Niesystematyczna praca negatywniwe odbijająca się na rozwoju predyspozycji indywidualnych.
3,5Kreacjia artystycznej na średnim poziomie. W sposób zadawalający szkoli warsztat artystyczny. Potrafi scharakteryzować i omówić wybraną technikę oraz wskazać jej zastosowanie.
4,0Potrafi stworzyć ciekawą kreację artystyczną.Posiada dobry warsztat. Pracuje systematycznie i uczestniczy aktywnie w zajęciach.
4,5Jego prace w sposób wyróżniający są efektem systematycznej pracy. Udoskonala i wzbogaca własne srodki wyrazu.Umie w sposób szybki i precyzyjny omówić swoje dokonania.
5,0Potrafi stworzyć niezależną kreację artystyczną.wyróżnia siem bardzo dobrym warsztatem artystycznym, który wzbogaca o nowe media.Nie unika podejmowania nowych problemów artystycznej kreacji i złóżonej technologii w swoich pracach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D3_K01Potrafi wykorzystać psychologiczne mechanizmy umożliwiające bardziej efektywne działanie przy realizacji własnych projektów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
A1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
Cel przedmiotuC-11. Rozwijanie umiejętności precyzyjnego budowania formy dla funkcji. 2. Opanowanie swobodnego operowania skalą w przetwarzaniu projektu. 3. Doskonalenie umiejętnośći widzenia przestrzennego. 4. Wykształcenie umiejętności posługiwania się wybranymi surowcami/materiami jako"medium" przyszłej pracy twórczej. 5. Łączenie materiałów w celu uzyskania oczekiwanych efektów plastycznych. 6. Stymulowanie swobody wypowiedzi i indywidualnego doboru środków.
Treści programoweT-P-66. Sytuacyjna kreacja autorska. Obiekt / forma inspirowany światem przyrody lub dorobkiem kulturowym. Formowanie w wybranych materiałach. I etap - zaprojektowanie struktury. II etap - przetworzenie jej w formę o charakterze użytkowym.
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć poprzedzone będzie wykładem informacyjnym połączonym z pokazem materiału poglądowego. Kolejne zajęcia obejmować będą wykłady problemowe poparte analizą prac plastycznych oraz krótkim omówieniem wybranej techniki modelowania.Wykłady poparte będą ćwiczeniami praktycznymi. Konsultacje indywidualne wczesniejszych projektów będą robione na bieżąco. Efekt finalny to realizacja projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wynika z uczestnictwa w zajęciach, opanowania warsztatu.Inywidualnych konsultacji, których efektem jest praca plastyczna.
S-2Ocena podsumowująca: Wynika z przedstawionych prac plastycznych zawierających w swej wypowiedzi świadome łączenie teorii z praktyką.Uwzglęnia poziom kreacji artystycznej, osobiste zaangazowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zasad i przepisów związanych z funkcjonowaniem praw autorskich, nie jest przygotowany do pracy zespołowej i nie potrafi dokonać prezentacji swej pracy
3,0Wybiórczo zna zasady i podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego, nie potrafi w sposób zadawalający zaprezentować i zanalizować swoją pracę, w spoób pobieżny ocenia działania innych osób
3,5Posiada podstawowe lecz nieusystematyzowane wiadomosci w zakresie prawa autorskiego, w stopniu zadawalającym uczestniczy w pracach zespołowych. Jego wystąpienia oraz prezentacja prac jest niepełna
4,0Dobrze zna zasady funkcjonoweania prawa autorskiego, przestrzega je. Posiada dobry kontakt z osobami współpracującymi w zaspole, w sposób umiejętny przeprowadza krytyczną analizę wyników własnych działań oraz innych osób
4,5W sposób dobry a nawet bardzo dobry rozumie i stosuje zasady prawa autorskiego i ochrony dóbr przemysłowych. W sposób swobodny prezentuje swoje osiągnięcia twórcze. Poddaje w sposób przekonujący krytycznej analizie działania innych osób
5,0Bardzo dobrze zna i przestrzega przepisy prawne, związane z prawem autorskim. Posiada zaawansowane umiejętności związane z funkcjonowaniem, w grupie jest liderem. Potrafi działać pod jej presją. W sposób konstruktywny przeprowadza analizę i poddaje umiejętnej krytyce działania innych osób
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D3_K02Umie krytycznie ocenić wyniki włąsnej pracy oraz wyniki pracy innych osób i wyciągać konstruktywne wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K04jest zdolna krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K04posiada umiejętność samooceny, konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób, podjęcia refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą
Cel przedmiotuC-11. Rozwijanie umiejętności precyzyjnego budowania formy dla funkcji. 2. Opanowanie swobodnego operowania skalą w przetwarzaniu projektu. 3. Doskonalenie umiejętnośći widzenia przestrzennego. 4. Wykształcenie umiejętności posługiwania się wybranymi surowcami/materiami jako"medium" przyszłej pracy twórczej. 5. Łączenie materiałów w celu uzyskania oczekiwanych efektów plastycznych. 6. Stymulowanie swobody wypowiedzi i indywidualnego doboru środków.
Treści programoweT-P-66. Sytuacyjna kreacja autorska. Obiekt / forma inspirowany światem przyrody lub dorobkiem kulturowym. Formowanie w wybranych materiałach. I etap - zaprojektowanie struktury. II etap - przetworzenie jej w formę o charakterze użytkowym.
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć poprzedzone będzie wykładem informacyjnym połączonym z pokazem materiału poglądowego. Kolejne zajęcia obejmować będą wykłady problemowe poparte analizą prac plastycznych oraz krótkim omówieniem wybranej techniki modelowania.Wykłady poparte będą ćwiczeniami praktycznymi. Konsultacje indywidualne wczesniejszych projektów będą robione na bieżąco. Efekt finalny to realizacja projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wynika z uczestnictwa w zajęciach, opanowania warsztatu.Inywidualnych konsultacji, których efektem jest praca plastyczna.
S-2Ocena podsumowująca: Wynika z przedstawionych prac plastycznych zawierających w swej wypowiedzi świadome łączenie teorii z praktyką.Uwzglęnia poziom kreacji artystycznej, osobiste zaangazowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zasad i przepisów związanych z funkcjonowaniem praw autorskich, nie jest przygotowany do pracy zespołowej i nie potrafi dokonać prezentacji swej pracy
3,0Wybiórczo zna zasady i podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego, nie potrafi w sposób zadawalający zaprezentować i zanalizować swoją pracę, w spoób pobieżny ocenia działania innych osób
3,5Posiada podstawowe lecz nieusystematyzowane wiadomosci w zakresie prawa autorskiego, w stopniu zadawalającym uczestniczy w pracach zespołowych. Jego wystąpienia oraz prezentacja prac jest niepełna
4,0Dobrze zna zasady funkcjonoweania prawa autorskiego, przestrzega je. Posiada dobry kontakt z osobami współpracującymi w zaspole, w sposób umiejętny przeprowadza krytyczną analizę wyników własnych działań oraz innych osób
4,5W sposób dobry a nawet bardzo dobry rozumie i stosuje zasady prawa autorskiego i ochrony dóbr przemysłowych. W sposób swobodny prezentuje swoje osiągnięcia twórcze. Poddaje w sposób przekonujący krytycznej analizie działania innych osób
5,0Bardzo dobrze zna i przestrzega przepisy prawne, związane z prawem autorskim. Posiada zaawansowane umiejętności związane z funkcjonowaniem, w grupie jest liderem. Potrafi działać pod jej presją. W sposób konstruktywny przeprowadza analizę i poddaje umiejętnej krytyce działania innych osób
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D3_K03Rozumie konieczność ochrony praw autorskich, zna podstawowe pojęcia z zakresu tego prawa. Jest przygotowany do pracy zespołowej, posiada umiejętność krytycznej oceny wyników własnych działań a także konstruktywnej oceny działań innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K06pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K06zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-11. Rozwijanie umiejętności precyzyjnego budowania formy dla funkcji. 2. Opanowanie swobodnego operowania skalą w przetwarzaniu projektu. 3. Doskonalenie umiejętnośći widzenia przestrzennego. 4. Wykształcenie umiejętności posługiwania się wybranymi surowcami/materiami jako"medium" przyszłej pracy twórczej. 5. Łączenie materiałów w celu uzyskania oczekiwanych efektów plastycznych. 6. Stymulowanie swobody wypowiedzi i indywidualnego doboru środków.
Treści programoweT-P-11. Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania.
Metody nauczaniaM-1Wprowadzenie do zajęć poprzedzone będzie wykładem informacyjnym połączonym z pokazem materiału poglądowego. Kolejne zajęcia obejmować będą wykłady problemowe poparte analizą prac plastycznych oraz krótkim omówieniem wybranej techniki modelowania.Wykłady poparte będą ćwiczeniami praktycznymi. Konsultacje indywidualne wczesniejszych projektów będą robione na bieżąco. Efekt finalny to realizacja projektu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wynika z uczestnictwa w zajęciach, opanowania warsztatu.Inywidualnych konsultacji, których efektem jest praca plastyczna.
S-2Ocena podsumowująca: Wynika z przedstawionych prac plastycznych zawierających w swej wypowiedzi świadome łączenie teorii z praktyką.Uwzglęnia poziom kreacji artystycznej, osobiste zaangazowanie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zasad i przepisów związanych z funkcjonowaniem praw autorskich, nie jest przygotowany do pracy zespołowej i nie potrafi dokonać prezentacji swej pracy
3,0Wybiórczo zna zasady i podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego, nie potrafi w sposób zadawalający zaprezentować i zanalizować swoją pracę, w spoób pobieżny ocenia działania innych osób
3,5Posiada podstawowe lecz nieusystematyzowane wiadomosci w zakresie prawa autorskiego, w stopniu zadawalającym uczestniczy w pracach zespołowych. Jego wystąpienia oraz prezentacja prac jest niepełna
4,0Dobrze zna zasady funkcjonoweania prawa autorskiego, przestrzega je. Posiada dobry kontakt z osobami współpracującymi w zaspole, w sposób umiejętny przeprowadza krytyczną analizę wyników własnych działań oraz innych osób
4,5W sposób dobry a nawet bardzo dobry rozumie i stosuje zasady prawa autorskiego i ochrony dóbr przemysłowych. W sposób swobodny prezentuje swoje osiągnięcia twórcze. Poddaje w sposób przekonujący krytycznej analizie działania innych osób
5,0Bardzo dobrze zna i przestrzega przepisy prawne, związane z prawem autorskim. Posiada zaawansowane umiejętności związane z funkcjonowaniem, w grupie jest liderem. Potrafi działać pod jej presją. W sposób konstruktywny przeprowadza analizę i poddaje umiejętnej krytyce działania innych osób