Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Wz_1A_B1_K01 | jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Wz_1A_K03 | jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_K03 | jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Biegłość manualna, rozwiązywanie problemów warsztatowych, rozbudzona zdolność obserwacji – uniknięcie bezradności warsztatowej blokującej zamierzenia twórcze; zrozumienie istoty rysunku jako: procesu w czasie, zapisu myśli, języka sztuki – medium do pełnego, niezależnego wyrażania siebie. |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni |
---|
T-P-1 | Jak w semestrze 1
Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni |
T-P-1 | Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni |
T-P-1 | Program oparty na „alfabecie” rysunkowym , analizie anatomii, rysunku: punkcie, linii, płaszczyźnie, walorze, fakturze, skali, kontraście, świetle, cieniu, kolorze, przestrzeni. Wynikające z powyższego ćwiczenia dotyczyć będą: rysunku łagodnego, drapieżnego, lekkiego, ciężkiego, małego, dużego, w bieli, szarości, czerni, pozytywowego i negatywowego, w perspektywie i bez niej, na zróżnicowanym kształcie, na zróżnicowanej fakturze, w zmiennym rytmie, jako forma narracyjna i jako proces w czasie i przestrzeni |
Metody nauczania | M-1 | Konsultacje, warsztaty grupowe, ćwiczenia w pracowni jak i w plenerze |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: zaliczenie z oceną |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student myśli wyłącznie schematami, przyjmuje pierwsze zadowalające rozwiązanie, ignoruje potrzebę rozwijania własnego procesu uczenia się |
3,0 | student w minimalnym stopniu wychodzi poza schematy, z trudem tworzy rozwiązania wariantowe, w minimalnym stopniu organizuje własny proces uczenia się |
3,5 | |
4,0 | student stara się wychodzić poza rozwiązania schematyczne, tworzy rozwiązania wariantowe, w stopniu podstawowym rozwija własny proces uczenia się |
4,5 | |
5,0 | student z założenia neguje rozwiązania schematyczne, tworzy rozwiązania wariantowe, które stara się przy tym porządkować i weryfikować, systematycznie doskonali własny proces uczenia się |