Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Prawo turystyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo turystyczne | ||
Specjalność | Ekonomika turystyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa znajomość zagadnień geograficznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego |
C-2 | umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej |
C-3 | umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | podstawy polityki przestrzennej | 1 |
T-W-2 | ład przestrzenny | 1 |
T-W-3 | rozwój regionalny | 2 |
T-W-4 | miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego | 2 |
T-W-5 | studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego | 2 |
T-W-6 | decyzje lokalizacyjne | 2 |
T-W-7 | planowanie przestrzenne na szczeblu wojewódzkim | 2 |
T-W-8 | planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym | 2 |
T-W-9 | zrównoważony rozwój | 1 |
T-W-10 | planowanie przestrzenne w turystyce | 3 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 18 |
A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjach w ramach przygtowania zagadnień na wykłady; | 22 |
A-W-3 | Dyskusja; | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu i uczestnictwo w egzaminie | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją |
M-2 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena pracy w grupie |
S-2 | Ocena formująca: ocena referatów |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/2_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej | E_1A_W01, E_1A_W03, E_1A_W02 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D4/2_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego | E_1A_W01, E_1A_W06 | S1A_W01, S1A_W06 | C-1, C-2, C-3 | T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D4/2_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego | E_1A_W01, E_1A_W03, E_1A_W06 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W06 | C-1, C-2, C-3 | T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D4/2_W04 Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W05, E_1A_W04, E_1A_W03 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D4/2_W05 Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju | E_1A_W01, E_1A_W03, E_1A_W06, E_1A_W02 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W06 | C-1, C-2, C-3 | T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_D4/2_W06 Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim | E_1A_W01, E_1A_W03, E_1A_W06, E_1A_W04, E_1A_W02 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06 | C-1, C-2, C-3 | T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/2_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | E_1A_U01, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U02 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_1A_D4/2_U02 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii | E_1A_U01, E_1A_U05, E_1A_U02 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/2_K01 Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja) | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/2_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu polityki przestrzennej. |
3,0 | Student posiada pewną wiedzę z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada pewną wiedzę z zakresu polityki przestrzennej w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie polityki przestrzennej w stopniu większym niż dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D4/2_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy na temat ładu przestrzennego. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu większym niż dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D4/2_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu rozwoju regionalnego. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu większym niż dobrym. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D4/2_W04 Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D4/2_W05 Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu zrównoważonego rozwoju. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D4/2_W06 Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowum i wojewódzkim. |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/2_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
E_1A_D4/2_U02 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii | 2,0 | Student nie potrafi posługiwać się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii. |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii. | |
3,5 | Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii. | |
4,5 | Student w stopniu większym niż dobry posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/2_K01 Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja) | 2,0 | Student nie potrafi pracować samodzielnie ani w zespole. |
3,0 | Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- M. Nowak, Polityka przestrzenna w polskich obszarach metropolitalnych, CeDeWu, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- M. Nowak, T. Skotarczak, Zarządzanie miastem, CeDeWu, Warszawa, 2011