Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Prawne aspekty ochrony środowiska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawne aspekty ochrony środowiska
Specjalność Ekonomika środowiska
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 5 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 3,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu ochrony środowiska.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość problematyki prawa ochrony środowiska.
C-2Poznanie instrumentów prawnych związanych z ochroną środowiska.
C-3Prezentacja podstawowych reguł prawnych.
C-4Poznanie reguł ochrony środowiska w wybranych krajach Unii Europejskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Ochrona wód1
T-K-2Ochrona zwierząt i roślin1
T-K-3Problematyka prawa emisyjnego1
T-K-4Gospodarowanie odpadami1
T-K-5Utrzymanie czustości w gminach1
5
wykłady
T-W-1Źródła prawa ochrony środowiska;1
T-W-2Ochrona środowiska w Unii Europejskiej;2
T-W-3Podstawowe zasady prawa ochrony środowiska;2
T-W-4Odpowiedzialność w prawie ochrony środowiska2
T-W-5Środki finansowe w prawie ochrony środowiska2
T-W-6Organy i instytucje w ochronie środowiska2
T-W-7Ochrona środowiska w zagospodarowaniu przestrzennym2
T-W-8Ochrona powierzchni ziemi2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach5
A-K-2udział w konsultacjach związanych z realizacją materiału z ćwiczen10
A-K-3prezentacje studentów5
A-K-4przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach20
A-W-3Prezentacje i prace studentów20
A-W-4przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu20
A-W-5rozwiązywanie kazusów15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji mukltimedialnych.
M-2Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-3Rozwiązywanie kazusów.
M-4Prezentacje i prace studentów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności rozwiązanych kazusów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/6_W01
Podstawowa wiedza z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03C-1T-W-1, T-W-3M-2, M-4S-2, S-3
E_2A_D1/6_W02
Elementarna wiedza z zakresu odpowiedzialności za szkody w środowisku.
E_2A_W01, E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05S2A_W01, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05C-2T-W-4M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_D1/6_W03
Podstawowa wiedza z zakresu ochrony ścrodowiska w wybranych krajach Unii Europejskiej.
E_2A_W01, E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W06S2A_W01, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W06C-1, C-2, C-4T-W-2M-2, M-4S-2, S-3
E_2A_D1/6_W04
Posiada orientację w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05C-2T-W-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3M-1, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/6_U01
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności.
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U05, E_2A_U06S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-3, M-4S-1, S-2
E_2A_D1/6_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
E_2A_U04, E_2A_U05, E_2A_U06S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-3, M-4S-1, S-2
E_2A_D1/6_U03
Potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki.
E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U05S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08C-1, C-2, C-3, C-4T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/6_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K03, E_2A_K04S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K06C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
E_2A_D1/6_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
E_2A_K04, E_2A_K05, E_2A_K06S2A_K04, S2A_K05, S2A_K07C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/6_W01
Podstawowa wiedza z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
3,5Student posiada większą niż dostateczna wiedzę z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
4,5Student posiada większą niż dobra wiedzę z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
5,0Student posiada bartdzo dobrą wiedzę z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
E_2A_D1/6_W02
Elementarna wiedza z zakresu odpowiedzialności za szkody w środowisku.
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy w zakresie odpowiedzialności za szkody w środowisku.
3,0Strudent posiada wiedzę w zakresie odpowiedzialnościu za szkody w środowisku.
3,5Strudent posiada większą niż dostateczna wiedzę w zakresie odpowiedzialnościu za szkody w środowisku.
4,0Strudent posiada dobrą wiedzę w zakresie odpowiedzialnościu za szkody w środowisku.
4,5Strudent posiada większą niż dobra wiedzę w zakresie odpowiedzialnościu za szkody w środowisku.
5,0Strudent posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie odpowiedzialnościu za szkody w środowisku.
E_2A_D1/6_W03
Podstawowa wiedza z zakresu ochrony ścrodowiska w wybranych krajach Unii Europejskiej.
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej
3,0Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej.
3,5Student posiada większą niż dostateczna wiedzę w zakresie ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej.
4,0Student posiada dobrą wiedzę w zakresie ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej.
4,5Student posiada większą niż dobra wiedzę w zakresie ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej
E_2A_D1/6_W04
Posiada orientację w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
2,0Student nie posiada orientacji w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska przyrodniczego.
3,0Student posiada orientacje w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
3,5Student posiada w stopniu większym niż dostateczny orientacje w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
4,0Student posiada w stopniu dobrym orientacje w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
4,5Student posiada w stopniu większym niż dobry orientacje w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym orientacje w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/6_U01
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności.
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywac wiedzy i rozwijać swoich profesjonalnych umiejetności
3,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł.
3,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D1/6_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
2,0Student nie posiada elementarnych umiejetnosci badawczych pozwalajacych na analizowanie przykładów.
3,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów.
3,5Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D1/6_U03
Potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki.
2,0Strudent nie potrafi samodzielnie formułować wniosków, opracowywać i prezentować wyników.
3,0Student potrafi samodzielnie formułować wnioski, opracowywać i prezentować wyniki.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny samodzielnie formułować wnioski, opracowywać i prezentować wyniki.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie formułować wnioski, opracowywać i prezentować wyniki.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry samodzielnie formułować wnioski, opracowywać i prezentować wyniki.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym samodzielnie formułować wnioski, opracowywać i prezentować wyniki.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/6_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
2,0Student nie rozumie ograniczeń własnej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia
3,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dostatecznym
3,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dobrym
4,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dobry
5,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym
E_2A_D1/6_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
2,0Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji w literaturze
3,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu dobrym
4,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Wierzbowski B, Rakoczy B., Podstawy prawa ochrony środowiska, Lexis Nexis, Warszawa, 2009
  2. Gruszecki K., Prawo ochrony środowiska. Komentarz, Lex, Warszawa, 2008
  3. Ciechanowicz J., Międzynarodowe prawo ochrony środowiska, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Czech E. (red.), Uwarunkowania ochrony środowiska, Difin, Warszawa, 2006

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Ochrona wód1
T-K-2Ochrona zwierząt i roślin1
T-K-3Problematyka prawa emisyjnego1
T-K-4Gospodarowanie odpadami1
T-K-5Utrzymanie czustości w gminach1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Źródła prawa ochrony środowiska;1
T-W-2Ochrona środowiska w Unii Europejskiej;2
T-W-3Podstawowe zasady prawa ochrony środowiska;2
T-W-4Odpowiedzialność w prawie ochrony środowiska2
T-W-5Środki finansowe w prawie ochrony środowiska2
T-W-6Organy i instytucje w ochronie środowiska2
T-W-7Ochrona środowiska w zagospodarowaniu przestrzennym2
T-W-8Ochrona powierzchni ziemi2
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach5
A-K-2udział w konsultacjach związanych z realizacją materiału z ćwiczen10
A-K-3prezentacje studentów5
A-K-4przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach20
A-W-3Prezentacje i prace studentów20
A-W-4przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu20
A-W-5rozwiązywanie kazusów15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D1/6_W01Podstawowa wiedza z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-1Znajomość problematyki prawa ochrony środowiska.
Treści programoweT-W-1Źródła prawa ochrony środowiska;
T-W-3Podstawowe zasady prawa ochrony środowiska;
Metody nauczaniaM-2Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-4Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
3,5Student posiada większą niż dostateczna wiedzę z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
4,5Student posiada większą niż dobra wiedzę z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
5,0Student posiada bartdzo dobrą wiedzę z zakresu źródeł i zasad prawa ochrony środowiska.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D1/6_W02Elementarna wiedza z zakresu odpowiedzialności za szkody w środowisku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-2Poznanie instrumentów prawnych związanych z ochroną środowiska.
Treści programoweT-W-4Odpowiedzialność w prawie ochrony środowiska
Metody nauczaniaM-2Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-3Rozwiązywanie kazusów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności rozwiązanych kazusów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy w zakresie odpowiedzialności za szkody w środowisku.
3,0Strudent posiada wiedzę w zakresie odpowiedzialnościu za szkody w środowisku.
3,5Strudent posiada większą niż dostateczna wiedzę w zakresie odpowiedzialnościu za szkody w środowisku.
4,0Strudent posiada dobrą wiedzę w zakresie odpowiedzialnościu za szkody w środowisku.
4,5Strudent posiada większą niż dobra wiedzę w zakresie odpowiedzialnościu za szkody w środowisku.
5,0Strudent posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie odpowiedzialnościu za szkody w środowisku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D1/6_W03Podstawowa wiedza z zakresu ochrony ścrodowiska w wybranych krajach Unii Europejskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Znajomość problematyki prawa ochrony środowiska.
C-2Poznanie instrumentów prawnych związanych z ochroną środowiska.
C-4Poznanie reguł ochrony środowiska w wybranych krajach Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-2Ochrona środowiska w Unii Europejskiej;
Metody nauczaniaM-2Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-4Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej
3,0Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej.
3,5Student posiada większą niż dostateczna wiedzę w zakresie ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej.
4,0Student posiada dobrą wiedzę w zakresie ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej.
4,5Student posiada większą niż dobra wiedzę w zakresie ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie ochrony środowiska w krajach Unii Europejskiej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D1/6_W04Posiada orientację w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-2Poznanie instrumentów prawnych związanych z ochroną środowiska.
Treści programoweT-W-8Ochrona powierzchni ziemi
T-K-1Ochrona wód
T-K-2Ochrona zwierząt i roślin
T-K-3Problematyka prawa emisyjnego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji mukltimedialnych.
M-3Rozwiązywanie kazusów.
M-4Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności rozwiązanych kazusów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada orientacji w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska przyrodniczego.
3,0Student posiada orientacje w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
3,5Student posiada w stopniu większym niż dostateczny orientacje w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
4,0Student posiada w stopniu dobrym orientacje w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
4,5Student posiada w stopniu większym niż dobry orientacje w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym orientacje w zakresie ochrony poszczególnych zasobów środowiska naturalnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D1/6_U01Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U06Potrafi dobrać źródła finansowania i sprawnie wykorzystuje wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Znajomość problematyki prawa ochrony środowiska.
C-2Poznanie instrumentów prawnych związanych z ochroną środowiska.
C-3Prezentacja podstawowych reguł prawnych.
C-4Poznanie reguł ochrony środowiska w wybranych krajach Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-1Źródła prawa ochrony środowiska;
T-W-2Ochrona środowiska w Unii Europejskiej;
T-K-1Ochrona wód
T-K-2Ochrona zwierząt i roślin
T-K-3Problematyka prawa emisyjnego
T-K-4Gospodarowanie odpadami
T-K-5Utrzymanie czustości w gminach
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie kazusów.
M-4Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności rozwiązanych kazusów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywac wiedzy i rozwijać swoich profesjonalnych umiejetności
3,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł.
3,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D1/6_U02Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U06Potrafi dobrać źródła finansowania i sprawnie wykorzystuje wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Znajomość problematyki prawa ochrony środowiska.
C-2Poznanie instrumentów prawnych związanych z ochroną środowiska.
C-3Prezentacja podstawowych reguł prawnych.
C-4Poznanie reguł ochrony środowiska w wybranych krajach Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-2Ochrona środowiska w Unii Europejskiej;
T-W-3Podstawowe zasady prawa ochrony środowiska;
T-W-4Odpowiedzialność w prawie ochrony środowiska
T-W-5Środki finansowe w prawie ochrony środowiska
T-W-6Organy i instytucje w ochronie środowiska
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie kazusów.
M-4Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności rozwiązanych kazusów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada elementarnych umiejetnosci badawczych pozwalajacych na analizowanie przykładów.
3,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów.
3,5Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D1/6_U03Potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Znajomość problematyki prawa ochrony środowiska.
C-2Poznanie instrumentów prawnych związanych z ochroną środowiska.
C-3Prezentacja podstawowych reguł prawnych.
C-4Poznanie reguł ochrony środowiska w wybranych krajach Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-4Odpowiedzialność w prawie ochrony środowiska
T-W-5Środki finansowe w prawie ochrony środowiska
T-W-6Organy i instytucje w ochronie środowiska
T-W-7Ochrona środowiska w zagospodarowaniu przestrzennym
T-W-8Ochrona powierzchni ziemi
T-K-1Ochrona wód
T-K-2Ochrona zwierząt i roślin
T-K-3Problematyka prawa emisyjnego
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie kazusów.
M-4Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności rozwiązanych kazusów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Strudent nie potrafi samodzielnie formułować wniosków, opracowywać i prezentować wyników.
3,0Student potrafi samodzielnie formułować wnioski, opracowywać i prezentować wyniki.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny samodzielnie formułować wnioski, opracowywać i prezentować wyniki.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie formułować wnioski, opracowywać i prezentować wyniki.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry samodzielnie formułować wnioski, opracowywać i prezentować wyniki.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym samodzielnie formułować wnioski, opracowywać i prezentować wyniki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D1/6_K01Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-1Znajomość problematyki prawa ochrony środowiska.
C-2Poznanie instrumentów prawnych związanych z ochroną środowiska.
C-3Prezentacja podstawowych reguł prawnych.
C-4Poznanie reguł ochrony środowiska w wybranych krajach Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-2Ochrona środowiska w Unii Europejskiej;
T-W-3Podstawowe zasady prawa ochrony środowiska;
T-W-4Odpowiedzialność w prawie ochrony środowiska
T-W-5Środki finansowe w prawie ochrony środowiska
T-W-6Organy i instytucje w ochronie środowiska
T-W-7Ochrona środowiska w zagospodarowaniu przestrzennym
T-W-8Ochrona powierzchni ziemi
T-K-1Ochrona wód
T-K-2Ochrona zwierząt i roślin
T-K-3Problematyka prawa emisyjnego
T-K-4Gospodarowanie odpadami
T-K-5Utrzymanie czustości w gminach
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji mukltimedialnych.
M-2Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-3Rozwiązywanie kazusów.
M-4Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności rozwiązanych kazusów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie ograniczeń własnej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia
3,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dostatecznym
3,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dobrym
4,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dobry
5,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D1/6_K02Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
E_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Znajomość problematyki prawa ochrony środowiska.
C-2Poznanie instrumentów prawnych związanych z ochroną środowiska.
C-3Prezentacja podstawowych reguł prawnych.
C-4Poznanie reguł ochrony środowiska w wybranych krajach Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-1Źródła prawa ochrony środowiska;
T-W-2Ochrona środowiska w Unii Europejskiej;
T-W-3Podstawowe zasady prawa ochrony środowiska;
T-W-4Odpowiedzialność w prawie ochrony środowiska
T-W-5Środki finansowe w prawie ochrony środowiska
T-W-6Organy i instytucje w ochronie środowiska
T-W-7Ochrona środowiska w zagospodarowaniu przestrzennym
T-W-8Ochrona powierzchni ziemi
T-K-1Ochrona wód
T-K-2Ochrona zwierząt i roślin
T-K-3Problematyka prawa emisyjnego
T-K-4Gospodarowanie odpadami
T-K-5Utrzymanie czustości w gminach
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji mukltimedialnych.
M-2Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-3Rozwiązywanie kazusów.
M-4Prezentacje i prace studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności rozwiązanych kazusów.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji w literaturze
3,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu dobrym
4,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym