Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarowania nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy gospodarowania nieruchomościami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami |
C-2 | Poznanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami |
C-3 | Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia i definicje nieruchomości | 2 |
T-W-2 | Elementy wyceny nieruchomości | 1 |
T-W-3 | Rynek nieruchomości | 1 |
T-W-4 | Zasoby nieruchomości | 1 |
T-W-5 | Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd | 4 |
T-W-6 | Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami | 2 |
T-W-7 | Zawody w gospodarce nieruchomościami | 2 |
T-W-8 | Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi | 3 |
T-W-9 | Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości | 2 |
T-W-10 | Wywłaszczanie nieruchomości | 4 |
T-W-11 | Rozgraniczanie nieruchomości | 1 |
T-W-12 | Elementy prawa budowlanego | 2 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie referatów | 20 |
A-W-2 | Rozwiązywanie kazusów | 20 |
A-W-3 | Analiza rynku nieruchomości | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją multimedialną |
M-2 | dyskusja |
M-3 | Rozwiązywanie zadań |
M-4 | Analiza przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami |
S-4 | Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E4_W01 przyswaja informacje z zakresu nieruchomości | E_1A_W01 | S1A_W01 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_E4_W02 definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomościami | E_1A_W03 | S1A_W02, S1A_W03 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_E4_W03 ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości | E_1A_W04, E_1A_W12 | S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W08 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E4_U01 potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych | E_1A_U04, E_1A_U08, E_1A_U18, E_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_E4_U02 umie zorganizować pracę własną i otoczenia | E_1A_U05 | S1A_U05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_E4_U03 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi; | E_1A_U06 | S1A_U02, S1A_U05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E4_K02 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób; | E_1A_K05, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K06 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K07 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E4_W01 przyswaja informacje z zakresu nieruchomości | 2,0 | Nie przyswaja informacji z zakresu z zakresu nieruchomości w stopniu dostatecznym. |
3,0 | Przyswaja informacje z zakresu nieruchomościami w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu dobrym. | |
4,5 | Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_E4_W02 definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomościami | 2,0 | Nie definiuje podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami. |
3,0 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu dobrym. | |
4,5 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_E4_W03 ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości | 2,0 | Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu nieruchomości. |
3,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu dobrym. | |
4,5 | Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E4_U01 potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych | 2,0 | Nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy przy ocenie zjawisk społecznej. |
3,0 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_E4_U02 umie zorganizować pracę własną i otoczenia | 2,0 | Nie umie zorganizować pracy własnej ani otoczenia w stopniu dostatecznym. |
3,0 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu dobrym. | |
4,5 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu bardzo dobrym dobrym. | |
E_1A_E4_U03 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi; | 2,0 | Nie potrafi zinterpretować zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym. |
3,0 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E4_K02 Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób; | 2,0 | Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie. |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym. | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Błażej Wierzbowski, Gospodarka nieruchomościami, Lexis nexis, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- G. Bieniek, S. Rudnicki, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2007
- M. Nowak, T. Skotarczak, Rynek nieruchomości w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, 2010, 2010