Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Marketing w handlu i usługach - przedmiot do wyboru I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing w handlu i usługach - przedmiot do wyboru I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów ze specyfiką działalności marketingowej w handlu i usługach |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Specyfika działalności usługowej | 1 |
T-W-2 | Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe jako podmioty rynku | 2 |
T-W-3 | Hurt i detal w dystrybucji produktów | 2 |
T-W-4 | Handel internetowy | 2 |
T-W-5 | Opakowania w handlu | 1 |
T-W-6 | Promocja usług | 2 |
T-W-7 | Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą | 2 |
T-W-8 | Sprzedaż osobista | 2 |
T-W-9 | Technika i technologia sprzedaży | 2 |
T-W-10 | Kształtowanie odpowiedniego poziomu obsługi | 2 |
T-W-11 | Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy | 2 |
T-W-12 | Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług | 2 |
22 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 22 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia | 18 |
A-W-3 | opracowanie studium przypadku | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Pogadanka |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-4 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O20_W01 Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej | E_1A_W05 | S1A_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-11, T-W-12 | M-1 | S-1 |
E_1A_O20_W02 Student posiada wiedzę z zakresu marketingu usług | E_1A_W15 | S1A_W11 | C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O20_U01 Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | E_1A_U11 | S1A_U07 | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-3 | S-3, S-4 |
E_1A_O20_U02 umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu | E_1A_U03 | S1A_U02, S1A_U06 | C-2 | T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-3 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O20_K01 Student potrafi współdziałać w grupie | E_1A_K09 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04 | C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-12 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O20_W01 Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Student zna specyficzne elementy działalności usługowej | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Student zna specyficzne elementy działalności usługowej i potrafi podać przykłady | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_O20_W02 Student posiada wiedzę z zakresu marketingu usług | 2,0 | Wiedza na poziomie niedostatecznym |
3,0 | Wiedza na poziomie dostatecznym | |
3,5 | Wiedza na poziomie dostatecznym z plusem | |
4,0 | Wiedza na poziomie dobrym | |
4,5 | Wiedza na poziomie dobrym z plusem | |
5,0 | Wiedza na poziomie bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O20_U01 Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada umiejętność opracowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_O20_U02 umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Umiejętność organizowania pracy własnej | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O20_K01 Student potrafi współdziałać w grupie | 2,0 | Student nie potrafi współdziałać w grupie |
3,0 | W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa, 1997
- Perenc J., Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
Literatura dodatkowa
- Mazur R., E-marketing w praktyce, w: Jak złowić klienta?, Szczecin, 2008