Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Zarządzanie nieruchomościami I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie nieruchomościami I | ||
Specjalność | Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw prawa gospodarki nieruchomościami i rynku nieruchomości. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość systematyki materiału normatywnego stosowanego w zakresie zarządzania nieruchomościami. |
C-2 | Opanowanie podstawowych terminów z zakresu zarządzania nieruchomościami. |
C-3 | Umiejętność scharakteryzowania wybranych form zarządzanie nieruchomościami. |
C-4 | Posiadanie wiedzy na temat obowiązków i organizacji pracy zarządcy nieruchomości. |
C-5 | Identyfikowanie problemów i wskazywanie zaleceń do poprawy efektywności zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi i komercyjnymi. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Praktyczne aspekty zarządzania nieruchomościami. | 1 |
T-A-2 | Zasady podejmowania decyzji przez zarządców. | 1 |
T-A-3 | Ryzyko w zarządzaniu nieruchomościami. | 5 |
T-A-4 | Metody poprawy efektywności zarządzania zasobami nieruchomości. | 5 |
T-A-5 | Przegląd dokumentacji prawnej, technicznej, eksploatacyjnej, finansowej nieruchomości. | 1 |
T-A-6 | Porównanie zapisów statutów Społdzielni mieszkaniowych, regulaminów, analizowanie wybranych planów gospodarczych i sprawozdań finansowych. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do problematyki zarządzania nieruchomościami | 1 |
T-W-2 | Charakterystyka i przykłady nieruchomości mieszkalnych i niemieszkalnych (komercyjnych i niekomercyjnych). | 2 |
T-W-3 | Status prawny zarzadcy nieruchomości w świetle przespisów ustawy o gospodarce nieruchomościami. | 1 |
T-W-4 | Standardy zawodowe i etyka zawodowa zarządców. | 2 |
T-W-5 | Organizacje zawodowe zarządców nieruchomości. | 2 |
T-W-6 | Procedury w zarządzaniu nieruchomościami. | 3 |
T-W-7 | Specyfika zarządzania nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych. | 1 |
T-W-8 | Specyfika zarządzania nieruchomościami spółdzielni mieszkaniowych i Towarzystw Budownictwa Społecznego. | 1 |
T-W-9 | Specyfika zarządzania nieruchomościami mieszkaniowymi Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego. | 1 |
T-W-10 | Specyfika zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi wykorzystywanymi na cele komercyjne. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | Czytanie wskazanego piśmiennictwa. | 8 |
A-A-3 | Przygotowanie do zajęć - gromadzenie regulaminów, dokumentów. | 1 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
A-A-5 | Konsultacje w zakresie przygotowywania planów finansowych i gospodarczych. | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Rozszerzanie zakresu tematycznego wykładów - czytanie wskazanych aktów prawnych i literatury. | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu. | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych |
M-2 | Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnych |
M-3 | Przegląd literatury do tematu |
M-4 | Prezentacje i prace studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena kończącą z egzaminu pisemnego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/9_W01 Zna definicje, rodzaje i charakterystykę nieruchomości mieszkalnych i niemieszkalnych. | E_1A_W02 | S1A_W02 | C-4, C-5 | T-W-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
E_1A_D10/9_W02 Definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróznić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywane i planowane przez zarzadców. | E_1A_W12 | S1A_W03, S1A_W06, S1A_W08 | C-4, C-5 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
E_1A_D10/9_W03 Potrafi zidentyfikować problemy związane z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i komercyjnymi, a także zaproponować rozwiązania naprawcze. | E_1A_W12 | S1A_W03, S1A_W06, S1A_W08 | C-4, C-5 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/9_U01 Potrafi analizować dokumenty niezbędne do przejmowania do zarządzania nieruchomości. | E_1A_U02 | S1A_U02 | C-4, C-5 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
E_1A_D10/9_U02 Planuje, opracowuje i podejmuje decyzje dotyczące efektywności zarządzania nieruchomościami. | E_1A_U05 | S1A_U05 | C-4, C-5 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
E_1A_D10/9_U03 Opracowuje plany zarządzania wybraną nieruchomościa. | E_1A_U11, E_1A_U09 | S1A_U04, S1A_U07 | C-4, C-5 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/9_K02 Kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości. | E_1A_K02, E_1A_K03 | S1A_K02, S1A_K03 | C-4, C-5 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/9_W01 Zna definicje, rodzaje i charakterystykę nieruchomości mieszkalnych i niemieszkalnych. | 2,0 | Student nia zna definicji rodzajów i charakterystyki nieruchomości mieszkalnych i niemieszklanych w stopnu dostatecznym. |
3,0 | Student zna definicję rodzaje i charakterystykę nieruchomości mieszkalnych i niemieszklanych w stopnu dostatecznym. | |
3,5 | Student zna definicję rodzaje i charakterystykę nieruchomości mieszkalnych i niemieszklanych w stopnu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student zna definicję rodzaje i charakterystykę nieruchomości mieszkalnych i niemieszklanych w stopnu dobrym. | |
4,5 | Student zna definicję rodzaje i charakterystykę nieruchomości mieszkalnych i niemieszklanych w stopnu dobrym więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student zna definicję rodzaje i charakterystykę nieruchomości mieszkalnych i niemieszklanych w stopnu bardzo dobrym. | |
E_1A_D10/9_W02 Definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróznić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywane i planowane przez zarzadców. | 2,0 | Student nie definiuje, nie rozpoznaje i nie potrafi rozróżnić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywanego przez zarządców nieruchomości. |
3,0 | Student definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróżnić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywanego przez zarządców nieruchomości w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróżnić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywanego przez zarządców nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróżnić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywanego przez zarządców nieruchomości w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróżnić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywanego przez zarządców nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróżnić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywanego przez zarządców nieruchomości w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D10/9_W03 Potrafi zidentyfikować problemy związane z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i komercyjnymi, a także zaproponować rozwiązania naprawcze. | 2,0 | Student nie zna podstawowych cech nieruchomości i zagadnień dotyczacych zarządzania nimi. |
3,0 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości jako kategorii ekonomicznych. | |
3,5 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości jako kategorii ekonomicznych w stopniu więcej niz dostatecznym. | |
4,0 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości mieszkalnych i komercyjnych. | |
4,5 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi i komercyjnymi z podaniem ryzyka jakie za soba niosą. | |
5,0 | Student potrafi indywidualne zaproponowaą warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi i komercyjnymi oraz wskazać i uzasadnić najlepsze rozwiązania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/9_U01 Potrafi analizować dokumenty niezbędne do przejmowania do zarządzania nieruchomości. | 2,0 | Student nie potrafi w elementarnym zakresie analizować dokumentów niezbędnych do przejmowania nieruchomości do zarządzania. |
3,0 | Student potrafi analizować dokumenty niezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student potrafi analizować dokumenty niezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student potrafi analizować dokumenty niezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi analizować dokumenty niezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student potrafi analizować dokumenty niezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D10/9_U02 Planuje, opracowuje i podejmuje decyzje dotyczące efektywności zarządzania nieruchomościami. | 2,0 | Student nie opanował wskazanych umiejętności w stopniu dostatecznym. |
3,0 | Student opanował wskazane umiejętności w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student opanował wskazane umiejętności w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student opanował wskazane umiejętności w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student opanował wskazane umiejętności w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student opanował wskazane umiejętności w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D10/9_U03 Opracowuje plany zarządzania wybraną nieruchomościa. | 2,0 | Student nie potrafi opracować planu zarządzania wybraną nieruchomością. |
3,0 | Student potrafi opracować plan zarządzania wybraną nieruchomością w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student potrafi opracować plan zarządzania wybraną nieruchomością w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student potrafi opracować plan zarządzania wybraną nieruchomością w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi opracować plan zarządzania wybraną nieruchomością w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Student potrafi opracować plan zarządzania wybraną nieruchomością w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/9_K02 Kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości. | 2,0 | Nie jest w najmniejszym stopniu kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości. |
3,0 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości mieszkalnych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym. | |
5,0 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Chełchowski A., Trwały zarząd nieruchomości publicznych, C.H. Beck, Warszawa, 2010
- Dziczek R., Spółdzielnia mieszkaniowa i wspólnota mieszkaniowa jako zarządcy nieruchomości wielolokalowych, LexisNexis, Warszawa, 2009
- Bryx M., Wprowadzenie do zarządzania nieruchomością, Poltext, Warszawa, 2008
- Bończak-Kucharczyk E., Zarządzanie nieruchomościami mieszkaniowymi. Aspekty prawne i organizacyjne, C.H. Beck, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Baran B., Prawo cywilne dla zarządców nieruchomości, Wolters Kluwer, Warszawa, 2011
- BACHOR W. EKSTOWICZ B. GRZYMAŁA Z. JEŻOWSKI P. MAŚLOCH G., PODSTAWY EKONOMIKI I ZARZĄDZANIA W GOSPODARCE KOMUNALNEJ, wydawnictwo SGH, Warszawa, 2011
- SLESZYŃSKA E., PRZEGLĄD KONSERWACJA I ROBOTY BUDOWLANE W ZARZĄDZANYM BUDYNKU, WOLTERS KLUWER, Warszawa, 2011
- Baran B., PRAWO CYWILNE DLA ZARZĄDCÓW NIERUCHOMOŚCI, WOLTERS KLUWER, Warszawa, 2011