Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Handel zagraniczny

Sylabus przedmiotu Elastyczne formy zatrudnienia w podmiotach ES:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elastyczne formy zatrudnienia w podmiotach ES
Specjalność Ekonomia społeczna
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstaw prawa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauczenie rozróżniania podstawowych form zatrudnienia
C-2Przedstawienie umiejętności rozpoznania podstaw i rodzajów zatrudnienia
C-3Nauczenie kształtowania prawidłowej polityki zatrudnienia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1system równoważnego czasu pracy w podmiotach ekonomii społecznej2
T-W-2system pracy w ruchu ciągłym2
T-W-3indywidualny rozkład czasu pracy1
T-W-4układy zbiorowe2
T-W-5praca w niedziele i święta, praca w porze nocnej w podmiotach ekonomii społecznej5
T-W-6telepraca1
T-W-7umowa zlecenia a podmioty ekonomii społecznej2
T-W-8system pracy w ruchu ciągłym1
T-W-9indywidualny rozkład czasu pracy2
T-W-10układy zbiorowe2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Przygotowywanie prezentacji20
A-W-2Praktyczne zastosowanie układów zbiorowych i regulaminów pracowniczych20
A-W-3Rozwiązywanie kazusów20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka, opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienia lub wyjaśnienie).
M-2Metody problemowe ( wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne- (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne), seminarium, dyskusja dydaktyczna – (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).
M-3Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka, opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienia lub wyjaśnienie).
M-4Metody problemowe ( wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne- (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne), seminarium, dyskusja dydaktyczna – (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena możliwości wykorzystania wiedzy w praktyce - kazysy
S-3Ocena podsumowująca: Test prawdzający z elementami opisowymi i praktycznymi - kazusy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/10_W01
Student powinien posiadać podstawową wiedzę w zakresie zarządzania i prawa, w zakresie odnoszącym się do zarządzania zasobami ludzkimi. Znajomość źródeł prawa powinna pozwolić na ich poprawny dobór i zastosowanie w praktyce.
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W06S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W06C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/10_U01
Student powinien posiadać umiejętność analitycznego postrzegania relacji prawno-społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy. Dodatkowo potrafić prawidłowo dobierać środki prawne i formułować podstawowe pisma i umowy w prawie pracy.
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/10_K01
Student powinien w sposób odpowiedzialny i zorganizowany realizować powierzone zadania. W zakresie tego rodzaju przedmiotu wymagane są kompetencje takie jak komunikatywność, wrażliwość i odpowiedzialność.
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K06S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/10_W01
Student powinien posiadać podstawową wiedzę w zakresie zarządzania i prawa, w zakresie odnoszącym się do zarządzania zasobami ludzkimi. Znajomość źródeł prawa powinna pozwolić na ich poprawny dobór i zastosowanie w praktyce.
2,0Student nie posiada zadnejh wiedzy w zakresie zarzadzania i prawa, niznajomosc zródeł prawa nie pozwala na zastosowanie ich w poprawnyn sposób w praktyce.
3,0Student posiada dostateczna wiedze na temat zarzadzania.
3,5Student posiada podstawowa wiedze na temat zarzadzania zasobami ludzkimi.
4,0Student posiada podstawowa wiedze na temat zarzadzania i prawa, w zakresie odnoszacym sie do zarzadzania zasobami ludzkimi i potrafi zastosowac ja w praktyce.
4,5Student posiada dobra wiedze na temat zarzadzania i prawa, w zakresie odnoszacym sie do zarzadzania zasobami ludzkimi.
5,0Student posiada mocno ugruntowana wiedze na temat zarzadzania i prawa, w zakresie odnoszacym sie do zarzadzania zasobami ludzkimi.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/10_U01
Student powinien posiadać umiejętność analitycznego postrzegania relacji prawno-społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy. Dodatkowo potrafić prawidłowo dobierać środki prawne i formułować podstawowe pisma i umowy w prawie pracy.
2,0Student nie posiada umirejetnosci analitycznego postrzegania relacji prawno społecznych w obrebie przedsiebiorstwa jako zakładu pracy.
3,0Student posiada dostateczne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa.
3,5Student posiada dostateczne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa.
4,0Student posiada dobre umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa.
4,5Student posiada dostateczne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa i potrafi je zastosowac w praktyce.
5,0Student posiada ponad przecietne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa i potrafi je zastosowac w praktyce.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/10_K01
Student powinien w sposób odpowiedzialny i zorganizowany realizować powierzone zadania. W zakresie tego rodzaju przedmiotu wymagane są kompetencje takie jak komunikatywność, wrażliwość i odpowiedzialność.
2,0Student w zaden sposób nie potrafi realizowac zamierzonych wczesniej celów. Nie posiada kompetencji tj. komunikatywnosc, wrazliwosc i odpowiedzialnosc.
3,0Student stara sie realizowac powierzone mu zadania, ale nie czyni tego w sposób odpowiedzialny.
3,5Student realizuje powierzone mu zadania w sposób dostateczny, wykazujac przy tym odpowiedzialnosc.
4,0Student realizuje powierzone mu zadania w sposób dobry, wykazujac sie nalezyta odpowiedzialnoscia.
4,5Student realizuje powierzone mu zadania w sposób należyty, wykazujac sie należytą odpowiedzialnoscią.
5,0Student realizuje powierzone mu zadania w sposób bardzo dobry, wykazujac sie nalezyta odpowiedzialnoscia.

Literatura podstawowa

  1. A. Chobot, Czas pracy w nowelizowanym KP, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań, 2006
  2. A. Chobot, Czas pracy w nowelizowanym KP, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań, 2006

Literatura dodatkowa

  1. W. Kajsel, Kodeks pracy - komentarz, CH Beck, Warszawa, 2007
  2. W. Kajsel, Kodeks pracy - komentarz, CH Beck, Warszawa, 2007

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1system równoważnego czasu pracy w podmiotach ekonomii społecznej2
T-W-2system pracy w ruchu ciągłym2
T-W-3indywidualny rozkład czasu pracy1
T-W-4układy zbiorowe2
T-W-5praca w niedziele i święta, praca w porze nocnej w podmiotach ekonomii społecznej5
T-W-6telepraca1
T-W-7umowa zlecenia a podmioty ekonomii społecznej2
T-W-8system pracy w ruchu ciągłym1
T-W-9indywidualny rozkład czasu pracy2
T-W-10układy zbiorowe2
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowywanie prezentacji20
A-W-2Praktyczne zastosowanie układów zbiorowych i regulaminów pracowniczych20
A-W-3Rozwiązywanie kazusów20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/10_W01Student powinien posiadać podstawową wiedzę w zakresie zarządzania i prawa, w zakresie odnoszącym się do zarządzania zasobami ludzkimi. Znajomość źródeł prawa powinna pozwolić na ich poprawny dobór i zastosowanie w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1Nauczenie rozróżniania podstawowych form zatrudnienia
C-2Przedstawienie umiejętności rozpoznania podstaw i rodzajów zatrudnienia
C-3Nauczenie kształtowania prawidłowej polityki zatrudnienia
Treści programoweT-W-1system równoważnego czasu pracy w podmiotach ekonomii społecznej
T-W-2system pracy w ruchu ciągłym
T-W-3indywidualny rozkład czasu pracy
T-W-4układy zbiorowe
T-W-5praca w niedziele i święta, praca w porze nocnej w podmiotach ekonomii społecznej
T-W-6telepraca
T-W-7umowa zlecenia a podmioty ekonomii społecznej
T-W-8system pracy w ruchu ciągłym
T-W-9indywidualny rozkład czasu pracy
T-W-10układy zbiorowe
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka, opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienia lub wyjaśnienie).
M-2Metody problemowe ( wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne- (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne), seminarium, dyskusja dydaktyczna – (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).
M-3Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka, opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienia lub wyjaśnienie).
M-4Metody problemowe ( wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne- (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne), seminarium, dyskusja dydaktyczna – (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena możliwości wykorzystania wiedzy w praktyce - kazysy
S-3Ocena podsumowująca: Test prawdzający z elementami opisowymi i praktycznymi - kazusy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada zadnejh wiedzy w zakresie zarzadzania i prawa, niznajomosc zródeł prawa nie pozwala na zastosowanie ich w poprawnyn sposób w praktyce.
3,0Student posiada dostateczna wiedze na temat zarzadzania.
3,5Student posiada podstawowa wiedze na temat zarzadzania zasobami ludzkimi.
4,0Student posiada podstawowa wiedze na temat zarzadzania i prawa, w zakresie odnoszacym sie do zarzadzania zasobami ludzkimi i potrafi zastosowac ja w praktyce.
4,5Student posiada dobra wiedze na temat zarzadzania i prawa, w zakresie odnoszacym sie do zarzadzania zasobami ludzkimi.
5,0Student posiada mocno ugruntowana wiedze na temat zarzadzania i prawa, w zakresie odnoszacym sie do zarzadzania zasobami ludzkimi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/10_U01Student powinien posiadać umiejętność analitycznego postrzegania relacji prawno-społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy. Dodatkowo potrafić prawidłowo dobierać środki prawne i formułować podstawowe pisma i umowy w prawie pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Nauczenie rozróżniania podstawowych form zatrudnienia
C-2Przedstawienie umiejętności rozpoznania podstaw i rodzajów zatrudnienia
C-3Nauczenie kształtowania prawidłowej polityki zatrudnienia
Treści programoweT-W-1system równoważnego czasu pracy w podmiotach ekonomii społecznej
T-W-2system pracy w ruchu ciągłym
T-W-3indywidualny rozkład czasu pracy
T-W-4układy zbiorowe
T-W-5praca w niedziele i święta, praca w porze nocnej w podmiotach ekonomii społecznej
T-W-6telepraca
T-W-7umowa zlecenia a podmioty ekonomii społecznej
T-W-8system pracy w ruchu ciągłym
T-W-9indywidualny rozkład czasu pracy
T-W-10układy zbiorowe
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka, opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienia lub wyjaśnienie).
M-2Metody problemowe ( wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne- (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne), seminarium, dyskusja dydaktyczna – (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).
M-3Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka, opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienia lub wyjaśnienie).
M-4Metody problemowe ( wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne- (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne), seminarium, dyskusja dydaktyczna – (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena możliwości wykorzystania wiedzy w praktyce - kazysy
S-3Ocena podsumowująca: Test prawdzający z elementami opisowymi i praktycznymi - kazusy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umirejetnosci analitycznego postrzegania relacji prawno społecznych w obrebie przedsiebiorstwa jako zakładu pracy.
3,0Student posiada dostateczne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa.
3,5Student posiada dostateczne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa.
4,0Student posiada dobre umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa.
4,5Student posiada dostateczne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa i potrafi je zastosowac w praktyce.
5,0Student posiada ponad przecietne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa i potrafi je zastosowac w praktyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/10_K01Student powinien w sposób odpowiedzialny i zorganizowany realizować powierzone zadania. W zakresie tego rodzaju przedmiotu wymagane są kompetencje takie jak komunikatywność, wrażliwość i odpowiedzialność.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Nauczenie rozróżniania podstawowych form zatrudnienia
C-2Przedstawienie umiejętności rozpoznania podstaw i rodzajów zatrudnienia
C-3Nauczenie kształtowania prawidłowej polityki zatrudnienia
Treści programoweT-W-1system równoważnego czasu pracy w podmiotach ekonomii społecznej
T-W-2system pracy w ruchu ciągłym
T-W-3indywidualny rozkład czasu pracy
T-W-4układy zbiorowe
T-W-5praca w niedziele i święta, praca w porze nocnej w podmiotach ekonomii społecznej
T-W-6telepraca
T-W-7umowa zlecenia a podmioty ekonomii społecznej
T-W-8system pracy w ruchu ciągłym
T-W-9indywidualny rozkład czasu pracy
T-W-10układy zbiorowe
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka, opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienia lub wyjaśnienie).
M-2Metody problemowe ( wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne- (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne), seminarium, dyskusja dydaktyczna – (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).
M-3Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka, opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienia lub wyjaśnienie).
M-4Metody problemowe ( wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne- (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne), seminarium, dyskusja dydaktyczna – (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena możliwości wykorzystania wiedzy w praktyce - kazysy
S-3Ocena podsumowująca: Test prawdzający z elementami opisowymi i praktycznymi - kazusy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student w zaden sposób nie potrafi realizowac zamierzonych wczesniej celów. Nie posiada kompetencji tj. komunikatywnosc, wrazliwosc i odpowiedzialnosc.
3,0Student stara sie realizowac powierzone mu zadania, ale nie czyni tego w sposób odpowiedzialny.
3,5Student realizuje powierzone mu zadania w sposób dostateczny, wykazujac przy tym odpowiedzialnosc.
4,0Student realizuje powierzone mu zadania w sposób dobry, wykazujac sie nalezyta odpowiedzialnoscia.
4,5Student realizuje powierzone mu zadania w sposób należyty, wykazujac sie należytą odpowiedzialnoscią.
5,0Student realizuje powierzone mu zadania w sposób bardzo dobry, wykazujac sie nalezyta odpowiedzialnoscia.