Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości
Specjalność Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie mikroekonomii i makroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie kategorii ekonomicznych, cech charakterystycznych i funkcji nieruchomości;
C-2Zrozumienie pojęcia nieruchomości jako dobra ekonomicznego;
C-3Poznanie pojęcia rynku i jego specyfiki;
C-4Badanie i analiza rynku nieruchomości;
C-5Zrozumienie wpływu państwa na rynek nieruchomości;
C-6Poznanie funkcjonowania rynków nieruchomości w wybranych krajach Unii Europejskiej;

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Kategorie ekonomiczne, cechy charakterystyczne i finkcje nieruchomości;1
T-A-2Nieruchomość jako dobro ekonomiczne1
T-A-3Pojęcie rynku nieruchomości i jego specyfika2
T-A-4Obrót nieruchomościami jako podsystem rynku nieruchomości1
T-A-5Segmentacja rynku nieruchomości;1
T-A-6Uczestnicy rynku nieruchomości;2
T-A-7Kształtowanie podaży i popytu na rynku nieruchomości;2
T-A-8Badania i analiza rynku nieruchomości;2
T-A-9Interwencjonizm państwowy na rynku nieruchomości;2
T-A-10Funkcjonowanie rynków nieruchomości w wybranych krajach Unii Europejskiej;1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach;15
A-A-2Udział w konsultacjach związanych z realizacją materiału z ćwiczeń;5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia z prezentacją multimedialną;
M-2Rozwiązywanie zadań i studiów przypadków;
M-3Prezentacje i prace studentów;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności wykonania zadań i studiów przypadków;
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/1_W01
zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników
E_1A_W02S1A_W02C-1, C-2, C-3T-A-2, T-A-1, T-A-3M-1S-2
E_1A_D10/1_W03
objaśnia specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości
E_1A_W02, E_1A_W04S1A_W02, S1A_W04C-2, C-6T-A-3M-1, M-3S-2
E_1A_D10/1_W04
identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
E_1A_W05S1A_W05C-4T-A-7, T-A-8M-1, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/1_U01
rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zkresie analizy rynku nieruchomości
E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08C-4T-A-8, T-A-7M-2S-2, S-1
E_1A_D10/1_U02
rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zkresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08C-4T-A-8, T-A-7M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/1_K01
świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości
E_1A_K04S1A_K04C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-A-1, T-A-6, T-A-4, T-A-8, T-A-10, T-A-3, T-A-5, T-A-2, T-A-9, T-A-7M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/1_W01
zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników
2,0nie zna zasad funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemów i uczestników
3,0zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu dostatecznym
3,5zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu dobrym
4,5zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/1_W03
objaśnia specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości
2,0nie zna specyfiki inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasad i ryzyka inwstowania na rynku nieruchomości
3,0zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/1_W04
identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
2,0nie identyfikuje kierunków badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteriaów oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
3,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym
5,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrymm

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/1_U01
rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zkresie analizy rynku nieruchomości
2,0nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości
3,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym
5,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/1_U02
rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zkresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
2,0nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
3,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym dostatczenym
4,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym
5,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/1_K01
świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości
2,0brak świadomości co do konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości
3,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dostateczny
3,5świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dostateczny
4,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dobry
4,5świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dobry
5,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób bardzo dobry

Literatura podstawowa

  1. Bryx M., Rynek nieruchomości - system i funkcjonowanie, Poltex, Warszawa, 2006
  2. Kucharska - Stasiak E., Zarządzanie nieruchomościami, Valor, Łódź, 2007
  3. Kucharska - Stasiak E., Nieruchomości w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kucharska - Stasiak E., Zachodnie rynki nieruchomości, Twiger, Zielona Góra, 2006
  2. Kalus S., Status prawny osób zajmujących się zawodowo rynkiem nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2002
  3. Kalus S., Wspóldziałanie uczestników rynku nieruchomości, Rejent, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Kategorie ekonomiczne, cechy charakterystyczne i finkcje nieruchomości;1
T-A-2Nieruchomość jako dobro ekonomiczne1
T-A-3Pojęcie rynku nieruchomości i jego specyfika2
T-A-4Obrót nieruchomościami jako podsystem rynku nieruchomości1
T-A-5Segmentacja rynku nieruchomości;1
T-A-6Uczestnicy rynku nieruchomości;2
T-A-7Kształtowanie podaży i popytu na rynku nieruchomości;2
T-A-8Badania i analiza rynku nieruchomości;2
T-A-9Interwencjonizm państwowy na rynku nieruchomości;2
T-A-10Funkcjonowanie rynków nieruchomości w wybranych krajach Unii Europejskiej;1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach;15
A-A-2Udział w konsultacjach związanych z realizacją materiału z ćwiczeń;5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/1_W01zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
Cel przedmiotuC-1Poznanie kategorii ekonomicznych, cech charakterystycznych i funkcji nieruchomości;
C-2Zrozumienie pojęcia nieruchomości jako dobra ekonomicznego;
C-3Poznanie pojęcia rynku i jego specyfiki;
Treści programoweT-A-2Nieruchomość jako dobro ekonomiczne
T-A-1Kategorie ekonomiczne, cechy charakterystyczne i finkcje nieruchomości;
T-A-3Pojęcie rynku nieruchomości i jego specyfika
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z prezentacją multimedialną;
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemów i uczestników
3,0zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu dostatecznym
3,5zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu dobrym
4,5zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/1_W03objaśnia specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie pojęcia nieruchomości jako dobra ekonomicznego;
C-6Poznanie funkcjonowania rynków nieruchomości w wybranych krajach Unii Europejskiej;
Treści programoweT-A-3Pojęcie rynku nieruchomości i jego specyfika
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z prezentacją multimedialną;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna specyfiki inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasad i ryzyka inwstowania na rynku nieruchomości
3,0zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym
5,0zna specyfikę inwestycji na rynku nieruchomości oraz zasady i ryzyko inwstowania na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/1_W04identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-4Badanie i analiza rynku nieruchomości;
Treści programoweT-A-7Kształtowanie podaży i popytu na rynku nieruchomości;
T-A-8Badania i analiza rynku nieruchomości;
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia z prezentacją multimedialną;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie identyfikuje kierunków badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteriaów oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
3,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym
5,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrymm
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/1_U01rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zkresie analizy rynku nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-4Badanie i analiza rynku nieruchomości;
Treści programoweT-A-8Badania i analiza rynku nieruchomości;
T-A-7Kształtowanie podaży i popytu na rynku nieruchomości;
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie zadań i studiów przypadków;
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności wykonania zadań i studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości
3,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym
5,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/1_U02rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zkresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-4Badanie i analiza rynku nieruchomości;
Treści programoweT-A-8Badania i analiza rynku nieruchomości;
T-A-7Kształtowanie podaży i popytu na rynku nieruchomości;
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie zadań i studiów przypadków;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności wykonania zadań i studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
3,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym dostatczenym
4,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym
5,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/1_K01świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Poznanie kategorii ekonomicznych, cech charakterystycznych i funkcji nieruchomości;
C-2Zrozumienie pojęcia nieruchomości jako dobra ekonomicznego;
C-3Poznanie pojęcia rynku i jego specyfiki;
C-4Badanie i analiza rynku nieruchomości;
C-5Zrozumienie wpływu państwa na rynek nieruchomości;
C-6Poznanie funkcjonowania rynków nieruchomości w wybranych krajach Unii Europejskiej;
Treści programoweT-A-1Kategorie ekonomiczne, cechy charakterystyczne i finkcje nieruchomości;
T-A-6Uczestnicy rynku nieruchomości;
T-A-4Obrót nieruchomościami jako podsystem rynku nieruchomości
T-A-8Badania i analiza rynku nieruchomości;
T-A-10Funkcjonowanie rynków nieruchomości w wybranych krajach Unii Europejskiej;
T-A-3Pojęcie rynku nieruchomości i jego specyfika
T-A-5Segmentacja rynku nieruchomości;
T-A-2Nieruchomość jako dobro ekonomiczne
T-A-9Interwencjonizm państwowy na rynku nieruchomości;
T-A-7Kształtowanie podaży i popytu na rynku nieruchomości;
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie zadań i studiów przypadków;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak świadomości co do konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości
3,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dostateczny
3,5świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dostateczny
4,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dobry
4,5świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dobry
5,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób bardzo dobry