Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Kształtowanie wizerunku firmy - przedmiot do wyboru:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kształtowanie wizerunku firmy - przedmiot do wyboru
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 22 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zarządzania i marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uczestnicy poprzez wykłady problemowe mają uzyskać podstawową wiedzą z zakresu kształtowania wizerunku firmy;
C-2mają samodzielnie analizować wyrózniki tożsamosci
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.4
T-W-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.2
T-W-3Formułowanie misji firmy. Wpływ na wizerunek.2
T-W-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.2
T-W-5Pracownik jako twórca wizerunku.4
T-W-6Etyka biznesu a wizerunek.2
T-W-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.2
T-W-8Badanie wizerunku firmy.4
22

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Wykłady22
A-W-2Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy15
A-W-3Analiza wiadomości medialnych - przygotowanie do zajęć.4
A-W-4Przygotowanie do kolokwium.15
A-W-5Pytania problemowe - odpowiedź e-mailem.4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji w PP.
M-2Wykład konwersacyjny.
M-3Analiza przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z pytaniami testowymi i problemowymi.
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (dyskusja).
S-3Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O8_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania
E_1A_W04, E_1A_W15S1A_W04, S1A_W11C-1T-W-1, T-W-2M-1S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O8_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy.
E_1A_U02, E_1A_U18S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05C-2, C-3T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2, M-3S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O8_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
E_1A_K05, E_1A_K06S1A_K05, S1A_K07C-2, C-3T-W-6, T-W-7, T-W-8M-3S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O8_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania
2,0
3,0Student powinien definiować wizerunek i proces kształtowania wizerunku.
3,5Student powinien definiować tożsamość podmiotu
4,0Student powinien nazywać elementy kształtujące tożsamość podmiotu
4,5Strudent powinien charakteryzowac zależności między tożsamością a wizerunkiem
5,0Student powinien zaproponować działania mające na celu kształtowanie wizerunku firmy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O8_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy.
2,0
3,0strudent powinien sporządzać zestaw działań z zakresu Public Relations
3,5student powinien przygotować propozycję działań prowadzących do oceny wizerunku firmy
4,0strudent powinien dobierać działania z zakresu promocji przydatne do kształtowania wizerunku
4,5strudent poinien wdrażać zasady etyki do programu działań kształtujących wizerunek
5,0student powinien przygotowyać plany kształtowania wizerunku, jak i plany ratowania wizerunku w kryzysie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O8_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
2,0
3,0W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Budzyński W., Wizerunek firmy - kreowanie, zarządzanie, efekty., Poltext, Warszawa, 2003
  2. Henslow Ph., Public relations od podstaw, Helion, Gliwice, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Schmitt B., Simonson A., Estetyka w marketingu, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 1999
  2. Sztucki T., Promocja, sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, Warszawa, 1995

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.4
T-W-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.2
T-W-3Formułowanie misji firmy. Wpływ na wizerunek.2
T-W-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.2
T-W-5Pracownik jako twórca wizerunku.4
T-W-6Etyka biznesu a wizerunek.2
T-W-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.2
T-W-8Badanie wizerunku firmy.4
22

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Wykłady22
A-W-2Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy15
A-W-3Analiza wiadomości medialnych - przygotowanie do zajęć.4
A-W-4Przygotowanie do kolokwium.15
A-W-5Pytania problemowe - odpowiedź e-mailem.4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O8_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uczestnicy poprzez wykłady problemowe mają uzyskać podstawową wiedzą z zakresu kształtowania wizerunku firmy;
Treści programoweT-W-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.
T-W-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji w PP.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student powinien definiować wizerunek i proces kształtowania wizerunku.
3,5Student powinien definiować tożsamość podmiotu
4,0Student powinien nazywać elementy kształtujące tożsamość podmiotu
4,5Strudent powinien charakteryzowac zależności między tożsamością a wizerunkiem
5,0Student powinien zaproponować działania mające na celu kształtowanie wizerunku firmy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O8_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U18Potrafi oceniać swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2mają samodzielnie analizować wyrózniki tożsamosci
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.
Treści programoweT-W-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.
T-W-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.
T-W-5Pracownik jako twórca wizerunku.
T-W-6Etyka biznesu a wizerunek.
T-W-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersacyjny.
M-3Analiza przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0strudent powinien sporządzać zestaw działań z zakresu Public Relations
3,5student powinien przygotować propozycję działań prowadzących do oceny wizerunku firmy
4,0strudent powinien dobierać działania z zakresu promocji przydatne do kształtowania wizerunku
4,5strudent poinien wdrażać zasady etyki do programu działań kształtujących wizerunek
5,0student powinien przygotowyać plany kształtowania wizerunku, jak i plany ratowania wizerunku w kryzysie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O8_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2mają samodzielnie analizować wyrózniki tożsamosci
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.
Treści programoweT-W-6Etyka biznesu a wizerunek.
T-W-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.
T-W-8Badanie wizerunku firmy.
Metody nauczaniaM-3Analiza przypadków.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (dyskusja).
S-3Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
3,5
4,0
4,5
5,0