Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Sylabus przedmiotu Marketing społeczny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing społeczny | ||
Specjalność | Ekonomia społeczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student powinien dokonywac analizy ewolucji idei marketingu |
C-2 | Student powinien umieć zastosować dorobek sfery biznesu w sferze nonprofit |
C-3 | Student ma podawać przykłady nadawców i odbiorców marketingu społecznego |
C-4 | Student powinien analizować kanały komunikacji i treści przekazu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza potrzeb społecznych a marketing społeczny | 2 |
T-A-2 | Czy administracja publiczna stosuje marketing? - poszukiwanie dobrych praktyk | 2 |
T-A-3 | Marketing organizacji pozarządowych - czy w kierunku lepszego społeczeństwa? | 2 |
T-A-4 | Marketing polityczny i związków zawodowych vs. społeczny | 2 |
T-A-5 | Międzynarodowe kampanie społeczne - cele i skuteczność | 7 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Od marketingu transakcyjnego do marketingu społecznego | 2 |
T-W-2 | Marketing społeczny - nadawcy i odbiorcy | 2 |
T-W-3 | Marketing instytucji publicznych | 2 |
T-W-4 | Marketing organziacji pozarządowych | 2 |
T-W-5 | Marketing innych podmiotów nonprofit | 2 |
T-W-6 | Kampanie społeczne - analiza przypadków | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 5 |
A-A-3 | analiza przypadku - przygotowanie | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do kolokwium | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do wykładów | 3 |
A-W-4 | możliwość konsultacji | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy z prezentacją multimedialną |
M-2 | analiza tekstów i dyskusja |
M-3 | praca w grupach |
M-4 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność na ćwiczeniach |
S-2 | Ocena formująca: przygotowanie analizy przypadku |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/11_W01 potrafi definiować marketing społeczny | E_1A_W01 | S1A_W01 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
E_1A_D3/11_W03 potrafi wskazywać i charakteryzować cechy nadawców przekazów społecznych i ich odbiorców | E_1A_W02 | S1A_W02 | C-1, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/11_U01 analizuje przyczyny powstania marketingu społecznego i jego cechy w aspekcie przebiegu przemian społecznych | E_1A_U08 | S1A_U03 | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-5, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/11_K01 umie odnaleźć się jako inicjator marketingu społecznego | E_1A_K05 | S1A_K05 | C-2, C-4 | T-A-1, T-W-6 | M-4 | S-2 |
E_1A_D3/11_K02 potrafi ocenić idee przedstawiane w kampaniach społecznych | E_1A_K08 | S1A_K04 | C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
E_1A_D3/11_K03 potrafi mysleć i działać w kategoriach społecznych | E_1A_K07, E_1A_K08 | S1A_K03, S1A_K04 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/11_W01 potrafi definiować marketing społeczny | 2,0 | |
3,0 | potrafi definiować marketing społeczny podając podstawowe elementy definicji | |
3,5 | potrafi definiować marketing społeczny omawiając szerzej jego elementy | |
4,0 | student potrafi omaiwac istotę marketingu społecznego pokazując przykłady z polskiego i międzynarodowego rynku | |
4,5 | student potrafi będą stosować wiedzę marketingową w działalności podmiotów ekonomii społecznej | |
5,0 | studenci będą wyrażać oceny dotyczące pozytywnych i negatywnych aspektów marketingu społecznego | |
E_1A_D3/11_W03 potrafi wskazywać i charakteryzować cechy nadawców przekazów społecznych i ich odbiorców | 2,0 | |
3,0 | potrafi wskazywać nadawców przekazów społecznych i ich odbiorców | |
3,5 | potrafi wskazywać potencjalnych odbiorców apeli społecznych | |
4,0 | potrafi analizować cele przekazów społecznych | |
4,5 | studenci powinni samodzielnie interpretować połeczną sytuację w jakiej działaja podmioty | |
5,0 | studenci powinni planować działania komunikacyjne jako nadawcy apeli społecznych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/11_U01 analizuje przyczyny powstania marketingu społecznego i jego cechy w aspekcie przebiegu przemian społecznych | 2,0 | |
3,0 | student rozumie przyczyny powstania marketingu społecznego | |
3,5 | student interpretuje zjawiska społeczne w aspekcie komunikacji marketingowej | |
4,0 | student różnicuje cechy marketingu społecznego w zalezności od warunków jego powstania | |
4,5 | student dobiera działania marketingowe w aspekcie ich skuteczności | |
5,0 | student analizuje skuteczność i efektywność marketingu społecznego |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/11_K01 umie odnaleźć się jako inicjator marketingu społecznego | 2,0 | |
3,0 | umie odnaleźć się jako inicjator marketingu społecznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_D3/11_K02 potrafi ocenić idee przedstawiane w kampaniach społecznych | 2,0 | |
3,0 | potrafi ocenić idee przedstawiane w kampaniach społecznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_D3/11_K03 potrafi mysleć i działać w kategoriach społecznych | 2,0 | |
3,0 | potrafi mysleć i działać w kategoriach społecznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andreasen K, Marketing Robin Hooda: wykorzystywanie metod marketingowych sektora komercyjnego przez organizacje non-profit, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa, 2007
- Kotler Ph., Lee N., Marketing w sektorze publicznym, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2008
- Sargeant A., Marketing w organizacjach non profit, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004