Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TiR_1A_O5/1_U01 | Student potrafi wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej oraz algebry liniowej do rozwiązywania praktycznych zadań. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TiR_1A_U02 | Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji |
---|
TiR_1A_U05 | Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły |
TiR_1A_U06 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy konkretnych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z matematyki wyzszej. |
---|
C-2 | Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do zrozumienia przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny takich jak: statystyka, metody ilościowe w turystyce i in. |
C-3 | Przygotowanie studentów do stosowania wiedzy matematycznej w badaniu zjawisk i procesów zachodzących na rynku usług turystycznych. |
Treści programowe | T-W-1 | Pochodne cząstkowe funkcji wielu zmiennych. |
---|
T-W-2 | Ekstrema lokalne i globalne funkcji dwóch zmiennych. |
T-W-3 | Całka nieoznaczona i oznaczona funkcji jednej zmiennej. |
T-W-4 | Równania różniczkowe. |
T-W-5 | Macierze i wyznaczniki. Równania macierzowe. Układy równań liniowych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjno-problemowy. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego rozwiązywania zadań podczas zajęć. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań domowych (indywidualnie i w grupach). |
S-4 | Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie spełnia wymagań na ocenę pozytywną. |
3,0 | Student potrafi samodzielnie:
- obliczyć pochodne cząstkowe rzędu pierwszego i drugiego funkcji dwóch zmiennych,
- obliczyć całkę nieoznaczoną elementarnych funkcji jednej zmiennej,
- wykonać podstawowe działania arytmetyczne na macierzach,
- obliczyć wyznacznik stopnia drugiego i trzeciego. |
3,5 | Student ponadto potrafi samodzielnie:
- obliczyć pochodne cząstkowe dowolnego rzędu funkcji wielu zmiennych
- obliczyć całkę nieoznaczoną funkcji jednej zmiennej przez podstawienie i przez części,
- obliczyć całkę oznaczoną,
- rozwiązać równanie różniczkowe metodą rozdzielenia zmiennych,
- obliczyć wyznacznik dowolnego stopnia na podstawie twierdzenia Laplace'a,
- wyznaczyć macierz odwrotną,
- rozwiązać układ równań liniowych na podstawie twierdzenia Cramera. |
4,0 | Student ponadto potrafi samodzielnie:
- wyznaczyć ekstrema lokalne funkcji dwóch zmiennych,
- zastosować całkę oznaczoną do obliczenia pola obszaru,
- rozwiązać równanie różniczkowe o rozdzielonych zmiennych przy warunku początkowym,
- rozwiązać równanie macierzowe,
- wyznaczyć rząd macierzy. |
4,5 | Student ponadto potrafi samodzielnie:
- wyznaczyć ekstrema globalne funkcji dwóch zmiennych,
- obliczyć całkę niewłaściwą,
- rozwiązać liniowe niejednorodne równanie różniczkowe,
- rozwiązać układ równań liniowych na podstawie twierdzenia Kroneckera-Capellego. |
5,0 | Student potrafi samodzielnie:
- wykonać powyższe zadania na nowych przykładach (odmiennych od prezentowanych podczas zajęć oraz zadawanych do domu),
- zastosować pochodną cząstkową do wyznaczenia wybranych wielkości ekonomicznych (np. kosztu krańcowego, elastyczności funkcji produkcji),
- zastosować całkę oznaczoną do wyznaczenia wartości średniej wielkości ekonomicznych,
- dokonać wszechstronnego sprawdzenia, analizy i interpretacji otrzymanych wyników,
- zaproponować alternatywne metody rozwiązania zadań. |