Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Mody i systemy żywieniowe i ich wpływ na wydolność organizmu II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mody i systemy żywieniowe i ich wpływ na wydolność organizmu II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Fizjologii Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mariola Friedrich <Mariola.Friedrich@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zuzanna Goluch-Koniuszy <Zuzanna.Goluch-Koniuszy@zut.edu.pl>, Magdalena Kuchlewska <Magdalena.Radziszewska@zut.edu.pl>, Joanna Sadowska <Joanna.Sadowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw żywienia człowieka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapozanie z ogólnie przyjętymi na świecie systemami żywieniowymi |
C-2 | Zapoznanie z modami pojawiającymi się w świecie żywienia |
C-3 | Zapoznanie z zasadnością/ryzykiem stosowania diet odchudzających |
C-4 | Zapoznanie z możliwymi skutkami zdrowotnymi stosowania preparatów wspomagających odchudzanie oraz zabiegów oczyszczających organizm. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Uwarunkowania powstawania systemów żywieniowych. Zasady racjonalnego żywienia. | 3 |
T-W-2 | O fizjologii smaku i węchu oraz ich wpływie na pobierania pokarmu | 3 |
T-W-3 | Anopsologia czyli mój organizm wie czego potrzebuje. System dr Haya czyli prawie wszystko na surowo i co na to organizm? | 3 |
T-W-4 | Żywieniowe zasady Esseńczyków i biogenika Edmonda Szekely’ego. | 2 |
T-W-5 | Zasady życia - zasady żywienia czyli makrobiotyka. | 2 |
T-W-6 | Wegetarianizm i weganizm jako uzasadnienie anatomicznych i fizjologicznych właściwości przewodu pokarmowego ? | 2 |
T-W-7 | Dieta chronobiologiczna czyli odżywianie zgodne z okołodobowym rytmem biologicznym. Dieta Diamondów - czy rzeczywiście zgodna z rytmem okołodobowym? | 3 |
T-W-8 | Dieta dobrych kalorii czy skuteczna metoda odkładania tłuszczu dr Lipetaza a indeks dlikemiczny dr Jenkinsa ? | 2 |
T-W-9 | Dieta dobrego samopoczucia czyli wpływ jedzenia na nastrój (skład diety a biosynteza neuroprzekaźników w mózgu). | 2 |
T-W-10 | Dieta jedz zgodnie ze swoją grupą krwi. | 2 |
T-W-11 | Dieta epoki kamiennej jako odbicie wpływu historycznego rozwoju człowieka i jego sposobu odżywiania (dieta optymalna, dieta dr. Kwaśniewskiego). | 2 |
T-W-12 | Życie bez diety czyli jeść aby schudnąć. Głodówka- czy sposób na oczyszczenie organizmu? Bretarianizm czyli odżywianie światłem? | 2 |
T-W-13 | Czy bezkarna suplementacja witaminami i skałdnikami mineralnymi ? | 2 |
T-W-14 | Wpływ na organizm, mechanizm działania i możliwości występowania niekorzystnych skutków stosowania preparatów wspomagających odchudzanie | 3 |
T-W-15 | Wpływ na organizm, mechanizm działania i możliwości występowania niekorzystnych skutków stosowania preparatów wspomagających odchudzanie. | 2 |
35 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział studenta w wykładach. | 35 |
A-W-2 | Studia nad literaturą obowiązującą i uzupełniającą. | 15 |
A-W-3 | Zbieranie danych wśród segmentu osób w wieku produkcyjnym na temat odżywiania i rekreacji. | 15 |
A-W-4 | Sporządzanie przykładowych jadłospisów i diet. | 15 |
A-W-5 | Konsultacje z nauczycielem prowadzącym | 10 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją multimedialną |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania i analizy studium przypadku |
S-2 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-3 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów |
S-4 | Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i krytycznej oceny diet |
S-5 | Ocena formująca: Ocena z zaliczenia (pracy zaliczeniowej - studium przypadku) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O14/1_W01 ma podstawową wiedzą z zakresu ogólnie uznawanych na świecie systemów żywieniowych | TiR_1A_W04, TiR_1A_W08, TiR_1A_W11 | P1A_W01, P1A_W03, P1A_W04, S1A_W04, S1A_W08, S1A_W11 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-4 |
TiR_1A_O14/1_W02 ma wiedzę na temat pojawiających mód w zakresie żywienia | TiR_1A_W04, TiR_1A_W11 | P1A_W01, P1A_W03, P1A_W04, S1A_W04, S1A_W11 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O14/1_W03 ma wiedzę z zakresu zasadności/ryzyka stosowania diet ochudzających w kontekście funkcjonowania organizmu | TiR_1A_W07, TiR_1A_W09, TiR_1A_W11 | P1A_W01, P1A_W03, P1A_W04, S1A_W07, S1A_W10 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O14/1_W04 ma wiedzę z zakresu zasadności/ryzyka stosowania preparatów ochudzajacych w kontekście funkcjonowania organizmu | TiR_1A_W07, TiR_1A_W09, TiR_1A_W11 | P1A_W01, P1A_W03, P1A_W04, S1A_W07, S1A_W10 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O14/1_W05 ma wiedzę z zakresu zasadności/ryzyka stosowania zabiegów oczyszczających organizm | TiR_1A_W05 | S1A_W05 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O14/1_U01 potrafi dokonać analizy i oceny diety pod kątem wartości energetycznej, odżywczej oraz zdrowotnej | TiR_1A_U04, TiR_1A_U09 | P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U04 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O14/1_U02 potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do analizowania konkretnych diet odchudzajacych | TiR_1A_U06, TiR_1A_U09 | P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U06 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O14/1_U03 posiada umiejętność rozumienia negatywnych skutków stosowania diet, preparatów i zabiegów odchudzajacych | TiR_1A_U03, TiR_1A_U09 | P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U03 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O14/1_U04 ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących stosowania diet, preparatów czy zabiegów odchudzających | TiR_1A_U06, TiR_1A_U09 | P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U06 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O14/1_U05 posiada umiejętność przygotowywania krytycznej oceny diety w fomie pisemnej analizy przypadku | TiR_1A_U05, TiR_1A_U09 | P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U05 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O14/1_K01 ma świadomość ważności negatywnych skutków zdrowotnych stosownia diet, preparatów i zabiegów odchudzających | TiR_1A_K03, TiR_1A_K08 | P1A_K01, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K07, S1A_K03 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O14/1_K02 potrafi wyrażać swoje poglądy, dyskutować, wyciagąć wnioski | TiR_1A_K02, TiR_1A_K08 | P1A_K01, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K07, S1A_K02 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O14/1_K03 potrafi korzystać w działalności zawodowej z najnowszej wiedzy specjalistycznej z obszaru nauk o żywności i żywieniu | TiR_1A_K06, TiR_1A_K08 | P1A_K01, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K07, S1A_K06 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
TiR_1A_O14/1_K04 potrafi myśleć w sposób krytyczny | TiR_1A_K06, TiR_1A_K08 | P1A_K01, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K07, S1A_K06 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-15 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O14/1_W01 ma podstawową wiedzą z zakresu ogólnie uznawanych na świecie systemów żywieniowych | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu ogólnie uznawanych na świecie systemów żywieniowych. |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę tylko z zajęć z zakresu ogólnie uznawanych na świecie systemów żywieniowych. | |
3,5 | Student posiada wiedzę ponad dostateczną tylko z zajęć z zakresu uznawanych na świecie systemów żywieniowych. | |
4,0 | Student posiada wiedzę, również z innych źródeł poza zajęciami, z zakresu ogólnie uznawanych na świecie systemów żywieniowych. | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu ogólnie kilkunastu uznawanych na świecie systemów żywieniowych. | |
5,0 | Student posiada wiedzę, również z innych źródeł poza zajęciami, z zakresu ogólnie uznawanych na świecie systemów żywieniowych. | |
TiR_1A_O14/1_W02 ma wiedzę na temat pojawiających mód w zakresie żywienia | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu pojawiających się mód w zakresie żywienia. |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę tylko z zajęć z zakresu pojawiających się mód w zakresie żywienia. | |
3,5 | Student posiada wiedzę ponad dostateczną tylko z zajęć z zakresu kilku pojawiających się mód w zakresie żywienia. | |
4,0 | Student posiada wiedzę, również z innych źródeł poza zajęciami, z zakresu ogólnie pojawiających się mód w zakresie żywienia. | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu ogólnie kilkunastu pojawiających się mód w zakresie żywienia. | |
5,0 | Student posiada wiedzę, również z innych źródeł poza zajęciami, z zakresu bardzo wielu pojawiających się mód w zakresie żywienia. | |
TiR_1A_O14/1_W03 ma wiedzę z zakresu zasadności/ryzyka stosowania diet ochudzających w kontekście funkcjonowania organizmu | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu zasadności/ ryzyka stosowania diet odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę tylko z zajęć zakresu zasadności/ryzyka stosowania diet odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. | |
3,5 | Student posiada wiedzę ponad dostateczną tylko z zajęć zakresu zasadności /ryzyka stosowania diet odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. | |
4,0 | Student posiada wiedzę, również z innych źródeł poza zajęciami, zakresu zasadności/ ryzyka stosowania diet odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. | |
4,5 | Student posiada znaczną wiedzę zakresu zasadności/ ryzyka stosowania diet odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. | |
5,0 | Student posiada znaczną wiedzę, również z innych źródeł poza zajęciami, zakresu zasadności /ryzyka stosowania diet odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. | |
TiR_1A_O14/1_W04 ma wiedzę z zakresu zasadności/ryzyka stosowania preparatów ochudzajacych w kontekście funkcjonowania organizmu | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu zasadności/ryzyka stosowania preparatów odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę tylko z zajęć zakresu zasadności/ ryzyka stosowania preparatów odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. | |
3,5 | Student posiada wiedzę ponad dostateczną tylko z zajęć zakresu zasadności /ryzyka stosowania preparatów odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. | |
4,0 | Student posiada wiedzę, również z innych źródeł poza zajęciami, zakresu zasadności/ ryzyka stosowania preparatów odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. | |
4,5 | Student posiada znaczną wiedzę zakresu zasadności/ ryzyka stosowania preparatów odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. | |
5,0 | Student posiada znaczną wiedzę, również z innych źródeł poza zajęciami, zakresu zasadności/ ryzyka stosowania preparatów odchudzających w kontekście funkcjonowania organizmu. | |
TiR_1A_O14/1_W05 ma wiedzę z zakresu zasadności/ryzyka stosowania zabiegów oczyszczających organizm | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu zasadności/ryzyka stosowania zabiegów oczyszczających organizm w kontekście jego funkcjonowania |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę tylko z zajęć zakresu zasadności/ryzyka stosowania zabiegów oczyszczających organizm w kontekście jego funkcjonowania | |
3,5 | Student posiada wiedzę ponad dostateczną tylko z zajęć zakresu zasadności /ryzyka stosowania zabiegów oczyszczających organizm w kontekście jego funkcjonowania | |
4,0 | Student posiada wiedzę, również z innych źródeł poza zajęciami, zakresu zasadności/ ryzyka stosowania zabiegów oczyszczających organizm w kontekście jego funkcjonowania. | |
4,5 | Student posiada znaczną wiedzę zakresu zasadności/ ryzyka stosowania zabiegów oczyszczających organizm w kontekście jego funkcjonowania. | |
5,0 | Student posiada znaczną wiedzę, również z innych źródeł poza zajęciami, zakresu zasadności/ ryzyka stosowania zabiegów oczyszczających organizm w kontekście jego funkcjonowania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O14/1_U01 potrafi dokonać analizy i oceny diety pod kątem wartości energetycznej, odżywczej oraz zdrowotnej | 2,0 | Student nie potrafi dokonać samodzielnie analizy i oceny systemu żywieniowego, diety pod kątem wartości energetycznej i odżywczej. |
3,0 | Student potrafi dokonać niepełnej analizy i oceny systemu żywieniowego, wybranej diety pod kątem wartości energetycznej i odżywczej. | |
3,5 | Student potrafi dokonać niepełnej analizy i oceny wybranego systemu żywieniowego, wybranych diet pod kątem wartości energetycznej i odżywczej. | |
4,0 | Student potrafi dokonać pełnej analizy i oceny wszystkich systemów żywieniowych, kilku diet pod kątem wartości energetycznej i odżywczej. | |
4,5 | Student potrafi dokonać pełnej analizy i oceny wszystkich systemów żywieniowych, wielu diet pod kątem wartości energetycznej i odżywczej. | |
5,0 | Student potrafi dokonać pełnej analizy i oceny wszystkich systemów żywieniowych, diet pod kątem wartości energetycznej i odżywczej. | |
TiR_1A_O14/1_U02 potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do analizowania konkretnych diet odchudzajacych | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać podstawowej wiedzy teoretycznej do analizowania konkretnych diet odchudzajacych. |
3,0 | Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do analizowania z pomoca prowdzącego wybranej diety odchudzającej | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do samodzielnego analizowania wybranych diet odchudzających. | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do samodzielnego analizowania kilkunastu diet odchudzających. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do samodzielnego analizowania większości diet odchudzających. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do samodzielnego analizowania wskaznych przez prowdzącego diet odchudzających. | |
TiR_1A_O14/1_U03 posiada umiejętność rozumienia negatywnych skutków stosowania diet, preparatów i zabiegów odchudzajacych | 2,0 | Student nie posiada umiejętności rozumienia negatywnych skutków zdrowotnych stosowania diet, preparatów i zabiegów odchudzajacych. |
3,0 | Student posiada niewielekie umiejętności rozumienia negatywnych skutków zdrowotnych stosowania diet, preparatów i zabiegów odchudzajacych. | |
3,5 | Student posiada umiejętności rozumienia negatywnych skutków zdrowotnych stosowania diet, preparatów i zabiegów odchudzajacych. Potrafi wymienić te skutki. | |
4,0 | Student posiada umiejętności rozumienia negatywnych skutków zdrowotnych stosowania diet, preparatów i zabiegów odchudzajacych. Potrafi wymienić skutki i je uzasadnić z pomoca prowdzącego. | |
4,5 | Student posiada umiejętności rozumienia negatywnych skutków zdrowotnych stosowania diet, preparatów i zabiegów odchudzajacych. Potrafi wymienić skutki i je uzasadnić. | |
5,0 | Student posiada umiejętności rozumienia negatywnych skutków zdrowotnych stosowania diet, preparatów i zabiegów odchudzajacych. Potrafi wymienić skutki, uzasadni je o o nich dyskutować. | |
TiR_1A_O14/1_U04 ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących stosowania diet, preparatów czy zabiegów odchudzających | 2,0 | Student nie posiada umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących stosowania diet, preparatów czy zabiegów odchudzających. |
3,0 | Student posiada niewielkie umiejętności formułowania ogólnych wniosków dotyczących stosowania diet, preparatów czy zabiegów odchudzających. Korzysta z pomocy prowadzącego. | |
3,5 | Student posiada umiejętności samodzielnego formułowania kilku ogólnych wniosków dotyczących stosowania diet, preparatów czy zabiegów odchudzających. | |
4,0 | Student posiada umiejętności samodzielnego formułowania kilkunastu ogólnych wniosków dotyczących stosowania diet, preparatów czy zabiegów odchudzających. | |
4,5 | Student posiada umiejętności samodzielnego formułowania ogólnych i szczegółowych wniosków dotyczących stosowania diet, preparatów czy zabiegów odchudzających. | |
5,0 | Student posiada umiejętności samodzielnego formułowania ogólnych i szczegółowych wniosków dotyczących stosowania diet, preparatów czy zabiegów odchudzających. Potrafi o nich dyskutować | |
TiR_1A_O14/1_U05 posiada umiejętność przygotowywania krytycznej oceny diety w fomie pisemnej analizy przypadku | 2,0 | Student nie posiada umiejętności przygotowywania krytycznej oceny diety w fomie pisemnej analizy przypadku. |
3,0 | Student posiada niewielką umiejętności przygotowywania krytycznej oceny diety w fomie pisemnej analizy przypadku. | |
3,5 | Student posiada umiejętności przygotowywania krytycznej oceny diety w fomie pisemnej analizy przypadku. Korzysta z pomocy prowadzącego. | |
4,0 | Student posiada umiejętności samodzielnego przygotowywania krytycznej oceny diety w fomie pisemnej analizy przypadku. | |
4,5 | Student posiada umiejętności samodzielnego przygotowywania krytycznej oceny diety w fomie pisemnej analizy przypadku. Uzasadnia swoją ocenę krytyczną. | |
5,0 | Student posiada umiejętności samodzielnego przygotowywania krytycznej oceny diety w fomie pisemnej analizy przypadku. Uzasadnia swoją ocenę krytyczną i potrafi o niej dyskutować. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O14/1_K01 ma świadomość ważności negatywnych skutków zdrowotnych stosownia diet, preparatów i zabiegów odchudzających | 2,0 | Student nie posiada świadomości ważności negatywnych skutków zdrowotnych stosownia diet, preparatów i zabiegów odchudzających. |
3,0 | Student posiada niewielką świadomość ważności negatywnych skutków zdrowotnych stosownia diet, preparatów i zabiegów odchudzających | |
3,5 | Student posiada świadomość ważności negatywnych skutków zdrowotnych stosownia diet, preparatów i zabiegów odchudzających | |
4,0 | Student posiada zanczną świadomość ważności negatywnych skutków zdrowotnych stosownia diet, preparatów i zabiegów odchudzających | |
4,5 | Student posiada wyższą świadomość ważności negatywnych skutków zdrowotnych stosownia diet, preparatów i zabiegów odchudzających. | |
5,0 | Student posiada pełną świadomość ważności negatywnych skutków zdrowotnych stosownia diet, preparatów i zabiegów odchudzających | |
TiR_1A_O14/1_K02 potrafi wyrażać swoje poglądy, dyskutować, wyciagąć wnioski | 2,0 | Student nie potrafi wyrażać swoich poglądów, nie potrafi dyskutować i wyciągać wniosków. |
3,0 | Student potrafi wyrażać swoje poglądy i dyskutować na forum grupy i wyciągać poprawne wnioski. | |
3,5 | Student potrafi wyrażać swoje poglądy i dyskutować w sposb kulturalny i wyciągać poprawne wnioski. | |
4,0 | Student potrafi wyrażać swoje poglądy i dyskutować w sposb kulturalny i wyciągać wnioski. | |
4,5 | Student potrafi wyrażać swoje poglądy i dyskutować w sposb kulturalny i wyciągać wnioski ogólne i szczegółowe. | |
5,0 | Student potrafi wyrażać swoje poglądy i dyskutować w sposb kulturalny na wiekszym forum i wyciągać wnioski ogólne i szczegółowe. | |
TiR_1A_O14/1_K03 potrafi korzystać w działalności zawodowej z najnowszej wiedzy specjalistycznej z obszaru nauk o żywności i żywieniu | 2,0 | Studnet nie potrafi korzystać w działalności zawodowej z najnowszej wiedzy specjalistycznej z obszaru nauk o żywności i żywieniu. |
3,0 | Studnet potrafi w niewielkim stopniu korzystać w działalności zawodowej z najnowszej wiedzy specjalistycznej z obszaru nauk o żywności i żywieniu. | |
3,5 | Studnet potrafi korzystać w działalności zawodowej z najnowszej wiedzy krajowej specjalistycznej z obszaru nauk o żywności i żywieniu. | |
4,0 | Studnet potrafi korzystać w znacznym stopniu w działalności zawodowej z najnowszej wiedzy krajowej specjalistycznej z obszaru nauk o żywności i żywieniu. | |
4,5 | Studnet potrafi korzystać w działalności zawodowej z najnowszej wiedzy krajowej, zagranicznej specjalistycznej z obszaru nauk o żywności i żywieniu. | |
5,0 | Studnet potrafi korzystać w znacznym stopniu w działalności zawodowej z najnowszej wiedzy krajowej, zagranicznej specjalistycznej z obszaru nauk o żywności i żywieniu. | |
TiR_1A_O14/1_K04 potrafi myśleć w sposób krytyczny | 2,0 | Student nie potrafi myśleć w sposób krytyczny. |
3,0 | Student potrafi myśleć w sposób krytyczny ze znaczną pomocą prowdzącego. | |
3,5 | Student potrafi myśleć w sposób krytyczny ze niewielką pomocą prowdzącego. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie myśleć w sposób krytyczny. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie myśleć w sposób krytyczny i dzielić się swoimi spostrzeżeniami na forum grupy. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie myśleć w sposób krytyczny i dzielić się swoimi spostrzeżeniami na forum grupy oraz o nich dyskutować. |
Literatura podstawowa
- Ganong W., L., Fizjologia, wyd. PZWL, Warszawa, 2007
- W. Skrzypczak (red.), Witaminy, wyd. AR, Szczecin, 1994
- (red.) M. Friedrich, Składniki mineralne w żywieniu ludzi i zwierząt, wyd. AR, Szczecin, 2002
- Gertig H., Przysławski J. Bromatologia., Zarys nauki o żywności i żywieniu, Wyd. PZWL, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Gertig H., Przysławski J., Bromatologia. Zarys nauki o żywności i żywieniu, Wyd. PZWL, Warszawa, 2006
- Biernat J., Żywienie, żywność a zdrowie, Wyd. Astrum, Wrocław, 2001
- (red.) J. Gawecki, W. Roszkowski, Żywienie człowieka a zdrowie publiczne, Wyd. PWN, Warszawa, 2009