Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra/Zakład
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólna wiedza kierunkowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Pola badawcze w turystyce i rekreacji4
T-S-2Zasady opracowania koncepcji i planu pracy2
T-S-3Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych2
T-S-4Techniki poszukiwania i porządkowania literatury i materiałów źródłowych2
T-S-5Technika pisania pracy1
T-S-6Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej, w tym analiza planów prac dyplomowych4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach15
A-S-2Przygotowanie sie do zajęć5
A-S-3przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu
M-4Studium przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego tematu i koncepcji pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_A12_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
TiR_1A_W01S1A_W01C-1T-S-2, T-S-5, T-S-1, T-S-3, T-S-4M-4, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_A12_U01
umiejętność określenia problemu badawczego oraz dobór metod do realizacji badań
TiR_1A_U03, TiR_1A_U05, TiR_1A_U07, TiR_1A_U08, TiR_1A_U06, TiR_1A_U01S1A_U01, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10C-1T-S-1, T-S-6, T-S-3M-1, M-3, M-2, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_A12_K01
student potrafi zastosować zdobytą wiedzę do pisania pracy.
TiR_1A_K06, TiR_1A_K03, TiR_1A_K07S1A_K03, S1A_K06, S1A_K07C-1T-S-3, T-S-2, T-S-5, T-S-4, T-S-6, T-S-1M-1, M-4, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_A12_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
2,0student nie potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
3,0student , na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy
3,5student potrafi objaśnić różnice między pracami teretycznymi i paktycznymi
4,0student definiuje istotę problemu badawczego
4,5student potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac
5,0student definiuje podstawowe metody badawcze

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_A12_U01
umiejętność określenia problemu badawczego oraz dobór metod do realizacji badań
2,0student nie potrafi określić problemu badawczego oraz doboru metod do realizacji badań
3,0student potrafi dobrać podstawowe metody badawcze do danego problemu/tematu pracy
3,5student potrafi zastosować w praktyce techniki pisania pracy
4,0student potrafi wyszukiwać informacje zawarte w materiałach wtórnych
4,5student potrafi formułować pytania badawcze
5,0student potrafi zaprezentować wybrany temat pracy

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_A12_K01
student potrafi zastosować zdobytą wiedzę do pisania pracy.
2,0student nie potrafi zastosować zdobytej wiedzy do pisania pracy
3,0potrafi odpowiednio dokonać przeglądu literatury tematu
3,5student dba o rzetelność w pisaniu pracy
4,0student postępuje zgodnie z etyką badaczy
4,5student jest zdolny do organizowania własnej pracy / pracy w grupie
5,0student kreatywnie realizuje wybrany temat

Literatura podstawowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, WArszawa, 2006
  3. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2006
  2. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej., CeDeWu, Warszawa, 2009
  4. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Pola badawcze w turystyce i rekreacji4
T-S-2Zasady opracowania koncepcji i planu pracy2
T-S-3Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych2
T-S-4Techniki poszukiwania i porządkowania literatury i materiałów źródłowych2
T-S-5Technika pisania pracy1
T-S-6Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej, w tym analiza planów prac dyplomowych4
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach15
A-S-2Przygotowanie sie do zajęć5
A-S-3przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_A12_W01student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W01ma wiedzę ogólną z zakresu nauk przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych, zarządzania i pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Zasady opracowania koncepcji i planu pracy
T-S-5Technika pisania pracy
T-S-1Pola badawcze w turystyce i rekreacji
T-S-3Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych
T-S-4Techniki poszukiwania i porządkowania literatury i materiałów źródłowych
Metody nauczaniaM-4Studium przypadków
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego tematu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
3,0student , na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy
3,5student potrafi objaśnić różnice między pracami teretycznymi i paktycznymi
4,0student definiuje istotę problemu badawczego
4,5student potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac
5,0student definiuje podstawowe metody badawcze
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_A12_U01umiejętność określenia problemu badawczego oraz dobór metod do realizacji badań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
TiR_1A_U07Potrafi wskazać rozwiązania dylematów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
TiR_1A_U06Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy konkretnych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Pola badawcze w turystyce i rekreacji
T-S-6Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej, w tym analiza planów prac dyplomowych
T-S-3Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-4Studium przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego tematu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi określić problemu badawczego oraz doboru metod do realizacji badań
3,0student potrafi dobrać podstawowe metody badawcze do danego problemu/tematu pracy
3,5student potrafi zastosować w praktyce techniki pisania pracy
4,0student potrafi wyszukiwać informacje zawarte w materiałach wtórnych
4,5student potrafi formułować pytania badawcze
5,0student potrafi zaprezentować wybrany temat pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_A12_K01student potrafi zastosować zdobytą wiedzę do pisania pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia
TiR_1A_K03Określać priorytety podczas realizacji zadań
TiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-3Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych
T-S-2Zasady opracowania koncepcji i planu pracy
T-S-5Technika pisania pracy
T-S-4Techniki poszukiwania i porządkowania literatury i materiałów źródłowych
T-S-6Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej, w tym analiza planów prac dyplomowych
T-S-1Pola badawcze w turystyce i rekreacji
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-4Studium przypadków
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego tematu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zastosować zdobytej wiedzy do pisania pracy
3,0potrafi odpowiednio dokonać przeglądu literatury tematu
3,5student dba o rzetelność w pisaniu pracy
4,0student postępuje zgodnie z etyką badaczy
4,5student jest zdolny do organizowania własnej pracy / pracy w grupie
5,0student kreatywnie realizuje wybrany temat