Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Rynek nieruchomości w ujęciu statystycznym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rynek nieruchomości w ujęciu statystycznym | ||
Specjalność | Zarzadzanie i pośrednictwo w obrocie nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jan Zawadzki <Jan.Zawadzki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Sompolska-Rzechuła <Agnieszka.Sompolska-Rzechula@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki z zakresu szkoły wyższej, statystyki opisowej oraz zagadnień ekonomicznych |
W-2 | Znajomość funkcjonowania rynku nieruchomości |
W-3 | Znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu metod statystycznych w kontekście badań dotyczących rynku nieruchomości |
C-2 | Nabycie umiejętności stosowania metod statystycznych w badaniach rynku nieruchomości |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Istota i zakres metod statystycznych w kontekście badań dotyczących rynku nieruchomości, etapy badania statystycznego na rynku nieruchomości, statyczna analiza rynku nieruchomości: metody analizy struktury, dynamiki i wahań na rynku nieruchomości, prawidłowości w zakresie współzależności | 5 |
T-K-2 | Źródła danych o nieruchomościach. Ankieta jako specyficzne źródło pozyskiwania danych. Problem rzetelności i jakości danych, konstrukcja ankiety i kodowanie wyników uzyskanych na jej podstawie | 5 |
T-K-3 | Merytoryczne oraz statystyczne metody doboru zmiennych charakteryzujących procesy zachodzące na rynku nieruchomości | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-K-2 | Czytanie literatury | 10 |
A-K-3 | Opracowanie wzorów | 3 |
A-K-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja multimedialna |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Metody symulacyjne |
M-4 | Praca indywidualna i w grupach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę na podstawie projektu wykonywanego w grupach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/5_W01 Student zna źródła pozyskiwania danych dotyczących rynku nieruchomości | Z_1A_W01, Z_1A_W02, Z_1A_W04 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03 | C-1, C-2 | T-K-2 | M-2, M-4, M-1, M-3 | S-1 |
Z_1A_D9/5_W02 Student zna metody badań dotyczące rynku nieruchomości | Z_1A_W08, Z_1A_W09 | S1A_W06 | C-2, C-1 | T-K-3, T-K-1 | M-1, M-3, M-2, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/5_U01 Student dokonuje wyboru zmiennych diagnostycznych zarówno na podstawie kryteriów merytorycznych, jak i kryteriów formalno - statystycznych | Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U04, Z_1A_U05, Z_1A_U08, Z_1A_U15 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09 | C-2, C-1 | T-K-3 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-1 |
Z_1A_D9/5_U02 Student stosuje metody statystyczne do opisu sytuacji na danym rynku nieruchomości | Z_1A_U15 | S1A_U04 | C-2 | T-K-3, T-K-1 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-1 |
Z_1A_D9/5_U03 Student potrafi zinterpretować i zaprezentować wyniki przeprowadzonych badań statystycznych | Z_1A_U01, Z_1A_U05, Z_1A_U12, Z_1A_U14 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U07, S1A_U08 | C-1, C-2 | T-K-1, T-K-2, T-K-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D9/5_K01 Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej | Z_1A_K01, Z_1A_K02, Z_1A_K09 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06 | C-2, C-1 | T-K-3, T-K-1, T-K-2 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/5_W01 Student zna źródła pozyskiwania danych dotyczących rynku nieruchomości | 2,0 | |
3,0 | Student zna (przy pomocy nauczyciela) źródła pozyskiwania danych dotyczących rynku nieruchomości | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D9/5_W02 Student zna metody badań dotyczące rynku nieruchomości | 2,0 | |
3,0 | Student zna niektóre (najprostsze) metody badań dotyczące rynku nieruchomości | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/5_U01 Student dokonuje wyboru zmiennych diagnostycznych zarówno na podstawie kryteriów merytorycznych, jak i kryteriów formalno - statystycznych | 2,0 | |
3,0 | Student dokonuje wyboru zmiennych diagnostycznych (przy pomocy nauczyciela) zarówno na podstawie kryteriów merytorycznych, jak i kryteriów formalno - statystycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D9/5_U02 Student stosuje metody statystyczne do opisu sytuacji na danym rynku nieruchomości | 2,0 | |
3,0 | Student stosuje najprostsze metody statystyczne do opisu sytuacji na danym rynku nieruchomości | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D9/5_U03 Student potrafi zinterpretować i zaprezentować wyniki przeprowadzonych badań statystycznych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zinterpretować i zaprezentować wyniki przeprowadzonych badań statystycznych za pomocą najprostszych metod | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D9/5_K01 Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej | 2,0 | |
3,0 | Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hozer J., Kokot S., Kuźmiński W., Metody analizy statystycznej rynku w wycenie, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2002
- Sobczyk M., Statystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2004
- Gawron H., Analiza rynku nieruchomości, Materiały Dydaktyczne 224, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2009
- Bryx M., Rynek nieruchomości. System i funkcjonowanie, Poltext, Warszawa, 2009
- Bryx M., Wybrane aspekty finansowania i organizacji rynku nieruchomości, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Bąk I., Markowicz I., Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Statystyka w zadaniach, Część I. Statystyka opisowa, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2001
- Nowak E., Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, PWE, Warszawa, 1990
- Sompolska-Rzechuła A. (red.), Statystyka z pakietem Statgraphics® 5.0, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie, Szczecin, 2007