Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarzadzanie i pośrednictwo w obrocie nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Gospodarka oparta na wiedzy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Gospodarka oparta na wiedzy | ||
Specjalność | Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość podstaw makroekonomii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z ewolucją rozwoju gospodarczego w ujęciu historycznym ze szczegónym podkreśleniem rosnącej roli kapitału ludzkiego i zasobów wiedzy |
C-2 | zapoznanie studentów z najbardziej znanymi koncepcjami gospodarki opartej na wiedzy |
C-3 | zrozumienie przez studentów nowych uwarunkowań konkurencyjności współczesnych gospodarek i przedsiębiorstw |
C-4 | poznanie przez studentów pozycji Polski w rankingach innowacyjności i gospodarki opartej na wiedzy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Innowacyjność gospodarki i jej pomiar. Wyróżniki innowacyjności gospodarki. | 2 |
T-A-2 | Wyróżniki i pomiar gospodarki opartej na wiedzy. | 2 |
T-A-3 | Innowacyjność Polski na tle liderów innowacyjności i innych krajów postsocjalistycznych. | 2 |
T-A-4 | GOW w Polsce - mit czy rzeczywistość? | 2 |
T-A-5 | Wskaźniki GOW Polski na tle innych krajów. | 2 |
T-A-6 | Ewolucja organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. GOW a nowe koncepcje w zarządzaniu przedsiębiorstwem. | 2 |
T-A-7 | Nowe kompetencje i umiejętności menedżera w gospodarce opartej na wiedzy. | 2 |
T-A-8 | Kolokwium zaliczeniowe | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ewolucja rozwoju gospodarczego i zmiana roli czynników wytwórczych w tym procesie. | 2 |
T-W-2 | Społeczeństwo wiedzy jako wyzwanie XXI w. | 2 |
T-W-3 | Różne koncepcje gospodarki opartej na wiedzy. | 2 |
T-W-4 | Nowy paradygmat rozwoju gospodarczego (wiedza i innowacje siłą napędową wzrostu i rozwoju gospodarczego). | 2 |
T-W-5 | Strategia lizbońska i jej modyfikacje jako odpowiedź UE na zmiany światowej gospodarki. | 2 |
T-W-6 | Państwa - liderzy gospodarki opartej na wiedzy. | 1 |
T-W-7 | Uwarunkowania i realia konkurencji współczesnych przedsiębiorstw w "nowej" gospodarce. | 2 |
T-W-8 | Regiony przemysłowe (klastry) jako struktury i strategie w GOW. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w ćwiczeniach i kolokwium zaliczeniowym | 15 |
A-A-2 | przygotowywanie się do ćwiczeń | 10 |
A-A-3 | przygotowanie prezentacji na zadany temat | 10 |
A-A-4 | analizowanie wskazanej literatury | 15 |
A-A-5 | przygotowanie do zaliczenia | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | udział w egzaminie | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 13 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy z prezentacją multimedialną |
M-2 | wykład informacyjny |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
M-4 | prezentacje studentów na wskazany temat |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena z kolokwium zaliczeniowego |
S-2 | Ocena formująca: ocena z odpowiedzi ustnej |
S-3 | Ocena formująca: ocena z przygotowanej prezentacji |
S-4 | Ocena formująca: ocena pracy w grupie |
S-5 | Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia |
S-6 | Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/1_W01 student ma wiedzę nt. ewolucji rozwoju gospodarczego i zmian znaczenia czynników produkcji w procesach gospodarczych | Z_1A_W01, Z_1A_W13 | S1A_W01, S1A_W08 | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-5, S-6 |
Z_1A_D7/1_W02 student jest w stanie opisać najbardziej znane koncepcje gospodarki opartej na wiedzy | Z_1A_W05 | S1A_W04 | C-2, C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-5, S-6 |
Z_1A_D7/1_W03 student ma wiedzę nt. cech gospodarki opartej na wiedzy i zaawansowania Polski w jej tworzeniu | Z_1A_W02, Z_1A_W05 | S1A_W02, S1A_W04 | C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-5, S-6 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/1_U01 student potrafi rozróżnić różne typy gospodarek w zakresie innowacyjności i osiągniecia cech GOW | Z_1A_U01 | S1A_U01 | C-2, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5, S-6 |
Z_1A_D7/1_U02 student potrafi wykorzystywać informacje i dane z opracowań dotyczących innowacyjności i gospodarki opartej na wiedzy | Z_1A_U01, Z_1A_U15 | S1A_U01, S1A_U04 | C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-4, S-5, S-6 |
Z_1A_D7/1_U03 student potrafi formułować ogólne wnioski nt. stanu zaawansowania budowy gospodarki opartej na wiedzy w wybranych krajach | Z_1A_U14 | S1A_U03 | C-3, C-4 | T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-8, T-W-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-5, S-6 |
Z_1A_D7/1_U04 student potrafi analizować wymaganych nowych umiejętności i kompetencji menedżera przedsiębiorstwa w "nowej" gospodarce | Z_1A_U04, Z_1A_U07 | S1A_U01, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-3 | T-A-7, T-W-7 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-4, S-5, S-6 |
Z_1A_D7/1_U05 student potrafi prezentować swoje poglądy dotyczace gospodarki opartej na wiedzy w formie ustnej podczas prezentacji | Z_1A_U19 | S1A_U10 | C-3, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/1_K01 student uzyska aktywną postawę wobec zmian i kształcenia ustawicznego | Z_1A_K01, Z_1A_K04 | S1A_K01, S1A_K04, S1A_K06 | C-1, C-3 | T-W-2, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Z_1A_D7/1_K02 student uzyska kompetencje do współdziałania i pracy w grupie | Z_1A_K02 | S1A_K02, S1A_K03 | C-3, C-4 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-7 | M-3, M-4 | S-3, S-4 |
Z_1A_D7/1_K03 student uzyska świadomość roli jednostki i grup społecznych w procesach budowania gospodarki opartej na wiedzy | Z_1A_K05 | S1A_K05 | C-1, C-2, C-3 | T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3, S-5, S-6 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/1_W01 student ma wiedzę nt. ewolucji rozwoju gospodarczego i zmian znaczenia czynników produkcji w procesach gospodarczych | 2,0 | Student nie ma elementarnej wiedzy nt. ewolucji rozwoju gospodarczego i zmian znaczenia czynników produkcji w procesach gospodarczych. |
3,0 | Student ma elementarną wiedzę nt. ewolucji rozwoju gospodarczego i zmian znaczenia czynników produkcji w procesach gospodarczych. W stosunku do wiedzy wykazuje częściowa obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Wypowiedzi są często błędne. | |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę nt. ewolucji rozwoju gospodarczego i zmian znaczenia czynników produkcji w procesach gospodarczych. W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Wypowiedzi są częściowo błędne. | |
4,0 | Student ma podstawową wiedzę nt. ewolucji rozwoju gospodarczego i zmian znaczenia czynników produkcji w procesach gospodarczych. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieliczne błędy w treści i języku, wypowiedzi są na ogół poprawne. | |
4,5 | Student ma podstawową wiedzę nt. ewolucji rozwoju gospodarczego i zmian znaczenia czynników produkcji w procesach gospodarczych. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieliczne błędy w treści i języku, wypowiedzi są na ogół poprawne. | |
5,0 | Student ma wiedzę nt. ewolucji rozwoju gospodarczego i zmian znaczenia czynników produkcji w procesach gospodarczych, wykraczającą poza materiał programowy. W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy wykazuje swobodę i pewność. | |
Z_1A_D7/1_W02 student jest w stanie opisać najbardziej znane koncepcje gospodarki opartej na wiedzy | 2,0 | Student nie jest nawet w elementarnym zakresie w stanie opisać najbardziej znanych koncepcji gospodarki opartej na wiedzy. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie opisać najbardziej znane koncepcje gospodarki opartej na wiedzy, przy wydatnej pomocy nauczyciela. W stosunku do wiedzy wykazuje częściowa obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Wypowiedzi są często błędne. | |
3,5 | Student potrafi w podstawowym zakresie opisać najbardziej znane koncepcje gospodarki opartej na wiedzy, przy pewnej pomocy nauczyciela. W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Wypowiedzi są częściowo błędne. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie opisać najbardziej znane koncepcje gospodarki opartej na wiedzy. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieliczne błędy w treści i języku, wypowiedzi są na ogół poprawne. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie opisać i porównać znane koncepcje gospodarki opartej na wiedzy. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieliczne błędy w treści i języku, wypowiedzi są na ogół poprawne. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie opisać i porównać znane koncepcje gospodarki opartej na wiedzy, wykazując przy tym wiedzę spoza programu. W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy wykazuje swobodę i pewność. | |
Z_1A_D7/1_W03 student ma wiedzę nt. cech gospodarki opartej na wiedzy i zaawansowania Polski w jej tworzeniu | 2,0 | Student nie ma, nawet w elementarnym zakresie, wiedzy nt. cech gospodarki opartej na wiedzy i zaawansowania Polski w jej tworzeniu. |
3,0 | Student ma, w elementarnym zakresie, wiedzę nt. cech gospodarki opartej na wiedzy i zaawansowania Polski w jej tworzeniu. W stosunku do wiedzy wykazuje częściowa obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Wypowiedzi są często błędne. | |
3,5 | Student ma, w podstawowym zakresie, wiedzę nt. cech gospodarki opartej na wiedzy i zaawansowania Polski w jej tworzeniu. W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Wypowiedzi są częściowo błędne. | |
4,0 | Student ma, w podstawowym zakresie, wiedzę nt. cech gospodarki opartej na wiedzy i zaawansowania Polski w jej tworzeniu. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieliczne błędy w treści i języku, wypowiedzi są na ogół poprawne. | |
4,5 | Student ma wiedzę nt. cech gospodarki opartej na wiedzy i zaawansowania Polski w jej tworzeniu w zakresie materiału objętego programem. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieliczne błędy w treści i języku, wypowiedzi są na ogół poprawne. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie opisaćcechy gospodarki opartej na wiedzy i ocenić zaawansowanie Polski w jej budowaniu, wykazując przy tym wiedzę spoza programu. W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy wykazuje swobodę i pewność. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/1_U01 student potrafi rozróżnić różne typy gospodarek w zakresie innowacyjności i osiągniecia cech GOW | 2,0 | Student nie potrafi nawet w elementarnym zakresie rozróżniać różnych typów gospodarek w zakresie innowacyjności i osiągnięcia cech GOW. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie rozróżniać różne typy gospodarek w zakresie innowacyjności i osiągnięcia cech GOW, przy wydatnej pomocy nauczyciela. | |
3,5 | Student potrafi w elementarnym zakresie rozróżniać różne typy gospodarek w zakresie innowacyjności i osiągnięcia cech GOW, przy pewnej pomocy nauczyciela. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie w podstawowym zakresie rozróżniać różne typy gospodarek w zakresie innowacyjności i osiągnięcia cech GOW. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie rozróżniać i opisać różne typy gospodarek w zakresie innowacyjności i osiągnięcia cech GOW. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie rozróżniać, opisać i porównać różne typy gospodarek w zakresie innowacyjności i osiągnięcia cech GOW. | |
Z_1A_D7/1_U02 student potrafi wykorzystywać informacje i dane z opracowań dotyczących innowacyjności i gospodarki opartej na wiedzy | 2,0 | Student nie potrafi nawet w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, wykorzystywać informacji i danych z opracowań dot. innowacyjności i GOW. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, wykorzystywać informacje i dane z opracowań dot. innowacyjności i GOW. | |
3,5 | Student potrafi w elementarnym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, wykorzystywać informacje i dane z opracowań dot. innowacyjności i GOW. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie w podstawowym zakresie, wykorzystywać informacje i dane z opracowań dot. innowacyjności i GOW. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wykorzystywać informacje i dane z opracowań dot. innowacyjności i GOW. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wykorzystywać informacje i dane z opracowań dot. innowacyjności i GOW, wykraczając przy tym poza materiał programowy. | |
Z_1A_D7/1_U03 student potrafi formułować ogólne wnioski nt. stanu zaawansowania budowy gospodarki opartej na wiedzy w wybranych krajach | 2,0 | Student nie potrafi, nawet w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, formułować ogólnych wniosków nt. stanu zaawansowania budowania GOW w wybranych krajach. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, formułować ogólne wnioski nt. stanu zaawansowania budowania GOW w wybranych krajach. | |
3,5 | Student potrafi w elementarnym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, formułować ogólne wnioski nt. stanu zaawansowania budowania GOW w wybranych krajach. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie, w podstawowym zakresie, formułować ogólne wnioski nt. stanu zaawansowania budowania GOW w wybranych krajach. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie formułować ogólne wnioski nt. stanu zaawansowania budowania GOW w wybranych krajach. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie formułować ogólne wnioski nt. stanu zaawansowania budowania GOW w wybranych krajach, wykorzystując przy tym wiedzę spoza programu. | |
Z_1A_D7/1_U04 student potrafi analizować wymaganych nowych umiejętności i kompetencji menedżera przedsiębiorstwa w "nowej" gospodarce | 2,0 | Student nie potrafi, nawet w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, analizować wymaganych nowych umiejętności i kompetencji menedżera w "nowej gospodarce". |
3,0 | Student potrafi, w elementarnym zakresie, przy wydatnej pomocy nauczyciela, analizować wymagane nowe umiejętności i kompetencje menedżera w "nowej gospodarce". | |
3,5 | Student potrafi, w podstawym zakresie, przy pewnej pomocy nauczyciela, analizować wymagane nowe umiejętności i kompetencje menedżera w "nowej gospodarce". | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie podstawowym zakresie analizować wymagane nowe umiejętności i kompetencje menedżera w "nowej gospodarce". | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie analizować wymagane nowe umiejętności i kompetencje menedżera w "nowej gospodarce". | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie analizować wymagane nowe umiejętności i kompetencje menedżera w "nowej gospodarce" oraz wskazywać ich zastosowanie w opisywanym przez siebie przedsiębiorstwie. | |
Z_1A_D7/1_U05 student potrafi prezentować swoje poglądy dotyczace gospodarki opartej na wiedzy w formie ustnej podczas prezentacji | 2,0 | Student nie potrafi, nawet przy wydatnej pomocy nauczyciela, prezentować swoich poglądów nt. GOW w formie ustnej podczas prezentacji multimedialnej. |
3,0 | Student potrafi, przy wydatnej pomocy nauczyciela, prezentować swoje poglądy nt. GOW w formie ustnej podczas prezentacji multimedialnej. | |
3,5 | Student potrafi, przy pewnej pomocy nauczyciela, prezentować swoje poglądy nt. GOW w formie ustnej podczas prezentacji multimedialnej. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie, prezentować swoje poglądy nt. GOW w formie ustnej podczas prezentacji multimedialnej, korzystając ze wskazówek nauczyciela. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wybrać temat spośród proponowanych przez nauczyciela, zaprezentować swoje poglądy nt. GOW w formie ustnej podczas prezentacji multimedialnej. | |
5,0 | tudent potrafi samodzielnie wybrać temat, także spoza materiału objętego programem i przygotować samodzielnie wystąpienie ustne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/1_K01 student uzyska aktywną postawę wobec zmian i kształcenia ustawicznego | 2,0 | Student nie wykazuje nawet w elementarnym zakresie, aktywnej postawy wobec zmian i kształcenia ustawicznego. |
3,0 | Student wykazuje w elementarnym zakresie, aktywną postawę wobec zmian i kształcenia ustawicznego. | |
3,5 | Student wykazuje w podstawowym zakresie, aktywną postawę wobec zmian i kształcenia ustawicznego, z inspiracji nauczyciela. | |
4,0 | Student wykazuje, w dużym stopniu samodzielnie, aktywną postawę wobec zmian i kształcenia ustawicznego, | |
4,5 | Student wykazuje, w dużym stopniu samodzielnie, aktywną postawę wobec zmian i kształcenia ustawicznego, potrafi samodzielnie uzupełniać i nabywać wiedzę i umiejętności, kierując się własną ciekawością. | |
5,0 | Student wykazuje samodzielnie, aktywną postawę wobec zmian i kształcenia ustawicznego, potrafi samodzielnie uzupełniać i nabywać wiedzę i umiejętności, wykraczajac poza obowiązujący program, kierując się własną ciekawością. | |
Z_1A_D7/1_K02 student uzyska kompetencje do współdziałania i pracy w grupie | 2,0 | Student nie posiada nawet w elementarnym zakresie kompetencji do współpracy w zespole. Nie wykazuje zainteresowania zadaniem do wykonania, nie potrafi zaplanować i wykonać przydzielonych obowiązków w zespole. |
3,0 | Student w elementarnym zakresie posiada kompetencje do pracy w grupie. W ograniczonym stopniu wykazuje zainteresowanie wspólnym zadaniem do wykonania. W sposób niudolny planuje i wykonuje pracę w ramach prztydzielonych mu zadań w zespole. | |
3,5 | Staudent planuje i wykonuje pracę na poziomie podstawowym na każdym etapie jej tworzenia w ramach zadań zleconych przez zespół. | |
4,0 | Student potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdziela lub pomoga rozdzielać zadania pozostałym członkom zespołu. Potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań w grupie. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdzielaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy grupy. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować celei rozdzielić zadania oraz panować nad współpracą (motywować, nadzorować, i kontrolować) członków zespołu oraz nad terminowością i sposobem prezentacji wyników. | |
Z_1A_D7/1_K03 student uzyska świadomość roli jednostki i grup społecznych w procesach budowania gospodarki opartej na wiedzy | 2,0 | Student, nawet w elementarnym zakresie nie ma świadomości roli jednostki i grup społecznych w procesach budowania gospodarki opartej na wiedzy. |
3,0 | Student w elementarnym zakresie ma świadomość roli jednostki i grup społecznych w procesach budowania gospodarki opartej na wiedzy. Wymaga to inspiracji ze strony nauczyciela. | |
3,5 | Student w podstawowym zakresie ma świadomość roli jednostki i grup społecznych w procesach budowania gospodarki opartej na wiedzy. Niekiedy wymaga to inspiracji ze strony nauczyciela. | |
4,0 | Student w znacznym stopniu samodzielnie wykazuje świadomość roli jednostki i grup społecznych w procesach budowania gospodarki opartej na wiedzy. | |
4,5 | Student w pełni samodzielnie wykazuje świadomość roli jednostki i grup społecznych w procesach budowania gospodarki opartej na wiedzy, wskzywanych w zakresie programu przedmiotu. | |
5,0 | Student w pełni samodzielnie wykazuje świadomość roli jednostki i grup społecznych w procesach budowania gospodarki opartej na wiedzy. Jego znajomość tych zagadnień wykracza poza podstawowy program zajęć. |
Literatura podstawowa
- Kukliński A. (red.), Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwanie dla Polski XXI wieku, Rawasz, Warszawa, 2001
- Kotowicz-Jawor J. (red.), GOW - wyzwanie dla Polski, PTE, Warszawa, 2009
- Rosati D. (red.), Gospodarka oparta na wiedzy. Aspekty międzynarodowe, WSHiP, Warszawa, 2007
- Kwarcińska B., Doskonalenie zawodowe menedżerów w gospodarce opartej na wiedzy, Garmond. Oficyna Wydawnicza, Poznań, 2005
- Naisbitt J., Megatrendy, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 1997
- Hopej M., Moszkowicz M., Skalik J. (red.), Wiedza w gospodarce i gospodarka oparta na wiedzy. Edukacja w gospodarce opartej na wiedzy, Wydawnictwo UNiwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 2010
- Sadler Ph., Zarządzanie w społeczeństwie postindustrialnym, Wydawnictwo Profesjonalnej Szoły Biznesu, Kraków, 1997
- Toffler A., Trzecia fala, PIW, Warszawa, 1997
Literatura dodatkowa
- Cichy K., Kapitał ludzki i postęp techniczny jako determinanty wzrostu gospodarczego, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa, 2008
- UNU-MERIT, European Union Scoreboard 2011, ProInno Europe, http://ec.europa.eu, 2012
- Welfe W. (red.), Gospodarka oparta na wiedzy, PWE, Warszawa, 2007
- Okoń-Horodyńska E., Pangsy-Kania S. (red.), Innowacyjnośc w budowaniu gospodarki wiedzy w Polsce, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa, 2007
- World Bank, KEI and KI INdexes (KAM 2009), World Bank, http://info.worldbank.org/etools/kam2, 2010
- Łącka I., Współpraca technologiczna polskich instytucji naukowych i badawczych z przedsiębiorstwami jako czynnik wzrostu innowacyjności polskiej gospodarki, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2011
- Okoń-Horodńska E. (red.), Rola polskiej nauki we wzroście innowacyjności polskiej gospodarki, Wydawnictwo PTE, Warszawa, 2004
- Okoń-Horodyńska E., Piecha K. (red.), Strategia Lizbońska a możliwości budowania gospodarki opartej na wiedzy w Polsce - wnioski i rekomendacje, Wydawnictwo PTE, Warszawa, 2005