Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Sylabus przedmiotu Kierunki rozwoju sektora prywatnego w Polsce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kierunki rozwoju sektora prywatnego w Polsce | ||
Specjalność | Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy wiedzy o gospodarce rynkowej, zaliczony program makro i mikroekonomii, znajomość instrumentów polityki gospodarczej państwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy o konsekwencjach sektorowych systemu regulacji w Polsce |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Sektor prywatny a gospodarka w państwie liberalno-demokratycznym | 1 |
T-W-2 | Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne rozwoju sektora prywatnego | 1 |
T-W-3 | Polityka sektorowa i instrumentalna | 2 |
T-W-4 | Sektor prywatny w strukturze gospodarki narodowej w świetle danych statystycznych GUS | 2 |
T-W-5 | Pracujący według sekcji i działów w długim okresie czasu | 2 |
T-W-6 | Pracujący w sektorze prywatnym i publicznym w latach 1993-2009 | 1 |
T-W-7 | Zadania zbywalne i niezbywalne sektora publicznego | 1 |
T-W-8 | Sektor prywatny w realizacji usług ochrony zdrowia, oświaty, nauki i kultury | 1 |
T-W-9 | Pomoc publiczna w świetle art.86 ust1 TWE | 2 |
T-W-10 | Pomoc publiczna sektorowa, regionalna i horyzontalna na tle innych instrumentów pobudzania zmian w sferze rynkowej | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Godziny kontaktowe z nauczycielem, w tym | 4 |
A-W-2 | Udział w wykładach: 15x1 godz. | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie referatu | 8 |
A-W-4 | Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury | 3 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny |
M-2 | Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena sprawdzianu pisemnego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/3_W01 Uzykał pogłębioną wiedzę o gospodarce rynkowej | Z_1A_W04 | S1A_W03 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Z_1A_D7/3_W02 Poszukiwanie danych statystycznych o sektorze i ich interpretacja | Z_1A_W03 | S1A_W02, S1A_W03 | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/3_U01 Umiejętność opanowania wiedzy - materiał programowy wykorzystanie metod i technik | Z_1A_U01, Z_1A_U04, Z_1A_U09, Z_1A_U13 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Z_1A_D7/3_U02 Potrafi scharakteryzować obszary aktywności sektora prywatnego w Polsce | Z_1A_U01, Z_1A_U11, Z_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U07, S1A_U08 | C-1 | T-W-6, T-W-4, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/3_K01 Wiedza o sektorze prywatnym w Polsce | Z_1A_K01, Z_1A_K05, Z_1A_K08 | S1A_K01, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/3_W01 Uzykał pogłębioną wiedzę o gospodarce rynkowej | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy o gospodarce rynkowej |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę o gospodarce rynkowej | |
3,5 | Student ma wiedzę o gospodarce rynkowej | |
4,0 | Student opanował materiał programowy, ma wiedzę o gospodarce rynkowej | |
4,5 | Student opanował materiał programowy, ma wiedzę o gospodarce rynkowej: treść i forma wypowiedzi poprawne | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, ma wiedzę o gospodarce rynkowej: treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń | |
Z_1A_D7/3_W02 Poszukiwanie danych statystycznych o sektorze i ich interpretacja | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczącej rozwoju sektora prywatnego |
3,0 | Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, | |
3,5 | W zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, podstawowy zakres materiału | |
4,0 | W zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, wskazuje zainteresowanie | |
4,5 | W zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, wskazuje duże zainteresowanie w stosunku do wiedzy | |
5,0 | W zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń W zakresie stosunku do wiedzy wskazuje duże zainteresowanie - ciekawośc poznawczą |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/3_U01 Umiejętność opanowania wiedzy - materiał programowy wykorzystanie metod i technik | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D7/3_U02 Potrafi scharakteryzować obszary aktywności sektora prywatnego w Polsce | 2,0 | Student nie potafi scharakteryzować podstawowych założeń, metod i wybranych technik |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | Przyswoił zasadnicze treści programowe z zakresu materiału | |
4,0 | Opanował prawie cały cały materiał programowy | |
4,5 | opanował wszystkie treści programowe | |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować metody i techniki w zakresie problematyki możliwości wykorzystania metod i technik |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/3_K01 Wiedza o sektorze prywatnym w Polsce | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy o gospodarce rynkowej |
3,0 | Student ma podstawową wiedze o gospodarce rynkowej | |
3,5 | Student ma wiedzę o gospodarce rynkowej | |
4,0 | Student opanował materiał programowy, ma wiedzę o gospodarce rynkowej | |
4,5 | Student opanował materiał programowy, ma wiedzę o gospodarce rynkowej: treść i forma wypowiedzi poprawne | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, ma wiedzę o gospodarce rynkowej: treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń |
Literatura podstawowa
- Rutkowski J., Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce i jego funkcjonowanie na przykładzie wybranych projektów, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 2010, -, -
- Winiarski B., Polityka ekonomiczna., PWN Warszawa, Warszawa, 2006, -, -
Literatura dodatkowa
- Acocella Z., Zasady polityki gospodarczej., PWN Warszawa, Warszawa, 2002, -, -
- Balcerzak-Paradowska B., Praca kobiet w sektorze prywatnym, szanse i bariery., IPiSS Warszawa, Studia i Monografie, Warszawa, 2003, -, -
- Czapiewski R., Polityka gospodarcza., Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 2009, -, -
- Kaja J., Polityka gospodarcza. Wstęp do teorii., Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2007, -, -
- kaczmarek T.T., Zasady porządku w gospodarce rynkowej. Rola państwa., Delfin, Warszawa, 2004, -, -
- Stiglitz J.E., Ekonomia sektora publicznego., PWE, Warszawa, 2004, -, -