Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i Telekomunikacja (S2)
specjalność: Systemy Telekomunikacyjne

Sylabus przedmiotu Układy i sensory mikroelektroniczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i Telekomunikacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Układy i sensory mikroelektroniczne
Specjalność Układy i Systemy Elektroniczne
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Sawicki <Jerzy.Sawicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Biedka <Andrzej.Biedka@zut.edu.pl>, Marek Jaskuła <Marek.Jaskula@zut.edu.pl>, Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl>, Tomasz Miłosławski <Tomasz.Miloslawski@zut.edu.pl>, Krzysztof Penkala <Krzysztof.Penkala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 1,50,25zaliczenie
projektyP2 15 1,00,33zaliczenie
wykładyW2 30 1,50,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość analogowych układów elektronicznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie stanu nauki i techniki w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
C-2Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się szerokim zakresem sensorów i układów mikroelektronicznej: analiza, eksploatacja, projektowanie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium.2
T-L-2Sprzęganie czujników z torami pomiarowymi.4
T-L-3Sensory półprzewodnikowe.4
T-L-4Sensory i przetworniki wielkości mechanicznych.4
T-L-5Zaliczenie pierwszej części laboratorium.2
T-L-6Sensory elektrooptyczne.4
T-L-7Pomiary temperatury.4
T-L-8Sensory mikroelektromechaniczne.4
T-L-9Zaliczenie drugiej części laboratorium.2
30
projekty
T-P-1Organizacja zajęć projektowych. Przedstawienie listy tematów do indywidulanej realizacji.3
T-P-2Pierwsza seria prezentacji postępów w realizcji indywidualnych projektów: założenia techniczne, możliwe rozwiązania, kryteria wyboru rozwiązania, aspekty ekonomiczne.6
T-P-3Druga seria prezentacji indywidualnych projektów: dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami, ocena projektu.6
15
wykłady
T-W-1Rola sensora w systemie pomiarowym. Rozwój technologii sensorów i przetworników pomiarowych.1
T-W-2Sensory rezystancyjne. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-3Sensory półprzewodnikowe. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-4Sensory indukcyjne i pojemnościowe. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-5Sensory ładunkowe. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-6Sensory elektrooptyczne. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-7Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości mechanicznych.1
T-W-8Czujniki sejsmiczne i ich zastosowania.1
T-W-9Pomiary temperatury metodami stykowymi.1
T-W-10Pomiary temperatury metodami bezstykowymi.1
T-W-11Zastosowania przetworników optoelektronicznych. Typy, budowa i parametry przetworników. Typowe układy pracy.2
T-W-12Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości elektrochemicznych.1
T-W-13Sensory mikroelektroniczne typu MEMS, układy pomiarowe.2
T-W-14Sensory mikroelektroniczne typu MOEMS, układy pomiarowe.2
T-W-15Inteligentne sensory w komputerowych systemach pomiarowych. Budowa i zastosowanie.2
T-W-16Trendy rozwojowe. Bezprzewodowe systemy pomiarowe. Przyrządy wirtualne.1
T-W-17Programowalne układy analogowe typu FPAA. Układy transliniowe.8
T-W-18Nanoelektronika i spin elektronika - dalsze perspektywy miniaturyzacji.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie do zajęć8
A-L-3Opracowanie wyników, sporządzenie sprawozdania7
45
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca własna nad projektem15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowania do egzaminu5
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne na specjalistycznych stanowiskach pomiarowych
M-4Ćwiczenia projektowe polegające na realizacji indywidualnego tematu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie krótkiego sprawdzianu przed wykonaniem ćwiczenia laboratoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie otrzymanych ocen cząstkowych, ocen z wykonanych sprawozdań oraz aktywności podczas zajęć.
S-4Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z projektu oraz prezentacje podczas realizacji projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_D.USE02_W01
Ma wiedzę w zakresie bezprzewodowego sprzęgania czujników z torami pomiarowymi.
ET_2A_W04T2A_W03C-1T-W-1, T-W-16M-1, M-2S-2
ET_2A_D.USE02_W02
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów i systemów mikroelektronicznych.
ET_2A_W06T2A_W03, T2A_W07C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-15, T-W-13, T-W-14M-1, M-2S-2
ET_2A_D.USE02_W03
Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
ET_2A_W10T2A_W02, T2A_W05C-1T-W-16, T-W-17, T-W-18M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_D.USE02_U01
Potrafi zaplanować proces testowania układu sensorów sprzęgniętych z torem pomiarowym.
ET_2A_U10T2A_U09, T2A_U18C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-3S-1, S-3
ET_2A_D.USE02_U02
Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów pomiarowych wykorzystujących sensory i układy mikroelektroniczne.
ET_2A_U12T2A_U18C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3M-4S-4
ET_2A_D.USE02_U03
Potrafi projektować systemy z zastosowaniem układów mikroelektronicznych i sensorów.
ET_2A_U13T2A_U18C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3M-4S-4
ET_2A_D.USE02_U04
Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania osiągnięć w zakresie mikroelektroniki i konstrukcji sensorów w projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji systemów pomiarowych.
ET_2A_U20T2A_U12, T2A_U17C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3M-4S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_D.USE02_W01
Ma wiedzę w zakresie bezprzewodowego sprzęgania czujników z torami pomiarowymi.
2,0
3,0Ma wiedzę w zakresie bezprzewodowego sprzęgania czujników z torami pomiarowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_D.USE02_W02
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów i systemów mikroelektronicznych.
2,0
3,0Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów i systemów mikroelektronicznych..
3,5
4,0.
4,5
5,0
ET_2A_D.USE02_W03
Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
2,0
3,0Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_D.USE02_U01
Potrafi zaplanować proces testowania układu sensorów sprzęgniętych z torem pomiarowym.
2,0
3,0Potrafi zaplanować proces testowania układu sensorów sprzęgniętych z torem pomiarowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_D.USE02_U02
Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów pomiarowych wykorzystujących sensory i układy mikroelektroniczne.
2,0
3,0Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów pomiarowych wykorzystujących sensory i układy mikroelektroniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_D.USE02_U03
Potrafi projektować systemy z zastosowaniem układów mikroelektronicznych i sensorów.
2,0
3,0Potrafi projektować systemy z zastosowaniem układów mikroelektronicznych i sensorów.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_D.USE02_U04
Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania osiągnięć w zakresie mikroelektroniki i konstrukcji sensorów w projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji systemów pomiarowych.
2,0
3,0Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania osiągnięć w zakresie mikroelektroniki i konstrukcji sensorów w projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji systemów pomiarowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Turkowski M., Przemysłowe sensory i przetworniki pomiarowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2002
  2. Gotra Z.R., Analogowe układy mikroelektroniczne do zastosowań w urządzeniach pomiarowych i czujnikach, Lubelskie Towarzystwo Naukowe, Lublin, 2000
  3. Mulawka J., Układy mikroelektroniczne z przełączanymi pojemnościami, Wydawnictwo Komunikacjii Łączności, Warszawa, 1987
  4. Waldemar Nawrocki, Rozproszone systemy pomiarowe, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Strona internetowa Analog Devices, www.analog.com, Analog Devices, Internet, 2012
  2. Strona internetowa firmy Anadigm Corp., www.anadigm.com/, Anadigm Corp., Internet, 2012
  3. Strona internetowa Texas Inst., www.ti.com, Texas Inst., Internet, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do laboratorium.2
T-L-2Sprzęganie czujników z torami pomiarowymi.4
T-L-3Sensory półprzewodnikowe.4
T-L-4Sensory i przetworniki wielkości mechanicznych.4
T-L-5Zaliczenie pierwszej części laboratorium.2
T-L-6Sensory elektrooptyczne.4
T-L-7Pomiary temperatury.4
T-L-8Sensory mikroelektromechaniczne.4
T-L-9Zaliczenie drugiej części laboratorium.2
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Organizacja zajęć projektowych. Przedstawienie listy tematów do indywidulanej realizacji.3
T-P-2Pierwsza seria prezentacji postępów w realizcji indywidualnych projektów: założenia techniczne, możliwe rozwiązania, kryteria wyboru rozwiązania, aspekty ekonomiczne.6
T-P-3Druga seria prezentacji indywidualnych projektów: dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami, ocena projektu.6
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola sensora w systemie pomiarowym. Rozwój technologii sensorów i przetworników pomiarowych.1
T-W-2Sensory rezystancyjne. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-3Sensory półprzewodnikowe. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-4Sensory indukcyjne i pojemnościowe. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-5Sensory ładunkowe. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-6Sensory elektrooptyczne. Typowe układy pomiarowe.1
T-W-7Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości mechanicznych.1
T-W-8Czujniki sejsmiczne i ich zastosowania.1
T-W-9Pomiary temperatury metodami stykowymi.1
T-W-10Pomiary temperatury metodami bezstykowymi.1
T-W-11Zastosowania przetworników optoelektronicznych. Typy, budowa i parametry przetworników. Typowe układy pracy.2
T-W-12Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości elektrochemicznych.1
T-W-13Sensory mikroelektroniczne typu MEMS, układy pomiarowe.2
T-W-14Sensory mikroelektroniczne typu MOEMS, układy pomiarowe.2
T-W-15Inteligentne sensory w komputerowych systemach pomiarowych. Budowa i zastosowanie.2
T-W-16Trendy rozwojowe. Bezprzewodowe systemy pomiarowe. Przyrządy wirtualne.1
T-W-17Programowalne układy analogowe typu FPAA. Układy transliniowe.8
T-W-18Nanoelektronika i spin elektronika - dalsze perspektywy miniaturyzacji.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Przygotowanie do zajęć8
A-L-3Opracowanie wyników, sporządzenie sprawozdania7
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca własna nad projektem15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowania do egzaminu5
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_W01Ma wiedzę w zakresie bezprzewodowego sprzęgania czujników z torami pomiarowymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_W04Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie elementów i urządzeń wchodzących w skład sieci telekomunikacyjnych, w tym sieci bezprzewodowych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie stanu nauki i techniki w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
Treści programoweT-W-1Rola sensora w systemie pomiarowym. Rozwój technologii sensorów i przetworników pomiarowych.
T-W-16Trendy rozwojowe. Bezprzewodowe systemy pomiarowe. Przyrządy wirtualne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę w zakresie bezprzewodowego sprzęgania czujników z torami pomiarowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_W02Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów i systemów mikroelektronicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_W06Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie struktur, analizy, symulacji oraz projektowania układów i systemów elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie stanu nauki i techniki w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
Treści programoweT-W-2Sensory rezystancyjne. Typowe układy pomiarowe.
T-W-3Sensory półprzewodnikowe. Typowe układy pomiarowe.
T-W-4Sensory indukcyjne i pojemnościowe. Typowe układy pomiarowe.
T-W-5Sensory ładunkowe. Typowe układy pomiarowe.
T-W-6Sensory elektrooptyczne. Typowe układy pomiarowe.
T-W-7Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości mechanicznych.
T-W-8Czujniki sejsmiczne i ich zastosowania.
T-W-9Pomiary temperatury metodami stykowymi.
T-W-10Pomiary temperatury metodami bezstykowymi.
T-W-11Zastosowania przetworników optoelektronicznych. Typy, budowa i parametry przetworników. Typowe układy pracy.
T-W-12Sensory i przetworniki pomiarowe wielkości elektrochemicznych.
T-W-15Inteligentne sensory w komputerowych systemach pomiarowych. Budowa i zastosowanie.
T-W-13Sensory mikroelektroniczne typu MEMS, układy pomiarowe.
T-W-14Sensory mikroelektroniczne typu MOEMS, układy pomiarowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie układów i systemów mikroelektronicznych..
3,5
4,0.
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_W03Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_W10Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie elektroniki i telekomunikacji oraz – w mniejszym stopniu – teleinformatyki.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie stanu nauki i techniki w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
Treści programoweT-W-16Trendy rozwojowe. Bezprzewodowe systemy pomiarowe. Przyrządy wirtualne.
T-W-17Programowalne układy analogowe typu FPAA. Układy transliniowe.
T-W-18Nanoelektronika i spin elektronika - dalsze perspektywy miniaturyzacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w zakresie układów i sensorów mikroelektronicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_U01Potrafi zaplanować proces testowania układu sensorów sprzęgniętych z torem pomiarowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U10Potrafi zaplanować proces testowania złożonych układów elektronicznych oraz systemów telekomunikacyjnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się szerokim zakresem sensorów i układów mikroelektronicznej: analiza, eksploatacja, projektowanie.
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do laboratorium.
T-L-2Sprzęganie czujników z torami pomiarowymi.
T-L-3Sensory półprzewodnikowe.
T-L-4Sensory i przetworniki wielkości mechanicznych.
T-L-5Zaliczenie pierwszej części laboratorium.
T-L-6Sensory elektrooptyczne.
T-L-7Pomiary temperatury.
T-L-8Sensory mikroelektromechaniczne.
T-L-9Zaliczenie drugiej części laboratorium.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne na specjalistycznych stanowiskach pomiarowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie krótkiego sprawdzianu przed wykonaniem ćwiczenia laboratoryjnego
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium na podstawie otrzymanych ocen cząstkowych, ocen z wykonanych sprawozdań oraz aktywności podczas zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zaplanować proces testowania układu sensorów sprzęgniętych z torem pomiarowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_U02Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów pomiarowych wykorzystujących sensory i układy mikroelektroniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U12Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów elektronicznych i telekomunikacyjnych oraz układów fotonicznych, w razie potrzeby przystosowując istniejące metody projektowania lub komputerowe narzędzia wspomagania projektowania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się szerokim zakresem sensorów i układów mikroelektronicznej: analiza, eksploatacja, projektowanie.
Treści programoweT-P-1Organizacja zajęć projektowych. Przedstawienie listy tematów do indywidulanej realizacji.
T-P-2Pierwsza seria prezentacji postępów w realizcji indywidualnych projektów: założenia techniczne, możliwe rozwiązania, kryteria wyboru rozwiązania, aspekty ekonomiczne.
T-P-3Druga seria prezentacji indywidualnych projektów: dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami, ocena projektu.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia projektowe polegające na realizacji indywidualnego tematu.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z projektu oraz prezentacje podczas realizacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi uwzględniać zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne przy projektowaniu systemów pomiarowych wykorzystujących sensory i układy mikroelektroniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_U03Potrafi projektować systemy z zastosowaniem układów mikroelektronicznych i sensorów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U13Potrafi projektować systemy elektroniczne lub układy fotoniczne przeznaczone do wybranych zastosowań, w tym systemy cyfrowego przetwarzania sygnałó w lub układy optycznego zapisu i przetwarzania informacji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się szerokim zakresem sensorów i układów mikroelektronicznej: analiza, eksploatacja, projektowanie.
Treści programoweT-P-1Organizacja zajęć projektowych. Przedstawienie listy tematów do indywidulanej realizacji.
T-P-2Pierwsza seria prezentacji postępów w realizcji indywidualnych projektów: założenia techniczne, możliwe rozwiązania, kryteria wyboru rozwiązania, aspekty ekonomiczne.
T-P-3Druga seria prezentacji indywidualnych projektów: dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami, ocena projektu.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia projektowe polegające na realizacji indywidualnego tematu.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z projektu oraz prezentacje podczas realizacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi projektować systemy z zastosowaniem układów mikroelektronicznych i sensorów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_D.USE02_U04Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania osiągnięć w zakresie mikroelektroniki i konstrukcji sensorów w projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji systemów pomiarowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U20Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie materiałów, elementów, metod projektowania i wytwarzania do projektowania i wytwarzania układów i systemów z zakresu elektroniki i telekomunikacji, zawierających rozwiązania o charakterze innowacyjnym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie praktycznej umiejętności posługiwania się szerokim zakresem sensorów i układów mikroelektronicznej: analiza, eksploatacja, projektowanie.
Treści programoweT-P-1Organizacja zajęć projektowych. Przedstawienie listy tematów do indywidulanej realizacji.
T-P-2Pierwsza seria prezentacji postępów w realizcji indywidualnych projektów: założenia techniczne, możliwe rozwiązania, kryteria wyboru rozwiązania, aspekty ekonomiczne.
T-P-3Druga seria prezentacji indywidualnych projektów: dyskusja nad proponowanymi rozwiązaniami, ocena projektu.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia projektowe polegające na realizacji indywidualnego tematu.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z projektu oraz prezentacje podczas realizacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania osiągnięć w zakresie mikroelektroniki i konstrukcji sensorów w projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji systemów pomiarowych.
3,5
4,0
4,5
5,0