Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i Telekomunikacja (S2)
specjalność: Układy i Systemy Elektroniczne

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i Telekomunikacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Anna Mik <Anna.Mik@zut.edu.pl>, Wiesława Zyska <Wieslawa.Zyska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Technologia użytkowa (GPS)2
T-LK-2Elektronika w domu2
T-LK-3Oporniki i diody2
T-LK-4Baterie2
T-LK-5Zdalne sterowanie2
T-LK-6Systemy alarmowe2
T-LK-7Radio2
T-LK-8Tranzystory2
T-LK-9Półprzewodniki1
T-LK-10Testowanie i naprawa sprzętu elektronicznego2
T-LK-11Telewizja HD2
T-LK-12Komputery4
T-LK-13Telekomunikacja6
T-LK-14Telefony komórkowe2
T-LK-15Technologia smartfonów2
T-LK-16Transmisja danych5
T-LK-17Kariera w elektronice2
T-LK-18Liczby i jednostki2
T-LK-19Instrukcje1
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_O01.1_U01
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
ET_2A_U05T2A_U06C-1T-LK-8, T-LK-4, T-LK-10, T-LK-6, T-LK-12, T-LK-18, T-LK-5, T-LK-17, T-LK-14, T-LK-1, T-LK-9, T-LK-19, T-LK-16, T-LK-11, T-LK-15, T-LK-2, T-LK-7, T-LK-3, T-LK-13M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
ET_2A_O01.1_U02
Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
ET_2A_U05T2A_U06C-2T-LK-1, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-18, T-LK-5, T-LK-9, T-LK-13, T-LK-11, T-LK-4, T-LK-15, T-LK-19, T-LK-16, T-LK-14, T-LK-17, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-7, T-LK-12, T-LK-2M-1, M-5S-2
ET_2A_O01.1_U03
Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
ET_2A_U05T2A_U06C-2T-LK-14, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-7, T-LK-15, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-6, T-LK-4, T-LK-17, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-19, T-LK-1, T-LK-18, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-16M-2, M-5, M-6S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_O01.1_U01
Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_O01.1_U02
Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
2,0
3,0Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_2A_O01.1_U03
Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. Dubis, J. Firganek., ENGLISH THROUGH ELECTRICAL AND ENERGY ENGINEERING, SPNJO Politechniki Krakowskiej, 2009

Literatura dodatkowa

  1. T. Armer., CAMBRIDGE ENGLISH FOR SCIENTISTS, Cambridge University Press, 2011
  2. D. Bonamy., TECHNICAL ENGLISH 4, Pearson Longman, 2011
  3. E.H. Glendinning, N. Glendinning, ELECTRICAL AND MECHANICAL ENGINEERING, Oxford University Press, 2007

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Technologia użytkowa (GPS)2
T-LK-2Elektronika w domu2
T-LK-3Oporniki i diody2
T-LK-4Baterie2
T-LK-5Zdalne sterowanie2
T-LK-6Systemy alarmowe2
T-LK-7Radio2
T-LK-8Tranzystory2
T-LK-9Półprzewodniki1
T-LK-10Testowanie i naprawa sprzętu elektronicznego2
T-LK-11Telewizja HD2
T-LK-12Komputery4
T-LK-13Telekomunikacja6
T-LK-14Telefony komórkowe2
T-LK-15Technologia smartfonów2
T-LK-16Transmisja danych5
T-LK-17Kariera w elektronice2
T-LK-18Liczby i jednostki2
T-LK-19Instrukcje1
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_O01.1_U01Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U05Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-8Tranzystory
T-LK-4Baterie
T-LK-10Testowanie i naprawa sprzętu elektronicznego
T-LK-6Systemy alarmowe
T-LK-12Komputery
T-LK-18Liczby i jednostki
T-LK-5Zdalne sterowanie
T-LK-17Kariera w elektronice
T-LK-14Telefony komórkowe
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Technologia użytkowa (GPS)
T-LK-9Półprzewodniki
T-LK-19Instrukcje
T-LK-16Transmisja danych
T-LK-11Telewizja HD
T-LK-15Technologia smartfonów
T-LK-2Elektronika w domu
T-LK-7Radio
T-LK-3Oporniki i diody
T-LK-13Telekomunikacja
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_O01.1_U02Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U05Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Technologia użytkowa (GPS)
T-LK-6Systemy alarmowe
T-LK-10Testowanie i naprawa sprzętu elektronicznego
T-LK-18Liczby i jednostki
T-LK-5Zdalne sterowanie
T-LK-9Półprzewodniki
T-LK-13Telekomunikacja
T-LK-11Telewizja HD
T-LK-4Baterie
T-LK-15Technologia smartfonów
T-LK-19Instrukcje
T-LK-16Transmisja danych
T-LK-14Telefony komórkowe
T-LK-17Kariera w elektronice
T-LK-8Tranzystory
T-LK-3Oporniki i diody
T-LK-7Radio
T-LK-12Komputery
T-LK-2Elektronika w domu
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie większość czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_O01.1_U03Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U05Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanej dyscypliny zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-14Telefony komórkowe
T-LK-2Elektronika w domu
T-LK-5Zdalne sterowanie
T-LK-3Oporniki i diody
T-LK-7Radio
T-LK-15Technologia smartfonów
T-LK-11Telewizja HD
T-LK-10Testowanie i naprawa sprzętu elektronicznego
T-LK-6Systemy alarmowe
T-LK-4Baterie
T-LK-17Kariera w elektronice
T-LK-12Komputery
T-LK-13Telekomunikacja
T-LK-19Instrukcje
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Technologia użytkowa (GPS)
T-LK-18Liczby i jednostki
T-LK-8Tranzystory
T-LK-9Półprzewodniki
T-LK-16Transmisja danych
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0