Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Urządzenia i instalacje niskiego napięcia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Urządzenia i instalacje niskiego napięcia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Cierzniewski <Piotr.Cierzniewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>, Marcin Wardach <Marcin.Wardach@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy elektrotechniki |
W-2 | Grafika CAD |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z parametrami, charakterystykami urządzeń i aparatów stosowanych w instalacjach elektrycznych |
C-2 | Poznanie zasad działania i funkcjonowania urządzeń i aparatów stosowanych w instalacjach elektrycznych |
C-3 | Umiejętność doboru urządzeń i aparatów stosowanych w instalacjach elektrycznych |
C-4 | Umiejętność łączenia, sterowania i badania oraz uruchamiania instalacji elektrycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do laboratorium oraz zapoznanie z BHP | 1 |
T-L-2 | Badanie wyłączników różnicowoprądowych | 1 |
T-L-3 | Badanie wyłączników nadprądowych instalacyjnych | 1 |
T-L-4 | Instalacje i obwody elektryczne w pomieszczeniach mieszkalnych | 2 |
T-L-5 | Sterowanie odbiorników elektrycznych. Oświetlenie elektryczne | 2 |
T-L-6 | Zasilanie instalacji elektryczne w jednorodzinnych budynkach mieszkalnych | 2 |
T-L-7 | Układ do automatycznego testowania wyłączników różnicowoprądowych | 1 |
T-L-8 | Badanie wyłączników silnikowych | 1 |
T-L-9 | Programowanie w systemie X-Comfort | 3 |
T-L-10 | Badanie przekaźników termobimetalowych | 2 |
T-L-11 | Badanie styczników elektromagnetycznych | 2 |
T-L-12 | Przekaźniki programowalne w układach stycznikowych | 2 |
T-L-13 | Przekaźniki programowalne w obwodach sterowania oświetleniem | 2 |
T-L-14 | Wyłącznik mocy - badanie, konfiguracja | 2 |
T-L-15 | Samoczynne załączanie i testowanie wyłączników modułowych | 1 |
T-L-16 | Analizator sieci | 1 |
T-L-17 | Instalacja w systemie SmartWire | 1 |
T-L-18 | Łączenie rozdzielnic niskiego napięcia | 2 |
T-L-19 | Ochrona od porażeń, przeteżeniowa i przed skutkami przepięć w instalacjach elektrycznych | 2 |
T-L-20 | Zaliczenie ćwiczeń | 5 |
36 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Układy sieci | 1 |
T-W-2 | Łączniki niskiego napięcia | 3 |
T-W-3 | Urządzenia ochronne nadprądowe i różnicowoprądowe | 2 |
T-W-4 | Zakłócenia w instalacjach elektrycznych | 2 |
T-W-5 | Przewody i kable | 1 |
T-W-6 | Dobór urządzeń elektrycznych | 1 |
T-W-7 | Ochrona przeciwporażeniowa | 2 |
T-W-8 | Ochrona odgromowa i przepięciowa w instalacjach elektrycznych | 2 |
T-W-9 | Odbiorniki energii elektrycznej | 1 |
T-W-10 | Urządzenia oświetleniowe | 2 |
T-W-11 | Kontrola i monitoring sieci i instalacji elektrycznych | 1 |
T-W-12 | Urządzenia specjalne | 1 |
19 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 36 |
A-L-2 | Uzupełnienie wiedzy z literatury | 34 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń | 30 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczeń ćwiczeń | 20 |
120 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 19 |
A-W-2 | Uzupełnienie wiedzy z literatury | 41 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informujący |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | pokaz |
M-5 | metoda tekstu przewodniego |
M-6 | symulacja |
M-7 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-8 | Pokaz |
M-9 | Metoda tekstu przewodniego |
M-10 | Symulacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie pisemnych prac po zakończeniu danej serii ćwiczeń przedmiotowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej i rozmowie ze studentem |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C07_W01 Zna charakterystyki, zasady działania i doboru, parametry i funkcje urządzeń i aparatów wchodzących w skład instalacji elektrycznych | EL_1A_W08, EL_1A_W11 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2, M-4, M-8 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C07_U01 Potafi połączyć, zbudować, uruchomić i przetestować prostą instalacje elektryczną oraz dobrać jej elementy składowe korzystając z kart katalogowych oraz wykonać poprawnie wszystkie ćwiczenia laboratoryjne | EL_1A_U15, EL_1A_U17 | T1A_U01, T1A_U16 | InzA_U08 | C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-L-16, T-L-17, T-L-18, T-L-20 | M-8, M-7, M-9, M-10 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C07_W01 Zna charakterystyki, zasady działania i doboru, parametry i funkcje urządzeń i aparatów wchodzących w skład instalacji elektrycznych | 2,0 | |
3,0 | Zna charakterystyki, zasady działania i doboru, parametry i funkcje urządzeń i aparatów wchodzących w skład instalacji elektrycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C07_U01 Potafi połączyć, zbudować, uruchomić i przetestować prostą instalacje elektryczną oraz dobrać jej elementy składowe korzystając z kart katalogowych oraz wykonać poprawnie wszystkie ćwiczenia laboratoryjne | 2,0 | |
3,0 | Potafi połączyć, zbudować, uruchomić i przetestować prostą instalacje elektryczną oraz dobrać jej elementy składowe korzystając z kart katalogowych oraz wykonać poprawnie wszystkie ćwiczenia laboratoryjne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Związane z przedmiotem rozporządzenia i normy - aktualne w okresie realizacji wykładu., 2011
- Katalogi aparatów i urządzeń elektrycznych, 2011
- Lejdy B., Instalacje elektryczne w obiektach budowlanych, WNT, Warszawa, 2005, 2
- Markiewicz H., Instalacje Elektryczne, WNT, Warszawa, 2005, wyd. VI i dalsze
Literatura dodatkowa
- Sowa A., Kompleksowa ochrona odgromowa i przepięciowa, Centralny Ośrodek Szkolenia i Wydawnictw SEP, Warszawa, 2006