Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TI_1A_O06.1_W01 | Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna sposoby komunikacji człowiek-komputer. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_1A_W08 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania, technik projektowania, modelowania, tworzenia i testowania oprogramowania. |
---|
TI_1A_W09 | Zna wybrane języki programowania niskiego i wysokiego poziomu.
Ma podstawową wiedzę z zakresu dobrych praktyk programistycznych. |
TI_1A_W22 | Ma wiedzę w zakresie współczesnych zastosowań teleinformatyki w wybranych dyscyplinach pokrewnych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Student zna sposoby komunikacji człowiek komputer. |
---|
C-2 | Student potrafi przygotować aplikację realizującą komunikację człowiek-komputer. |
C-3 | Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować prosty program realizujący komunikację człowiek komputer, znaleźć w nim błędy i poprawić je, a także udoskonalić i rozbudować program o nowe funkcje. |
Treści programowe | T-W-1 | Przetwarzanie komunikatów myszki i klawiatury C++. |
---|
T-W-2 | Przechwytywanie zdarzeń myszki i klawiatury Java. |
T-W-3 | DirectX: komunikacja komputera z manipulatorami. |
T-W-4 | Ekrany dotykowe: rozpoznawanie gestów. |
T-W-5 | Wsparcie komputerów PC dla urządzeń biometrycznych dla systemu Windows (Windows Biometric Framework Tools). Komunikacja z wykorzystaniem sygnału EOG. |
T-W-6 | Komunikacja za pomocą dźwięku. |
T-W-7 | Komunikacja za pomocą obrazu. |
T-L-1 | Przykład aplikacji przetwarzającej komunikaty myszki i klawiatury C++ z wykorzystaniem Microsoft Visual Studio. |
T-L-2 | Przykład aplikacji przetwarzającej komunikaty myszki i klawiatury Java z wykorzystaniem NetBeans lub Eclipse. |
T-L-3 | Przykład komunikacji komputera z manipulatorami w DirectX. |
T-L-4 | Przykład komunikacji za pomoca dźwięku. |
T-L-5 | Przykład komunikacji za pomoca obrazu. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczen laboratoryjnych. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. Student zna sposoby komunikacji człowiek-komputer. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |