Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O3/11_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować potrzeby użytkownika, analizować możliwości realizacji interfejsu użytkownika, dobierać środowisko programistyczne do realizacji zadania, opracowywać projekt interfejsu, planowac realizację procesu tworzenia aplikacji i interfejsu użytkownika dla systemu przenośnego, powinien umieć weryfikować i oceniać istniejące i tworzone interfejsy iżytkownika w systemach przenośnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U01 | potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie |
---|
I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
I_1A_U03 | umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych |
I_1A_U08 | ma umiejętność konfigurowania urządzeń wchodzących w skład systemów telekomunikacyjnych i mobilnych |
I_1A_U19 | ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | Ukształtowanie umiejętności praktycznych w dziedzinie tworzenia interfejsów w systemach przenośnych: projektowanie, implementacja, testowanie. |
---|
C-4 | Wykształcenie umiejętności samodzielnego poszukiwania rozwiązań dla tworzenia interfejsów użytkownika w systemach przenośnych. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena jakości realizacji ćwiczenia laboratoryjnego. |
---|
S-4 | Ocena formująca: Ocena jakości realizacji projektu w podgrupie. |
S-6 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności rozwiązywania problemów na podstawie egzaminu ustnego. |
S-1 | Ocena formująca: Ocena stopnia wykonania ćwiczenia laboratoryjnego. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena poprawności realizacji projektu w podgrupie. |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena całościowa zrealizowanych ćwiczeń laboratoryjnych i projektu w podgrupie. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu. |
3,0 | Potrafi wykorzystywać oprogramowanie i dobierać je odpowiednio do sprzętu,
dla którego tworzone są lub wdrażane aplikacje. |
3,5 | Potrafi łączyć użycie różnych narzędzi celem optymalnej organizacji pracy
przy tworzeniu interfejsów użytkownika w systemach przenośnych. |
4,0 | Potrafi wykorzystywać funkcje i metody pozwalające na dostęp do
funkcjonalnych elementów składowych systemów przenośnych. |
4,5 | Potrafi rozszerzać metody i funkcje pozwalające na wykorzystanie elementów
systemów przenośnych. |
5,0 | Potrafi tworzyć złożone interfejsy użytkownika w systemach przenośnych. |