Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zadafy opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej15
A-S-3Udział w konsultacjach indywidualnych4
29

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D/09_W01
Student ma wiedza niezbędna do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej
C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D/09_U01
Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
I_1A_U12, I_1A_U15, I_1A_U17, I_1A_U20T1A_U01, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_D/09_W01
Student ma wiedza niezbędna do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej
2,0student nie zna zasad procesu dyplomowania i opracowania tematu pracy dyplomowej.
3,0student zna zasady procesu dyplomowania i opracowania tematu pracy dyplomowej. wie co może być tematem pracy inżynierskiej.
3,5student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej i wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich.
4,0student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej i wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich i dodatkowo potrafi przeanalizować przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu.
4,5student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej, wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich, potrafi przeanalizować przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu oraz dodatkowo potrafi wskazać na sposób jej realizacji.
5,0student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej, wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich, potrafi przeanalizować przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu, potrafi wskazać na sposób jej realizacji oraz dodatkowo potrafi ocenić temat pracy dyplomowej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_D/09_U01
Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
2,0student nie opracował karty tematu pracy dyplomowej
3,0student opracował kartę tematu pracy dyplomowej.
3,5student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu i opracował wersję angielską tematu pracy.
4,0student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy a także wskazał główne etapy jej realizacji
4,5student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy i dodatkowo opracował realistyczny harmonogram jej realizacji
5,0student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy, opracował realistyczny harmonogram realizacji pracy i dodatkowo opracował wykaz niezbędnej literatury do jej napisania

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów - Załacznik do uchwały Nr16 Senatu ZUT, ZUT - do użytku wewnętrznego, 2012
  2. Uchwała RWIZUT w Szczecinie - Zasady procesu dyplomowania, Szczecin, 2012, http://www.wi.zut.edu.pl/dokumenty-dziekanatu

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zadafy opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej15
A-S-3Udział w konsultacjach indywidualnych4
29
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/09_W01Student ma wiedza niezbędna do sformułowania tematu celu i zakresu pracy dyplomowej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zadafy opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna zasad procesu dyplomowania i opracowania tematu pracy dyplomowej.
3,0student zna zasady procesu dyplomowania i opracowania tematu pracy dyplomowej. wie co może być tematem pracy inżynierskiej.
3,5student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej i wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich.
4,0student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej i wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich i dodatkowo potrafi przeanalizować przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu.
4,5student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej, wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich, potrafi przeanalizować przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu oraz dodatkowo potrafi wskazać na sposób jej realizacji.
5,0student rozumie zasady procesu dyplomowania, zasady opracowania tematu pracy dyplomowej, wie jakie są typy prac dyplomowych inżynierskich, potrafi przeanalizować przykładowy temat pracy inżynierskiej z punktu widzenia jej celu, zakresu i typu, potrafi wskazać na sposób jej realizacji oraz dodatkowo potrafi ocenić temat pracy dyplomowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/09_U01Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
I_1A_U15potrafi wykorzystywać poznane metody, modele matematyczne oraz symulacje komputerowe do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich
I_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
I_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zadafy opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opracował karty tematu pracy dyplomowej
3,0student opracował kartę tematu pracy dyplomowej.
3,5student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu i opracował wersję angielską tematu pracy.
4,0student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy a także wskazał główne etapy jej realizacji
4,5student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy i dodatkowo opracował realistyczny harmonogram jej realizacji
5,0student opracował kartę tematu pracy dyplomowej w terminie. Dodatkowo zaprezentował poprawnie temat pracy inżynierskiej zgodnie z przygotowaną kartą tego tematu, opracował wersję angielską tematu pracy, wskazał główne etapy realizacji pracy, opracował realistyczny harmonogram realizacji pracy i dodatkowo opracował wykaz niezbędnej literatury do jej napisania