Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie
Sylabus przedmiotu Projekt zespołowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projekt zespołowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z przedmiotów realizowanych w poprzedzających semestrach, a w szczególności: wiedza z zakresu budowy i zasady komputera, algorytmów, języków programowania, technik cyfrowych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, programowania, inżynierii oprogramowania, inżynierii systemów informacyjnych i baz danych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | udział w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Studia literaturowe uzupełniające wiedzę do wykonania projektu | 20 |
A-P-3 | Dyskusje z członkami zespołu i dokonanie ustaleń projektowych | 25 |
A-P-4 | Praca własna nad projektem - wykonanie zadania członka zespołu projektowego | 40 |
A-P-5 | Opracowanie projektu - praca własna studenta | 50 |
A-P-6 | Opracowanie dokumentacji projektowej | 30 |
A-P-7 | Udział w konsultacjach (1 godz. w tygodniu - bez pierwszego tygodnia semestru) | 14 |
A-P-8 | Przedstawienie projektu do oceny | 2 |
211 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C/19_W01 Student powinien posiadać wiedzę pozwalającą mu na wykonanie projektu i implementację systemu dla konrektnego zadania. | I_1A_W07, I_1A_W08, I_1A_W09, I_1A_W11, I_1A_W12, I_1A_W13, I_1A_W14, I_1A_W16, I_1A_W18, I_1A_W19, I_1A_W21, I_1A_W22, I_1A_W23 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C/19_U01 Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Student potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika. | I_1A_U02, I_1A_U03, I_1A_U08, I_1A_U09, I_1A_U11, I_1A_U14, I_1A_U16, I_1A_U17, I_1A_U19 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
I_1A_C/19_U02 gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu; sprawność w komunikowaniu się w zespole. | I_1A_U02 | T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
I_1A_C/19_U03 potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową | I_1A_U05 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
I_1A_C/19_U04 potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia | I_1A_U20 | T1A_U05 | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C/19_K01 ma swiadomość dzielenia się wiedzą, szczególnie w zakresie współpracy z członkami zespołu. | I_1A_K01, I_1A_K06 | T1A_K01, T1A_K03, T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K02 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
I_1A_C/19_K02 ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego oraz rozumie aspety prawne związane z pracą projektową | I_1A_K02, I_1A_K07 | T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05, T1A_K07 | InzA_K01 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
I_1A_C/19_K03 rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych | I_1A_K04 | T1A_K02, T1A_K07 | InzA_K01 | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C/19_W01 Student powinien posiadać wiedzę pozwalającą mu na wykonanie projektu i implementację systemu dla konrektnego zadania. | 2,0 | Student nie posiada wymaganej wiedzy |
3,0 | Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych | |
3,5 | Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku | |
4,0 | Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. | |
4,5 | Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. Wie jak wykonać zadanie. | |
5,0 | Student zna podstawowe aspekty projektowania systemów komputerowych i wie jakie metody należy wykorzystać w konkretnym przypadku. Umie dobrać odpowiednią technologię wykonania. Wie jak wykonać zadanie. Wie co można polepszyć i poprawić. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C/19_U01 Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Student potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika. | 2,0 | Student nie umie projektować i implementować. |
3,0 | Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. | |
3,5 | Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie wykonać proste czynności projektowe. | |
4,0 | Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować system lub urządzenie. | |
4,5 | Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować i zaimplementować system lub wykonać urządzenie. | |
5,0 | Student umie wykryć związki pomiędzy wyszczególnionymi modułami projektu. Umie zaplanować działania i umie zaprojektować i zaimplementować system lub wykonać urządzenie. Umie wykonać dokumentację. | |
I_1A_C/19_U02 gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu; sprawność w komunikowaniu się w zespole. | 2,0 | Nie umie komunikować się w zespole. |
3,0 | Udziela się w zespole w stopniu podstawowym. | |
3,5 | Udziela się w zespole w stopniu ponad podstawowym. | |
4,0 | Jest komunikatywny. | |
4,5 | Jest zainteresowany komunikacją w zespole. | |
5,0 | Umie przejąć inicjatywę i prowadzić grupę. | |
I_1A_C/19_U03 potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową | 2,0 | Nie umie tworzyć dokumentacji. |
3,0 | Umie opracować dokumentację użytkownika. | |
3,5 | Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną. | |
4,0 | Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną, stosując generatory dokumentacji. | |
4,5 | Umie opracować dokumentację użytkownika oraz techniczną, stosując generatory dokumentacji i dołączając diagramy UML. | |
5,0 | W sposób doskonały umie wykonać dokumentację. | |
I_1A_C/19_U04 potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia | 2,0 | Nie umie się dokształcać. |
3,0 | ||
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Umie korzystać z dodatkowej literatury aby pozyskać kolejne umiejętności. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C/19_K01 ma swiadomość dzielenia się wiedzą, szczególnie w zakresie współpracy z członkami zespołu. | 2,0 | Nie ma świadomości dzielenia się wiedzą. |
3,0 | ||
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Ma pełną świadomość odnośnie dzielenia się wiedzą. | |
I_1A_C/19_K02 ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego oraz rozumie aspety prawne związane z pracą projektową | 2,0 | Nie zna zasad etyki zawodowej i nie zna spektów prawnych. |
3,0 | Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu podstawowym. | |
3,5 | Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu ponad podstawowym. | |
4,0 | Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu dobrym. | |
4,5 | Zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Dokładnie zna zasady etyki zawodowej i zna spekty prawne. | |
I_1A_C/19_K03 rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych | 2,0 | Nie rozumie potrzeby informowania o wynikach pracy. |
3,0 | Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy. | |
3,5 | Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i umie to wykonać. | |
4,0 | Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i odpowiednio umie to wykonać. | |
4,5 | Rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy i umie to wykonać w dobry sposób. | |
5,0 | Doskonale rozumie potrzebę informowania o wynikach pracy. |