Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O8/04_U01 | Umiejętność oceny i wyboru odpowiednich algorytmów i mechanizmów kryptograficznych do realizacji określonych zadań związanych z bezpieczeństwem informatycznym |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U10 | potrafi na poziomie podstawowym administrować bezpieczeństwem i oceniać bezpieczeństwo systemów informatycznych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | Umiejętność oceny i wyboru odpowiednich algorytmów i mechanizmów kryptograficznych do realizacji określonych zadań związanych z bezpieczeństwem informatycznym |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Metody bezpiecznego współdzielenia sekretów (klasyczne schematy progowe i ich warianty) |
---|
T-W-3 | Tryby pracy szyfratorów blokowych w realizacji usług poufności, integralności i autentyczności |
T-W-4 | Szyfratory strumieniowe (właściwości, bezpieczne metody generowania strumienia klucza) |
T-W-5 | Bezpieczne wykorzystanie algorytmów kryptografii asymetrycznej: formatowanie wiadomości szyfrowanej i podpisywanej za pomocą algorytmu RSA, bezpieczne wersje algorytmu Diffie-Hellmana (m.in. STS) |
T-W-6 | Podstawowe wiadomości o algorytmach kryptograficznych wykorzystujących addytywne grupy punktów na krzywych eliptycznych |
T-W-8 | Funkcje skrótu: rodzaje funkcji skrótu, właściwości „dobrych” funkcji skrótu, zastosowania funkcji skrótu w różnych mechanizmach kryptograficznych |
T-W-9 | Ataki na systemy kryptograficzne i zapobieganie tym atakom |
T-L-1 | Wykorzystanie bibliotek programowych do modelowania i badania trudnych obliczeniowo problemów teorii liczb oraz konstruowania „surowych” wersji podstawowych algorytmów i mechanizmów kryptografii symetrycznej i asymetrycznej |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjno-konwersatoryjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian przygotowania do zajęć laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych implementacji |
S-4 | Ocena formująca: Ocena wykonania projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia kryteriów wymaganych do uzyskania oceny 3,0 |
3,0 | umie dobrać (na poziomie podstawowym) odpowiedni mechanizm lub algorytm kryptograficzny do realizacji określonej usługi związanej z bezpieczeństwem |
3,5 | umie ocenić na podstawie analizy cech środowiska odpowiedni mechanizm lub algorytm kryptograficzny do realizacji określonej usługi związanej z bezpieczeństwem |
4,0 | umie ocenić i wybrać samodzielnie na podstawie analizy cech środowiska odpowiedni mechanizm lub algorytm kryptograficzny do realizacji określonej usługi związanej z bezpieczeństwem |
4,5 | umie dobrać właściwe z punktu widzenia bezpieczeństwa parametry algorytmów i mechanizmów kryptograficznych dla wskazanego środowiska informatycznego |
5,0 | umie ocenić i dokonać wyboru odpowiednich algorytmów i mechanizmów kryptograficznych do realizacji określonych zadań związanych z bezpieczeństwem informatycznym w pełnym zakresie wiedzy przekazywanej w ramach kursu |