Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D18/O5/2-2_U01 | Umiejętność analizy bezprzewodowych systemów transmisyjnych o dużej przepływności w warstwie fizycznej. Umięjętność oceny i porównania bezprzewodowych systemów transmisyjnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
---|
I_2A_U04 | Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego |
I_2A_U05 | Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników |
I_2A_U16 | Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-4 | Zdobycie umiejętności analizy architektury systemów transmisji bezprzewodowej z uwzględnieniem cech szczególnych warstwy fizycznej. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Analiza warstwy fizycznej systemu transmisji bezprzewodowej w środowisku MATLAB/Simulink. |
---|
T-L-2 | Modelowanie technik modulacji i kodowania protekcyjnego stosowanych w systemach komunikacji bezprzewodowej. |
T-L-3 | Implemetracja programowa systemu transmisji danych z wykorzystaniem technologi Bluetooth. |
T-L-4 | Modelowanie mechanizmów wielodostępu do medium radiowego w wybranym środowisku programowym. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny przeprowadzonych badań symulacyjnych rozwiązań warstwy fizycznej uwględniające cechy charakterystyczne pozwalające na zwiększenie wydajności transmisyjnej rozpatrywanych systemów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia wymogów na ocenę dostateczną |
3,0 | potrafi modelować techniki modulacji i kodowania protekcyjnego stosowanych w systemach komunikacji bezprzewodowej w środowisku symulacyjnym |
3,5 | jak na ocenę dostateczną oraz potrafi wykonać analizę porównawczą technik modulacji w kontekście efektywności wykorzystania pasma transmisyjnego |
4,0 | jak na ocenę 3,5 oraz potrafi zaimplemetować w wybranym języku programowania i Bluetooth API mechanizm wyszukiwania urządzeń i nawiązywania połącznia z wykorzystaniem technologi Bluetooth. |
4,5 | jak na ocenę 4,0 oraz potrafi zaimplemetować w wybranym języku programowania i Bluetooth API mechanizm transmisji danych z wykorzystaniem technologi Bluetooth. |
5,0 | jak na ocenę 4,5 oraz umie zamodelować jeden z wybranych mechanizmów wielodostępu do medium radiowego w wybranym środowisku programowym |