Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Technologie internetowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie internetowe | ||
Specjalność | inżynieria oprogramowania | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka HTML, kaskadowych arkuszy stylów oraz języka JavaScript w stopniu umożliwiającym tworzenie prostych stron internetowych. |
W-2 | Podstawowa umiejętność programowania obiektowego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności rozumienia podstawowych pojęć związanych ze środowiskiem .NET. |
C-2 | Nabycie umiejętności tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych z wykorzystaniem technologii ASP.NET. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności definiowania zadań cząstkowych i podziału ich między członków zespołu zadaniowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zapoznanie ze środowiskiem Visual Studio, wykonanie prostej aplikacji ASP.NET oraz ustalenie zarysu aplikacji, która będzie rozwijana na wszystkich kolejnych zajęciach laboratoryjnych. | 4 |
T-L-2 | Wykonanie strony wzorcowej oraz systemu nawigacji dla budowanej aplikacji. | 2 |
T-L-3 | Dołączenie do aplikacji bazy danych i utworzenie stron współpracujących z bazą. | 2 |
T-L-4 | Stworzenie kodu logiki biznesowej aplikacji. | 5 |
T-L-5 | Utworzenie systemu uwierzytelniania i autoryzacji użytkowników aplikacji. | 2 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Uzgodnienie zakresu funkcjonalności aplikacji stanowiących zadania projektowe poszczególnych zespołów projektowych. | 2 |
T-P-2 | Wykonanie aplikacji internetowej ASP.NET, realizującej zdefiniowany zakres funkcjonalności. | 9 |
T-P-3 | Zaprezentowanie wykonanych aplikacji pozostałym zespołom projektowym. | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy platformy Microsoft .NET | 3 |
T-W-2 | Zasady budowy aplikacji działających w środowisku ASP.NET | 3 |
T-W-3 | Podstawowe i zaawansowane kontrolki ASP.NET. | 3 |
T-W-4 | Strony wzorcowe i elementy nawigacyjne. | 2 |
T-W-5 | Współpraca aplikacji ASP.NET z bazami danych. | 2 |
T-W-6 | Elementy systemu bezpieczeństwa aplikacji internetowej. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach laboratoryjnych. | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych. | 5 |
A-L-3 | Praca własna nad tworzoną witryną internetową. | 5 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 2 |
A-L-5 | Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 2 |
29 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach. | 15 |
A-P-2 | Praca własna nad tworzoną aplikacją | 12 |
A-P-3 | Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć | 2 |
29 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Analiza i wykonanie we własnym zakresie fragmentów aplikacji prezentowanych na wykładach. | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-W-4 | Udzał w konsultacjach i egzaminie | 3 |
28 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-4 | Metoda projektu |
M-5 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie wykładu w formie ustnej lub w formie pisemnego testu złożonego z pytań otwartych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie projektu - w formie prezentacji aplikacji internetowej przygotowanej przez dwuosobowe zespoły projektowe. |
S-3 | Ocena formująca: Kontrola poprawności realizacji zadań w trakcie zajęć laboratoryjnych - 5 ocen. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych polegające na wprowadzeniu wymaganych zmian w funkcjonowaniu aplikacji internetowej budowanej w trakcie zajęć laboratoryjnych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/06_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wymienić oraz opisać podstawowe elementy platformy Microsoft .NET; powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z tą platformą (.NET Framework, CLS, MSIL) oraz znać hierarchiczną strukturę przestrzeni nazw grupujących jej biblioteki klas; powinien umieć scharakteryzować modele komunikacyjne WebForms i WebServices; powinien znać metody uwierzytelniania użytkowników możliwe do zastosowania w ramach platformy .NET; powinien umieć opisać komponenty aplikacji ASP.NET oraz znać zasady współpracy aplikacji ASP.NET z różnymi rodzajami baz danych. | I_2A_W04 | T2A_W04, T2A_W07 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/06_U01 Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować aplikację internetową funkcjonującą w środowisku ASP.NET. | I_2A_U12 | T2A_U07, T2A_U14 | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-3, M-5 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D14/06_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę do określania priorytetów służących realizacji wspólnego zadania w zespole zadaniowym. | I_2A_K05 | T2A_K03, T2A_K04 | C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-3, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/06_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wymienić oraz opisać podstawowe elementy platformy Microsoft .NET; powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z tą platformą (.NET Framework, CLS, MSIL) oraz znać hierarchiczną strukturę przestrzeni nazw grupujących jej biblioteki klas; powinien umieć scharakteryzować modele komunikacyjne WebForms i WebServices; powinien znać metody uwierzytelniania użytkowników możliwe do zastosowania w ramach platformy .NET; powinien umieć opisać komponenty aplikacji ASP.NET oraz znać zasady współpracy aplikacji ASP.NET z różnymi rodzajami baz danych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć związanych z budową aplikacji internetowych w środowisku .NET |
3,0 | Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z budową aplikacji internetowych w środowisku .NET | |
3,5 | Student jest w stanie opisać podstawowe etapy budowy aplikacji internetowych w środowisku .NET | |
4,0 | Student jest w stanie zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, czyli jest w stanie rozwiązać postawione przed nim zadanie za pomocą odpowiednich mechanizmów oraz kontrolek środowiska ASP.NET | |
4,5 | Student jest w stanie dokonać analizy porównawczej różnych narzędzi wykorzystywanych w środowisku ASP.NET | |
5,0 | Student jest w stanie uzasadnić wybór (lub odrzucenie) technologii ASP.NET dla postawionego zadania projektowego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/06_U01 Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować aplikację internetową funkcjonującą w środowisku ASP.NET. | 2,0 | Student nie jest w stanie stworzyć prostej aplikacji internetowej w technologii ASP.NET |
3,0 | Student jest w stanie stworzyć prostą aplikację internetową w technologii ASP.NET | |
3,5 | Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych oraz standardowych mechanizmów nawigacyjnych | |
4,0 | Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych i standardowych mechanizmów nawigacyjnych oraz współpracującą z bazą danych | |
4,5 | Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych i standardowych mechanizmów nawigacyjnych; współpracującą z bazą danych oraz wyposażoną w mechanizm rejestrowania i logowania użytkowników | |
5,0 | Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych i standardowych mechanizmów nawigacyjnych; współpracującą z bazą danych; wyposażoną w mechanizm rejestrowania i logowania użytkowników oraz panel administracyjny |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D14/06_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę do określania priorytetów służących realizacji wspólnego zadania w zespole zadaniowym. | 2,0 | Student nie potrafi współpracować w zespole |
3,0 | Student posiada niewielką umiejętność pracy w zespole, przyjmuje raczej rolę biernego wykonawcy zadań | |
3,5 | Student wykazuje średnią umiejętność pracy w zespole, jednak nie wykazuje zbytniej aktywności | |
4,0 | Student wykazuje dobrą umiejetność pracy w zespole, przede wszystkim realizuje zlecone mu zadania, ale potrafi również zgłosić własne pomysły. | |
4,5 | Strudent potrafi odgrywać różne role w zespole; potrafi zarówno definiować zadania dla poszczególnych członków zespołu, jak i wykonywać zadania zdefiniowane przez innych. | |
5,0 | Student potrafi odgrywać rózne role w zespole; potrafi zarówno definiować zadania dla poszczególnych członków zespołu, jak i wykonywać zadania zdefiniowane przez innych. Przy podziale zadań kładzie szczególny nacisk na powodzenie realizacji wykonywanego zadania |
Literatura podstawowa
- J. Liberty, D. Maharry, D. Hurwitz, ASP.NET 3.5 Programowanie, Helion, Gliwice, 2010
- brak, http://msdn.microsoft.com/en-us/library, 2012, Oficjalna strona internetowa na temat produktów firmy Microsoft
- K. Rychlicki-Kicior, ASP.NET 3.5 dla programistów PHP, Helion, 2009