Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IC_1A_O4/09_W01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wyjaśnić wyzwania stojące przed twórcami rozwiązań informatycznych skierowanych do wspomagania osób chorych i niepełnosprawnych oraz określić wymagania dla systemów informatycznych w zależności od specyficznych potrzeb odbiorcy (dysfunkcje, niepełnosprawności, potrzeby terapeutyczne), a także potrafić zdefiniować pojęcia z obszaru przetwarzania sygnału mowy, podstaw sztucznej inteligencji oraz użyteczności serwisów internetowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IC_1A_W15 | Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
T1A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
T1A_W10 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej |
T1A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z technologiami informatycznymi wykorzystywanymi we wspomaganiu leczenia i rehabilitacji |
---|
Treści programowe | T-W-6 | Systemy informatyczne w diagnozowaniu zaburzeń i terapii słuchu |
---|
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu - pojęcie procesu leczenia, terapii, rehabilitacji |
T-W-8 | Użyteczność i dostępność witryn internetowych dla osób niepełnosprawnych |
T-W-4 | Przetwarzanie głosu na potrzeby diagnozowania zaburzeń i terapii głosu |
T-W-2 | Problemy informatycznego wspomagania chorych i niepełnosprawnych |
T-W-5 | Informatyczne wspomaganie terapii zaburzeń logopedycznych |
T-W-3 | Pojęcie sztucznej inteligencji i podstawowe algorytmy |
T-W-7 | Biofeedback, neurofeedback w procesach terapeutycznych |
T-W-9 | Zaliczenie przedmiotu |
Metody nauczania | M-1 | Wykład z prezentacją multimedialną |
---|
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie wykładu - forma ustna |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić podstawowe grupy systemów do wspomagania procesów terapeutycznych oraz potrafi zdefinować podstawowe terminy z obszaru przetwarzania głosu, zastosowań sztucznej inteligencji oraz użyteczności serwisów internetowych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |