Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IC_1A_B/01/01_U01 | Ma umiejętność zastosowania podstawowych metod analizy matematycznej i algebry liniowej do rozwiązywania problemów z zakresu inżynierii cyfryzacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IC_1A_U17 | Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy matematycznej i algebry liniowej w rozwiązywaniu zadań z zakresu inżynierii cyfryzacji |
---|
C-3 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystywania narzędzi informatycznych przy rozwiązywaniu zadań z analizy matematycznej i algebry liniowej |
Treści programowe | T-A-9 | Działania na macierzach, obliczanie wyznaczników |
---|
T-A-5 | Szeregi funkcyjne –obliczanie wartości funkcji specjalnych |
T-A-8 | Liczby zespolone – działania na liczbach zespolonych, rozwiązywanie równań w liczbach zespolonych |
T-A-2 | Ciągi liczbowe – badanie monotoniczności, wyznaczanie granic |
T-A-12 | Elementy geometrii analitycznej – równania prostej, płaszczyzny, rachunek wektorowy w przestrzeni |
T-A-1 | Pakiety oprogramowania matematycznego GRAPH, EXCEL – interpretacja i wizualizacja wyników obliczeń |
T-A-10 | Rozwiązywanie układów równań liniowych |
T-A-4 | Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej – wyznaczanie granic, obliczanie pochodnych, wyznaczanie ekstremów funkcji |
T-A-6 | Rachunek całkowy - obliczanie całek oznaczonych i nieoznaczonych, obliczanie pól figur |
T-A-11 | Funkcja wielu zmiennych – wyznaczanie gradientu, hesjanu, obliczanie ekstremów |
T-A-3 | Szeregi liczbowe – obliczanie sum skończonych i nieskończonych |
T-A-7 | Rozwiązywanie prostych równań różniczkowych |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenie przedmiotowe |
---|
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium sprawdzającego umiejętność rozwiązywania zadań z zakresu analizy matematycznej i algebry liniowej. |
---|
S-3 | Ocena formująca: Ocena z przygotowania teoretycznego do zajęć w zakresie tematu ćwiczeń.
Ocena sposobu rozwiązywania zadań podczas zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie zastosować podstawowych pojęć z zakresu analizy matematyczej (funkcja, granica, pochodna, całka) i algebry liniowej (liczba zespolona, macierz) do rozwiązywania prostych zadań |
3,0 | Student umie zastosować podstawowe pojęcia z zakresu analizy matematyczej (funkcja, granica, pochodna, całka) i algebry liniowej (liczba zespolona, macierz) do rozwiązywania prostych zadań |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |