Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IC_1A_A/05_U01 | student powinien umieć powiązać poznane instytucje i pojęcia z ich praktycznym zastosowaniem, łącznie z umiejętnościa opracowania podstawowych umów i dokumetnów, wniosków. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IC_1A_U26 | Potrafi organizować proces przetwarzania danych, zarządzania informacją i wiedzą |
---|
IC_1A_U05 | Umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość pojęć i instytucji z zakresu ochrony intelektualnej |
---|
C-2 | Umiejętność rozróżnienia podstawowych umów w zakresie ochrony i obrotu własnością intelektualną |
C-3 | Umiejętność tworzenia prostych umów w zakresie ochrony własności intelektualnej. |
Treści programowe | T-W-1 | Przedmiot ochrony prawnej w przypadku własności intelektualnej. |
---|
T-W-2 | Charakterystyka regulacji prawnych. Podstawowe akty normatywne |
T-W-3 | Prawo autorskie. Przedmiot i podmiot ochrony. Osobiste i majątkowe prawa. |
T-W-4 | Problemtyka obrotu prawami autorskimi. Przeniesienie praw autorskich. Licencja. Rodzaje licencji. |
T-W-5 | Prawo własności przemysłowej. Patenty, znaki towarowe, użytkowe, wzory, topografie układów scalonych. Procedura rejestracji. Rola Urzędu Patentowego. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: zaliczenie na ocenę w formie testu jednokrotnego wyboru i ewentualnie pytań otwartych |
---|
S-2 | Ocena formująca: prezentacja / przygotowanie referatu lub projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie posiada wiedzy w zakresie treści przedmiotu |
3,0 | posiada podstawą wiedzę ale nie potrafi jej zastosować |
3,5 | posiada podstawowę wiedzę lecz ma trudności z jej stosowaniem |
4,0 | opanował materiał przedmiotu w stopniu dobrym |
4,5 | opanował materiał przedmiotu i umie go stosować |
5,0 | bardzo dobrze opanował materiał przedmiotu i umie go zastosować. |