Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Sylabus przedmiotu Projektowanie organizacji wirtualnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie organizacji wirtualnej | ||
Specjalność | e- technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs "Wirtualizacja procesów gospodarczych i organizacji" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z tematyką projektowania organizacji wirtualnej. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu obsługi narzędzi wirtualnych społeczności. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne). | 10 |
10 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne). | 8 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Idea idealnej organizacji wirtualnej. Modele organizacji wirtualnej (wirtualny wizerunek, zrównoważona kooperacja, alians gwiaździsty, alians wzdłuż łańcucha wartości, alians rynkowy, broker wirtualny). Wirtualne społeczności (transakcyjne, wspólnych zainteresowań, fantasy, wzajemnych relacji). Web 2.0 (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne). | 14 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta) | 8 |
A-L-2 | Praca na zajęciach laboratoryjnych | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 12 |
30 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta) | 10 |
A-P-2 | Praca na zajęciach projektowych | 8 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 12 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta) | 7 |
A-W-2 | Udział w wykładach i zaliczeniu | 14 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 20 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
43 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne i projektowe (praktyczna realizacja części wykładowej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Laboratoria i Projekty: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/05_W01 Posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju organizacji funkcjonującej w sferze wirtualnej (za pośrednictwem Internetu). | ZIP_1A_W16 | T1A_W05 | — | C-1, C-2 | — | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/05_U01 Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania serwisów społecznościowych w projektowaniu organizacji funkcjonującej w sferze wirtualnej. | ZIP_1A_U25 | T1A_U01, T1A_U04 | — | C-1, C-2 | — | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/05_K01 Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze projektowania organizacji wirtualnej. | ZIP_1A_K07 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1, C-2 | — | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/05_W01 Posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju organizacji funkcjonującej w sferze wirtualnej (za pośrednictwem Internetu). | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności. |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne). | |
3,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można zaprojektować organizację wirtualną oraz obsługiwać narzędzia wirtualnych społeczności. | |
4,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można zaprojektować organizację wirtualną oraz obsługiwać narzędzia wirtualnych społeczności. | |
4,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności. | |
5,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz obsługi narzędzi wirtualnych społeczności. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/05_U01 Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania serwisów społecznościowych w projektowaniu organizacji funkcjonującej w sferze wirtualnej. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności. |
3,0 | Student posiada umiejętności w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne). | |
3,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie zaprojektować organizację wirtualną oraz używać narzędzi wirtualnych społeczności. | |
4,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie zaprojektować organizację wirtualną oraz używać narzędzi wirtualnych społeczności. | |
4,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretny projekt organizacji wirtualnej oraz użyć konkrentych narzędzi wirtualnych społeczności do rozwiązania określonego problemu. | |
5,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretny projekt organizacji wirtualnej oraz użyć konkrentych narzędzi wirtualnych społeczności do rozwiązania określonego problemu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/05_K01 Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze projektowania organizacji wirtualnej. | 2,0 | Student nie posiada kompetencji w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności. |
3,0 | Student posiada kompetencje w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności (blogi, wirtualne encyklopedie, internetowe platformy materiałów cyfrowych, spersonalizowana reklama kontekstowa, spersonalizowane media strumieniowe, spersonalizowane kanały informacyjne). | |
3,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności. | |
4,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności. | |
4,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności. | |
5,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie projektowania organizacji wirtualnej oraz używania narzędzi wirtualnych społeczności. |
Literatura podstawowa
- Borcuch A., Społeczności wirtualne a wirtualny obieg pieniądza, Cedewu, Warszawa, 2009
- Brzozowski M., Organizacja wirtualna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2010
- Grudzewski W.M. i in., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa, 2007
- Gustowski W., Jak budować i wykorzystywać społeczności internetowe w nowoczesnych działaniach e-marketingowych, Złote Myśli, Gliwice, 2007
- Mazurek G., Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer, Warszawa, 2008
- Najda-Janoszka M., Organizacja wirtualna, teoria i praktyka, Difin, Warszawa, 2010
- Sankowska A., Organizacja wirtualna, koncepcja i jej wpływ na innowacyjność, WAiP, Warszawa, 2009
- Shuen A., Web 2.0, przewodnik po strategiach, Helion, Gliwice, 2009