Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu

Sylabus przedmiotu Wirtualizacja procesów gospodarczych i organizacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wirtualizacja procesów gospodarczych i organizacji
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 14 1,10,62zaliczenie
laboratoriaL6 10 0,90,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z tematyką wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna.10
10
wykłady
T-W-1Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna.14
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)8
A-L-2Praca na zajęciach laboratoryjnych10
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)10
28
wykłady
A-W-1Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta)7
A-W-2Udział w wykładach i zaliczeniu14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach2
33

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/01_W01
Posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju procesów gospodarczych w sferze wirtualnej (za pośrednictwem Internetu).
ZIP_1A_W16T1A_W05C-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/01_U01
Posiada umiejętności w zakresie: wyszukiwania i pozycjonowania informacji, wykorzystania wirtualnej komunikacji, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych i bankowości elektronicznej.
ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U04C-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/01_K01
Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze rozwoju wirtualnych procesów gospodarczych.
ZIP_1A_K07T1A_K06InzA_K02C-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/01_W01
Posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju procesów gospodarczych w sferze wirtualnej (za pośrednictwem Internetu).
2,0Student nie posiada wiedzy na temat wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/01_U01
Posiada umiejętności w zakresie: wyszukiwania i pozycjonowania informacji, wykorzystania wirtualnej komunikacji, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych i bankowości elektronicznej.
2,0Student nie posiada umiejętności używania wybranych technologii wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
3,0Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,0Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,5Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w zakres tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji do rozwiązania określonego problemu.
5,0Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w zakres tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji do rozwiązania określonego problemu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/01_K01
Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze rozwoju wirtualnych procesów gospodarczych.
2,0Student nie posiada kompetencji w zakresie używania wybranych technologii wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
3,0Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,0Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,5Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
5,0Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.

Literatura podstawowa

  1. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa, 2002
  2. Jerkovic J.I., Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach, Helion, Gliwice, 2010
  3. Nilles J.M., Telepraca: strategie kierowania wirtualną załogą, WNT, Warszawa, 2003
  4. Szpringer W., Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu - ujęcie instytucjonalne, SGH, Warszawa, 2008
  5. Wojciechowska-Filipek S., Technologia informacyjna w usługach bankowości elektronicznej, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna.10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wyszukiwanie informacji w Internecie. Pozycjonowanie informacji w Internecie. Wirtualna komunikacja z odroczoną odpowiedzią. Wirtualna komunikacja z natychmiastową odpowiedzią. Aukcje internetowe. Telepraca. Elektroniczne instrumenty płatnicze. Bankowość elektroniczna.14
14

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)8
A-L-2Praca na zajęciach laboratoryjnych10
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)10
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta)7
A-W-2Udział w wykładach i zaliczeniu14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach2
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/01_W01Posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju procesów gospodarczych w sferze wirtualnej (za pośrednictwem Internetu).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tematyką wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/01_U01Posiada umiejętności w zakresie: wyszukiwania i pozycjonowania informacji, wykorzystania wirtualnej komunikacji, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych i bankowości elektronicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tematyką wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności używania wybranych technologii wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
3,0Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,0Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,5Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w zakres tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji do rozwiązania określonego problemu.
5,0Student posiada umiejętności w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystać konkretną technologię wchodzącą w zakres tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji do rozwiązania określonego problemu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/01_K01Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze rozwoju wirtualnych procesów gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tematyką wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją
M-2Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest średnią ważoną punktów z dwóch wejściówek i punktów za aktywność podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada kompetencji w zakresie używania wybranych technologii wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
3,0Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji (wyszukiwania informacji w Internecie, pozycjonowania informacji w Internecie, wirtualnej komunikacja z odroczoną odpowiedzią, wirtualnej komunikacji z natychmiastową odpowiedzią, aukcji internetowych, telepracy, elektronicznych instrumentów płatniczych, bankowości elektronicznej).
3,5Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,0Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
4,5Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.
5,0Student posiada kompetencje w zakresie użycia konkretnych technologii wchodzących w skład tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu w zakresie tematyki wirtualnych procesów gospodarczych i wirtualnych organizacji.