Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Sylabus przedmiotu Treści elektroniczne - Przedmiot obieralny II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Treści elektroniczne - Przedmiot obieralny II | ||
Specjalność | e- technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawa języka HTML |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wybranymi metodami reprezentacji danych w systemach elektronicznych. |
C-2 | Zapoznanie studentów z wybranymi systemami zarządzania treściami elektronicznymi. |
C-3 | Zapoznanie studentów z nowymi formatami reprezentacji danych elektronicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wykorzystanie metod eksploracji zasobów tekstowych | 2 |
T-L-2 | Platformy dystrybucji produktów cyfrowych | 2 |
T-L-3 | Konfiguracja systemów elektronicznej wymiany danych | 2 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Dokumenty i wydawnictwa elektroniczne | 2 |
T-W-2 | Rozwój i dystrybucja produktów cyfrowych | 2 |
T-W-3 | Systemy elektronicznej wymiany danych | 2 |
T-W-4 | Uwarunkowania prawne i ochrona danych | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-L-2 | Przygotowanie sprawozdań | 16 |
A-L-3 | Konsultacje do laboratoriów | 2 |
A-L-4 | Przygotowanie do zajęć | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 8 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 18 |
A-W-3 | Konsultacje do wykładu | 2 |
A-W-4 | Zaliczenia | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacjami multimedialnymi i przykładami |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca - Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 5 pytań. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Laboratorium : ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O/02-5_W01 Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zarządzania treściami elektronicznymi. | — | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-L-2, T-L-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O/02-5_U01 Umiejętność wykorzystania systemów zarządzania treściami elektronicznymi i doboru metod reprezentacji danych. | — | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-L-2, T-L-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O/02-5_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zarządzania treściami elektronicznymi. | — | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-L-2, T-L-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O/02-5_W01 Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zarządzania treściami elektronicznymi. | 2,0 | Nie zna metod i narzędzi kodowania treści elektronicznych |
3,0 | Zna podstawy modelu DOM | |
3,5 | Zna podstawy modelu DOM i CSS | |
4,0 | Zna szczegółowo model DOM, CSS i XML | |
4,5 | Zna szczegółowo model DOM, XML i ma wiedzę na temat integracji tych narzędzi w ramach technologii AJAX | |
5,0 | Zna szczegółowo model DOM, XML i ma szczegółową wiedzę na temat integracji tych narzędzi w ramach technologii AJAX. Ma wiedzę na temat specjalizowanych bibliotek programistycznych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O/02-5_U01 Umiejętność wykorzystania systemów zarządzania treściami elektronicznymi i doboru metod reprezentacji danych. | 2,0 | Nie potrafi kodować treści elektronicznych |
3,0 | Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o DOM | |
3,5 | Potrafi programować proste aplikacje w oparciu o model DOM i CSS | |
4,0 | Potrafi programować aplikacje w oparciu o DOM, CSS i XML | |
4,5 | Umie programować aplikacje internetowe w oparciu o treści elektroniczne i integrować technologie DOM, i XML w ramach AJAX. Umie dobrać technologie adekwatnie do problemu | |
5,0 | Umie programować aplikacje w oparciu o dokumenty dynamiczne i integrować technologie DOM, XML w ramach AJAX oraz umie korzystać z zaawansowanych bibliotek programistycznych. Umie dobrać technologie adekwatnie do problemu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O/02-5_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zarządzania treściami elektronicznymi. | 2,0 | Nie spełnia kryteriów dla oceny 3 |
3,0 | Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w kodowaniu treści elektronicznych | |
3,5 | Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na treści elektroniczne i z nich korzystać. | |
4,0 | Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane treści elektroniczne i z nich korzystać. Uzupełnia informacje w tym zakresie. | |
4,5 | Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na treści elektroniczne i z nich korzystać. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie. | |
5,0 | Potrafi wskazać kluczowe technologie zorientowane na treści elektroniczne i z nich korzystać. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie i poszukuje nowych rozwiązań. |
Literatura podstawowa
- Verens K., Projektowanie systemów CMS przy użyciu PHP i jQuery, Helion, Warszawa, 2011
- Markov Z., Larose D.T., Eksploracja zasobów internetowych, Helion, Warszawa, 2011
- Daniel T. L., Odkrywanie wiedzy z danych, PWN, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Kłopotek M., Inteligentne wyszukiwarki internetowe, Helion, Warszawa, 2001
- Hand D., Heikki M., Padhraic S., Eksploracja danych, WNT, Warszawa, 2005