Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektem internetowym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektem internetowym | ||
Specjalność | e- technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | student powinien posiadać wiedzę podstawową z ekonomii, zarządzania, projektowania systemów informatycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z metodologią zarządzania projektami i organizacjami wspierającymi zarządzanie projektami przez tworzenie standardów |
C-2 | Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektu, sporządzenia dokumentacji projektowej za pomocą oprogramowania MS Projekt oraz umiejetnościi korzystania z tej dokumentacji przy kontrolowaniu i koordynowaniu projektu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu.Sporządzenie drzewa celów | 2 |
T-L-2 | Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych | 2 |
T-L-3 | Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu | 2 |
T-L-4 | Zapoznanie z zasadami tworzenia wykresu sieciowego | 2 |
T-L-5 | Wybór cyklu życia i standardów | 2 |
T-L-6 | Prezentacja wyników przed grupą | 2 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 9 obszarów wiedzy w dokumencie PMBoK i jego rola w zarządzaniu projektami internetowymi | 2 |
T-W-2 | Kompetencje menederów projektów informatycznych | 2 |
T-W-3 | Planowanie projektu: strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury | 2 |
T-W-4 | Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi | 2 |
T-W-5 | Własności projektów internetowych. Zarzdządzanie jakością w projekcie internetowym, dokument SRS | 2 |
T-W-6 | Fazy realizacji projektu, cykl życia produktu programistycznego. Modele cyklu życia | 2 |
T-W-7 | Rola analizy systemowej w zarzadzaniu projektem. Wybrane pojęcia i definicje z teorii systemów. Engineering systemowy - wybrane zasady | 2 |
T-W-8 | Zarzadzanie ryzykiem w projekcie: identyfikacja ryzyka, ocena. Planowanie reakcji na ryzyko | 2 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-L-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 18 |
A-L-3 | Praca własna studenta nad projektem zespołowym w domu | 16 |
A-L-4 | Przygotowanie raportu i prezentacji projektu zespołowego | 8 |
A-L-5 | Przygotowanie projektu indywidualnego | 20 |
A-L-6 | Przygotowanie prezentacji projektu indywidualnego | 6 |
A-L-7 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-L-8 | Udział w zaliczeniu | 2 |
84 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 16 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu wykładu | 2 |
A-W-4 | Udział w zaliczeniu | 2 |
36 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z użyciem komputera |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_W01 zna główne zasady metodologiczne zarządzania projektem oraz metodyki zwinne | ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W16 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
ZIP_1A_O3/09_W02 zna modele cyklu życia systemu oraz główne standardy stosowane w zarządzaniu projektami informatycznymi | ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W16 | T1A_W04, T1A_W05 | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_U01 Umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu | ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U16, ZIP_1A_U24, ZIP_1A_U25 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U13, T1A_U16 | InzA_U05, InzA_U08 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-3 | S-1 |
ZIP_1A_O3/09_U02 Umie wdrożyć plan projektu - zorganizować projekt oraz koordynować działalność w projekcie | ZIP_1A_U06, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U27 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U09 | InzA_U02 | C-1, C-2 | T-L-1, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
ZIP_1A_O3/09_U03 Umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów | ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U25 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04 | — | C-1, C-2 | T-L-5, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
ZIP_1A_O3/09_U04 Umie pracować indywidualnie i w zespole | ZIP_1A_U12 | T1A_U02 | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-W-3 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_K01 aktywna postawa w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | ZIP_1A_K03, ZIP_1A_K07 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06 | InzA_K02 | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-5, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_W01 zna główne zasady metodologiczne zarządzania projektem oraz metodyki zwinne | 2,0 | student nie jest w stanie zdefiniować główne pojęcja z dziedziny zarządzania projektami, wymienić metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi |
3,0 | student jest w stanie zdefiniować niektóre z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić niektóre z metod stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi | |
3,5 | student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach główne pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi | |
4,0 | student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić i scharakteryzować główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców | |
4,5 | student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować i dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców | |
5,0 | student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować, dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi, nazwać ich twórców, wskazać czynniki wpływające na dobór | |
ZIP_1A_O3/09_W02 zna modele cyklu życia systemu oraz główne standardy stosowane w zarządzaniu projektami informatycznymi | 2,0 | student nie jest w stanie wymienić typy modelów cyklu życia systemu , wymienić przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz wymienić twórców |
3,0 | student jest w stanie nazwać jeden typ modelu cyklu życia systemu , nazwać ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać jego twórcę | |
3,5 | student jest w stanie wymienić dwa typy modelów cyklu życia systemu , nazwać ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać jego twórcę | |
4,0 | student jest w stanie wymienić trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić ważniejsze z przedstawionych na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców | |
4,5 | student jest w stanie wymienić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wymienić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców | |
5,0 | student jest w stanie wymienić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wskazać typ najbardziej pasujacy do systemów internetowych, wymienić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_U01 Umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu | 2,0 | Nie umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu |
3,0 | Umię korzystać z części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest niska, zawiera sporo błędów | |
3,5 | Umię korzystać z części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest średnia, zawiera błędy | |
4,0 | Umię korzystać z funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest dobra, są niewielkie blędy | |
4,5 | Umię korzystać z funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest bardzo dobra, brak błedów | |
5,0 | Umię korzystać z funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest bardzo dobra, brak blędów, stosuje umiejętności liderskie | |
ZIP_1A_O3/09_U02 Umie wdrożyć plan projektu - zorganizować projekt oraz koordynować działalność w projekcie | 2,0 | Nie umie sporządzić struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: |
3,0 | Umie sporządzić jedna ze struktur zapewniajacych możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu | |
3,5 | Umie sporządzić dwie struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu oraz macierz odpowiedzialności | |
4,0 | Umie sporządzić cztery struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu, macierz odpowiedzialności i strukturę organizacyjną projektu, umie kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta | |
4,5 | Umie sporządzić trzy struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu, macierz odpowiedzialności i strukturę organizacyjną projektu, umie kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta i parametrów wykresu sieciowego oraz danych o kosztach planowanych i faktycznych | |
5,0 | Umie sporządzić trzy struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu, macierz odpowiedzialności i strukturę organizacyjną projektu, umie kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta i parametrów wykresu sieciowego oraz danych o kosztach planowanych i faktycznych, stosuje umiejetności liderskie | |
ZIP_1A_O3/09_U03 Umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów | 2,0 | Nie umie posługiwać się cyklem życia projektu w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz nie umie dobierać standardy |
3,0 | Umie dobrać cykl życia produktu, ale nie umie jego analizować i wprowadzać zmiany niezbędne do zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym, przy doborze standardów robi błedy | |
3,5 | Umie dobrać cykl życia produktu, ale robi błędy przy jego analizowaniu i wprowadzeniu zmian w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym, przy doborze standardów robi błedy | |
4,0 | Umie dobrać cykl życia produktu, robi niewielkie błędy przy jego analizowaniu i wprowadzeniu zmian w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym, umie dobierać standardy | |
4,5 | Umie dobrać cykl życia produktu, analizować go i wprowadzać zmiany w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy i posługiwać się tymi standardami | |
5,0 | Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go i wprowadzać zmiany w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy i posługiwać się tymi standardami, stosuje umiejętności liderskie | |
ZIP_1A_O3/09_U04 Umie pracować indywidualnie i w zespole | 2,0 | Nie prezentuje umiejętności pracy indywidualnie i w zespole |
3,0 | Umie pracować w zespole, ale jest nieaktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie | |
3,5 | Umie pracować w zespole, ale jest słabo aktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie | |
4,0 | Umie pracować w zespole i przezentuje dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie | |
4,5 | Umie pracować w zespole i przezentuje bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie | |
5,0 | Umie pracować w zespol, stosuje zdolności liderskie oraz bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O3/09_K01 aktywna postawa w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | 2,0 | nie prezentuje aktywnej postawy i kreatywności w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie postępuje zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki |
3,0 | prezentuje słabą postawę i brak kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie jest otwarty na postepowane zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | |
3,5 | prezentuje słabą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | |
4,0 | prezentuje dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | |
4,5 | prezentuje bardzo dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zorientowany na postępowanie zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki | |
5,0 | prezentuje bardzo dobrą postawę i liderską kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zdolny do postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki |
Literatura podstawowa
- PMI, Project Management Body of Knowledge (PMBoK), Drexel Hill, USA, 2008
- Pfleeger Sh.L., Atlee J.M., Software Engineering, Pearson. Prentice Hall, USA, 2011
- Szyjewski Z., Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Kiesielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu, Placet, Warszawa, 2005