Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Projektowanie aplikacji internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie aplikacji internetowych
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,80,34egzamin
laboratoriaL6 14 2,20,33zaliczenie
projektyP6 10 1,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy tworzenia serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodykami i narzędziami projektowania aplikacji internetowych
C-2Nabycie przez studentów umiejętności wykonania projektu aplikacji internetowej
C-3Zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykonania prototypu aplikacji w oparciu o opracowany projekt

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przygotowanie środowiska realizacji prototypu aplikacji internetowej2
T-L-2Opracowanie struktury organizacji informacji na potrzeby aplikacji2
T-L-3Opracowanie systemu nawigacji2
T-L-4Utworzenie zawartości tworzonej aplikacji (artykuły)4
T-L-5Instalacja i konfiguracja dodatków i rozszerzeń zgodnie z oczekiwaną funkcjonalnością aplikacji2
T-L-6Zaliczenie zajęć labortoryjnych2
14
projekty
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych1
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu oraz użytkowników2
T-P-3Projektowanie modelu danych i zawartości2
T-P-4Opracowanie modelu hipertekstu i systemu nawigacji2
T-P-5Opracowanie koncepcji zarządzania aplikacją2
T-P-6Zaliczenie zajęć projektowych1
10
wykłady
T-W-1Standardy i technologie wytwarzania aplikacji internetowych2
T-W-2Projektowanie aplikacji sterowane modelami2
T-W-3Metodyki projektowania aplikacji internetowych2
T-W-4Metodyka WebML, narzędzie modelowania WebML (WebRatio)2
T-W-5Rola architektury informacji w projektowaniu aplikacji internetowych2
T-W-6Projektowanie aplikacji internetowych w oparciu o system CMS, cz.12
T-W-7Projektowanie aplikacji internetowych w oparciu o system CMS, cz.22
T-W-8Projektowanie skalowalnych aplikacji internetowych1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)22
A-L-3Implementacja elementów prototypu aplikacji internetowej (praca własna studenta)30
66
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta)10
A-P-3Opracowanie projektu aplikacji internetowej (praca własna studenta)10
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)18
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w egzaminie2
55

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena bieżąca wykonanych elementów prototypu aplikacji internetowej
S-2Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu aplikacji internetowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/03_W01
Student potrafi wymienić i omówić metodyki projektowania aplikacji internetowych, w tym etapy projektowania i środowiska projektowe
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/03_U01
Student potrafi wykonać projekt aplikacji internetowej w oparciu o przyjętą metodykę
C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-3S-2
ZIP_1A_O3/03_U02
Student potrafi wykonać prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/03_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu aplikacji internetowej w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3M-1, M-3, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/03_W01
Student potrafi wymienić i omówić metodyki projektowania aplikacji internetowych, w tym etapy projektowania i środowiska projektowe
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu projektowania aplikacji internetowych oraz nie zna głównych metodyk projektowania aplikacji internetowych
3,0Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych
3,5Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz ogólnie scharakteryzować ich etapy
4,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML
4,5Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML, omówić proces tworzenia modeli WebML
5,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML, omówić proces tworzenia modeli WebML, zna komponenty za pomocą których są tworzone modele

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/03_U01
Student potrafi wykonać projekt aplikacji internetowej w oparciu o przyjętą metodykę
2,0Student nie wykona projektu aplikacji internetowej, obejmującego wszystkie wymagane etapy (części)
3,0Student wykona ogólny projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części)
3,5Student wykona ogólny projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie
4,0Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
ZIP_1A_O3/03_U02
Student potrafi wykonać prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
2,0Student nie wykonał prototypu aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
3,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt na dużym poziomie ogólności
3,5Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie
4,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne, zostaną opracowane ważniejsze funkcje aplikacji operujące na danych
5,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne, zostaną opracowane ważniejsze funkcje aplikacji operujące na danych, zostanie zmodyfikowany (dopracowany) interfejs graficzny aplikacji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/03_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu aplikacji internetowej w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli, ma świadomość potrzeb monitorowania postępów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Stefano Ceri, Piero Fraternali, Aldo Bongio, Marco Brambilla, Sara Comai, Maristella Matera, Designing Data-Intensive Web Applications, Morgan Kaufmann, USA, 2002
  2. Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit, Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java, Helion, Gliwice, 2011
  3. Ric Shreves, Joomla! Biblia, Helion, Gliwice, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Webratio, Webratio User Guide, Webratio, http://www.webratio.com, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przygotowanie środowiska realizacji prototypu aplikacji internetowej2
T-L-2Opracowanie struktury organizacji informacji na potrzeby aplikacji2
T-L-3Opracowanie systemu nawigacji2
T-L-4Utworzenie zawartości tworzonej aplikacji (artykuły)4
T-L-5Instalacja i konfiguracja dodatków i rozszerzeń zgodnie z oczekiwaną funkcjonalnością aplikacji2
T-L-6Zaliczenie zajęć labortoryjnych2
14

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych1
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu oraz użytkowników2
T-P-3Projektowanie modelu danych i zawartości2
T-P-4Opracowanie modelu hipertekstu i systemu nawigacji2
T-P-5Opracowanie koncepcji zarządzania aplikacją2
T-P-6Zaliczenie zajęć projektowych1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Standardy i technologie wytwarzania aplikacji internetowych2
T-W-2Projektowanie aplikacji sterowane modelami2
T-W-3Metodyki projektowania aplikacji internetowych2
T-W-4Metodyka WebML, narzędzie modelowania WebML (WebRatio)2
T-W-5Rola architektury informacji w projektowaniu aplikacji internetowych2
T-W-6Projektowanie aplikacji internetowych w oparciu o system CMS, cz.12
T-W-7Projektowanie aplikacji internetowych w oparciu o system CMS, cz.22
T-W-8Projektowanie skalowalnych aplikacji internetowych1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)22
A-L-3Implementacja elementów prototypu aplikacji internetowej (praca własna studenta)30
66
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta)10
A-P-3Opracowanie projektu aplikacji internetowej (praca własna studenta)10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)18
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w egzaminie2
55
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/03_W01Student potrafi wymienić i omówić metodyki projektowania aplikacji internetowych, w tym etapy projektowania i środowiska projektowe
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodykami i narzędziami projektowania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-1Standardy i technologie wytwarzania aplikacji internetowych
T-W-2Projektowanie aplikacji sterowane modelami
T-W-3Metodyki projektowania aplikacji internetowych
T-W-4Metodyka WebML, narzędzie modelowania WebML (WebRatio)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu projektowania aplikacji internetowych oraz nie zna głównych metodyk projektowania aplikacji internetowych
3,0Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych
3,5Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz ogólnie scharakteryzować ich etapy
4,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML
4,5Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML, omówić proces tworzenia modeli WebML
5,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML, omówić proces tworzenia modeli WebML, zna komponenty za pomocą których są tworzone modele
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/03_U01Student potrafi wykonać projekt aplikacji internetowej w oparciu o przyjętą metodykę
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności wykonania projektu aplikacji internetowej
Treści programoweT-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu oraz użytkowników
T-P-3Projektowanie modelu danych i zawartości
T-P-4Opracowanie modelu hipertekstu i systemu nawigacji
T-P-5Opracowanie koncepcji zarządzania aplikacją
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu aplikacji internetowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu aplikacji internetowej, obejmującego wszystkie wymagane etapy (części)
3,0Student wykona ogólny projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części)
3,5Student wykona ogólny projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie
4,0Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/03_U02Student potrafi wykonać prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
Cel przedmiotuC-3Zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykonania prototypu aplikacji w oparciu o opracowany projekt
Treści programoweT-L-1Przygotowanie środowiska realizacji prototypu aplikacji internetowej
T-L-2Opracowanie struktury organizacji informacji na potrzeby aplikacji
T-L-3Opracowanie systemu nawigacji
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena bieżąca wykonanych elementów prototypu aplikacji internetowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonał prototypu aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
3,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt na dużym poziomie ogólności
3,5Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie
4,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne, zostaną opracowane ważniejsze funkcje aplikacji operujące na danych
5,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne, zostaną opracowane ważniejsze funkcje aplikacji operujące na danych, zostanie zmodyfikowany (dopracowany) interfejs graficzny aplikacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/03_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu aplikacji internetowej w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodykami i narzędziami projektowania aplikacji internetowych
C-2Nabycie przez studentów umiejętności wykonania projektu aplikacji internetowej
C-3Zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykonania prototypu aplikacji w oparciu o opracowany projekt
Treści programoweT-W-1Standardy i technologie wytwarzania aplikacji internetowych
T-W-2Projektowanie aplikacji sterowane modelami
T-W-3Metodyki projektowania aplikacji internetowych
T-W-4Metodyka WebML, narzędzie modelowania WebML (WebRatio)
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu oraz użytkowników
T-P-3Projektowanie modelu danych i zawartości
T-P-4Opracowanie modelu hipertekstu i systemu nawigacji
T-P-5Opracowanie koncepcji zarządzania aplikacją
T-L-1Przygotowanie środowiska realizacji prototypu aplikacji internetowej
T-L-2Opracowanie struktury organizacji informacji na potrzeby aplikacji
T-L-3Opracowanie systemu nawigacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda projektów
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli, ma świadomość potrzeb monitorowania postępów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej