Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_1A_O/04-1_U01 | Student potrafi przyprowadzić ocenę profilu i zadania, procesu zarządzanie konfiguracji, konstruowania, wsparcia w cyklu życia, dokumentacje itp. dowolnej aplikacji na zgodności z wymaganiami COMMON CRITERIA |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_1A_U03 | ma umiejętności w zakresie doradztwa techniczne i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji |
---|
ZIP_1A_U12 | ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole |
ZIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie posługiwania się zasadami obowiązującymi w przepisach prawa |
ZIP_1A_U16 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie |
ZIP_1A_U17 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U19 | potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-3 | Ukształtowanie umiejetnosci formułowania wymagań dotyczacych funkcji zabezpieczajacych aplikacji, interpretowanie wymagań na funkcjonalność oraz określanie czy produkt rzeczywiscie
realizuje deklarowane funkcje zabezpieczajace (uzasadnienie zaufania do aplikacji) |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Profil i Zadania Zabezpieczen aplikacji - sposób tworzenia i oceny |
---|
T-W-2 | Zarzadzanie konfiguracja aplikacji - ocena zarządzanie wersjami, zmianami i dokumentacja |
T-W-3 | Ocenę procesu Konstruowanie, testowanie, oszacowanie słabych punktów produktu - ocena wymagań funkcjonalnych, projektu, modelowanie polityki, testowanie aplikacji, dokumentacji i środowisko testowego (testy jednostkowe, pokrycia, głebokosci, niezalezne). |
T-L-1 | Ocenę profilu i zadanie zabezpieczeń wybranej aplikacji - Ocenę identyfikowanych zagrożeń, podatność, założonych polityk bezpieczeństwa, wybranych celów zabezpieczeń, wymagań funkcjonalnych spełniających wybranych celów zabezpieczeń, wraz z uzasadnieniem i odwzorowaniem każdego z kryteriów i parametrów bezpieczeństwa |
T-L-2 | Ocenę profilu zabezpieczeń wybranej aplikacji - Ocenę wymagań na uzasadnienie zaufania (Zarządzenia konfiguracji, konstruowania, testowania oraz słabych punktów) |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjno-konwersatoryjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wejsciówki, aktywności podczas ćwiczeń audytoryjnych, sprawozdania z zajeć |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Test (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) oraz pytania otwarte (zadania problemowe) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | - student nie posiada umiejętność umożliwiająca mu uzyskania zaliczenia na 3.0 |
3,0 | - student potrafi przeprowadzić ocenę profilu i/lub zadania zabezpieczeń dla aplikacji oraz sporządzać protokół z wyników ocenę według wymagań COMMON CRITERIA |
3,5 | Wymagania na 3.0 plus dodatkowo:
- student potrafi ocenić procedury zarządzania zmianami, wersjami oraz dokumentacją na etapie zarządzania konfiguracją aplikacji. |
4,0 | Wymagania na 3.5 plus dodatkowo:
- student potrafi ocenić dokumentację projektu konstrukcyjno-deweloperskiego zaufanej aplikacji. |
4,5 | Wymagania na 4.0 plus dodatkowo:
- student potrafi ocenić plany testów kodu aplikacji z szczególnym uwzględnieniem przypadki i procedury testowej ora środowisko wykonania testów. |
5,0 | Wymagania na 4.5 plus dodatkowo:
student formuje raporty z przebiegu ocenę każdego z osobna:
- Profil zabezpieczeń,
- zadania zabezpieczeń,
- wymagania na uzasadnienia zaufania do produktu. |