Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Zachowanie człowieka w organizacji - Przedmiot obieralny IV:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zachowanie człowieka w organizacji - Przedmiot obieralny IV
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Radomski <Janusz.Radomski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Janusz Radomski <Janusz.Radomski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 7

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 8 0,90,50zaliczenie
laboratoriaL6 6 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot wymaga znajomości podstaw nauki o zarządzaniu personelem

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie metod i technik badania zachowań ludzi w organizacjach
C-2Nabycie umiejętności identyfikacji i oceny zachowań ludzi w organizacjach oraz doboru właściwych strategii interwencji
C-3Kształtowanie postawy otwartości na innych oraz wzmacnianie zachowań funkcjonalnych w pracy zespołowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przegląd narzedzi do badania ZwO2
T-L-2Badanie indywidualnych nastawień i dyspozycji2
T-L-3Badanie satysfakcji i zaangażowania2
6
wykłady
T-W-1Pojęcie, cele i metody nauki o zachowaniach ludzi w organizacjach2
T-W-2Rozwiązywanie konfliktów i negocjowanie2
T-W-3Wprowadzanie zmian do organizacji2
T-W-4Zjawiska patologiczne w organizacjach2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach.6
A-L-2Konsultacje u prowadzacego.2
A-L-3Praca własna nad projektami.25
33
wykłady
A-W-1Udział w wykładach8
A-W-2Samodzielne przygotowanie się do zaliczenia końcowego15
A-W-3Konsultacje u prowadzacego zajęcia4
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wyklad informacyjny
M-2Metoda podająca - opis
M-3Metoda problemowa - wyklad konwersatoryjny
M-4Metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-5Metoda aktywizująca - inscenizacja
M-6Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawozdanie z realizacji projektów w trakcie zajęć audytoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena wyników testów prowadzonych w trakcie zajęć audytoryjnych
S-3Ocena formująca: obserwacja zachowań studentów w trakcie zajęć audytoryjnych i podczas pracy grupowej
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie testu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/04-7_W01
student potrafi opisać użyteczność różnych metod i technik badania zachowań ludzi w organizacjach
C-1T-W-1M-1, M-2S-4
ZIP_1A_O/04-7_W02
student ma wiedzę o psychologicznych, organizacyjnych i kulturowych uwarunkowaniach zachowań ludzi w organizacjach
C-1, C-2M-1, M-2S-4, S-1, S-2
ZIP_1A_O/04-7_W03
Student rozpoznaje i opisuje sytacje patologiczne w organizacjach
C-1T-W-4M-2, M-3S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/04-7_U01
Student posługuje się narzędziami do badania zachowań ludzi w organizacjach.
C-2, C-3M-2, M-6S-2
ZIP_1A_O/04-7_U02
Student umie formulować wnioski na podstawie wyników badania indywidualnych nastawień i dyspozycji.
C-2, C-3M-4, M-6, M-5S-1, S-2
ZIP_1A_O/04-7_U03
Student wykorzystuje różne techniki w procesie doskonalenia komunikacji interpersonalnej.
C-2, C-3T-W-2M-4S-1
ZIP_1A_O/04-7_U04
Student analizuje sytuacje konfliktowe , dobiera właściwe strategie postępowania oraz szacuje ich koszty społeczne.
C-2T-W-3M-4, M-6S-1
ZIP_1A_O/04-7_U05
Student opracowuje strategie wprowadzania zmian do organizacji w w różnych sytuacjach organizacyjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O/04-7_K01
Student wykazuje aktywną i otwartą postawę w trakcie pracy zespołowej
C-3M-6S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/04-7_W01
student potrafi opisać użyteczność różnych metod i technik badania zachowań ludzi w organizacjach
2,0Student nie potrafi opisać użyteczności żadnuch metod i technik ZwO.
3,0Student poprawnie opisuje wykorzystanie najprostszych metod i technik ZwO.
3,5Student poprawnie charakteryzuje zastosowanie wsztstkich technik i metod ZwO.
4,0Student potrafi porownać w sposób analirtyczny użyteczność wszystkich narzędzi ZwO.
4,5Student potrafi właściwie dobrać metodę ZwO do rozwiazania konkretnego problemu.
5,0Student potrafi uzadanić celowość dokonanego wyboru metod i technik ZwO.
ZIP_1A_O/04-7_W02
student ma wiedzę o psychologicznych, organizacyjnych i kulturowych uwarunkowaniach zachowań ludzi w organizacjach
2,0Student nie ma żadnej wiedzy o uwarunkowaniach ZwO.
3,0Student posiada wiedzę o niektórych uwarunkowaniach ZwO.
3,5Student potrafi poprawnie opisać model ZwO.
4,0Student poprawnie identyfikuje zmienne organizacyjne i kulturowe wpływające na zachowania ludzi.
4,5Student posiada wiedzę o zachowaniach ludzi w różnych organizacjach.
5,0Student ma pełną wiedzę o zachowaniach ludzi w środowisku wielokutlturowym.
ZIP_1A_O/04-7_W03
Student rozpoznaje i opisuje sytacje patologiczne w organizacjach
2,0Student nie potrafi wymienić i opisać zadnej z patologii organizacyjnych.
3,0Student potrafi nazwać i opisać tylko niektóre patologie organizacyjne.
3,5Student potrafi nazwać, opisać i wskazać na źródła patologii organizacyjnych.
4,0Student poprawnie identyfikuje sytuacje patologiczne w konkretnej firmie i wskazuje sposby ich eliminacji.
4,5Student potrafi wskazać na konkretne przedsięwzięcia służące do usunięcia patoliogii organizacyjnych w konkretnej firmie i opracować plan ich wdrożenia.
5,0Student uzasadnia i przekonuje innych do planu eliminacji patologii organizacyjnych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/04-7_U01
Student posługuje się narzędziami do badania zachowań ludzi w organizacjach.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych natrzędzi do badania ZwO.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi do badania ZwO.
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia do badania ZwO.
4,0Student potrafi w analityczny sposób porównać użyteczność wykorzystania różnych narzędzi do badania ZwO.
4,5Student dobiera i wykorzystuje narzędzia do rozwiązania konkretnego problemu w firmie.
5,0Student potrafi uzasadnić celowość dokonanego wyboru i przekonać innych.
ZIP_1A_O/04-7_U02
Student umie formulować wnioski na podstawie wyników badania indywidualnych nastawień i dyspozycji.
2,0Student nie potrafi sformułować zadnych wniosków wynikających z badania indywidualnych nastawień i dyspozycji.
3,0Student potrafi sfoermułować tylko najbardziej oczywiste wnioski.
3,5Student potrafi sformułowac wszystkie najważniejsze wnioski wynikające z badania indywidualnych natawień i dyspozycji.
4,0Student potrafi porównać różnice pomiędzy indywidualnymi profilami nastawień i dyspozycji.
4,5na podstawie badania indywidualnych nastawień i dyspozycji student potrafi opracować ścieżki rozwoju.
5,0Student potrafi opracować ścieżki rozwoju, przedstawić je i uzasadnić.
ZIP_1A_O/04-7_U03
Student wykorzystuje różne techniki w procesie doskonalenia komunikacji interpersonalnej.
2,0Student nie zna podstaw procesu komunikacji interpersonalnej.
3,0Student zna ogólny model komunikacji interpersonalnej.
3,5Student poprawnie opisuje wszystkie powiąznia pomiędzy elementami modelu.
4,0Student potrafi dobrać odpowiednią technikę do doskonalenia wybranych umiejętności komnunikacyjnych.
4,5Student poprawnie dobiera techniki doskonalenia do wszystkich obszarów komunikacji interpersonalnej.
5,0Student potrafi uzasadnić celowość dokonanego wyboru.
ZIP_1A_O/04-7_U04
Student analizuje sytuacje konfliktowe , dobiera właściwe strategie postępowania oraz szacuje ich koszty społeczne.
2,0Student nie potrafi dostrzec w konkretnej sytuacji zadnych elementów konfliktu.
3,0Studen ptrafi dostrzec w konkretnej sytuacji tylko bardzo oczywiste elementy konfiktu.
3,5Student dostrzega wszystkie elementy konfliktu i poprawnie je charakteryzuje.
4,0Student poprawnie analizuje sytuację konfliktową oraz przedstawia jedną strategię rozwiązania konfliktu.
4,5Student poprawnie analizuje różne sytuacje konfliktowe i bada zależności między nimi.
5,0Student przedstawia propozycje rozwiązania konfliktu w środowisku wielokulturowym.
ZIP_1A_O/04-7_U05
Student opracowuje strategie wprowadzania zmian do organizacji w w różnych sytuacjach organizacyjnych.
2,0Student nie zna żadnych strategii wprowadzania zmian do organizacji.
3,0Student ma jedynie podstawową wiedzę o mechanizmach wprowadzania zmian do organizacji.
3,5Student poprawnie charakteryzuje wszystkie potencjalne strategie wprowadzania zmian.
4,0Student poprawnie identyfikuje uwarunkowania zmiany organizacyjnej w konkretnej firmie.
4,5Student potrafi oszacować koszty zmiany, źródła oporu i opracować strategie ich wdrożenia.
5,0Student poprawnie dobiera strategie wprowadzania dużych zmian do organizacji różnych branż.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O/04-7_K01
Student wykazuje aktywną i otwartą postawę w trakcie pracy zespołowej
2,0Student nie wykazuje żadnych chęci do pracy w grupie.
3,0Student uczestniczy w pracy grupy i zabiera sporadycznie głos.
3,5Student aktywnie uczestniczy w pracy grupy. Często zabiera głos i przekonuje innych do swoich racji.
4,0Student zachęca innych do aktywności w pracy grupowej.
4,5Student wspiera innych w realizacji zadania grupowego. Dba o dobry klimat i atmosferę w grupie.
5,0Student przyjmuje na siebie rolę lidera grupy.

Literatura podstawowa

  1. Stephen P. Robbins, Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przegląd narzedzi do badania ZwO2
T-L-2Badanie indywidualnych nastawień i dyspozycji2
T-L-3Badanie satysfakcji i zaangażowania2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie, cele i metody nauki o zachowaniach ludzi w organizacjach2
T-W-2Rozwiązywanie konfliktów i negocjowanie2
T-W-3Wprowadzanie zmian do organizacji2
T-W-4Zjawiska patologiczne w organizacjach2
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach.6
A-L-2Konsultacje u prowadzacego.2
A-L-3Praca własna nad projektami.25
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach8
A-W-2Samodzielne przygotowanie się do zaliczenia końcowego15
A-W-3Konsultacje u prowadzacego zajęcia4
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/04-7_W01student potrafi opisać użyteczność różnych metod i technik badania zachowań ludzi w organizacjach
Cel przedmiotuC-1Poznanie metod i technik badania zachowań ludzi w organizacjach
Treści programoweT-W-1Pojęcie, cele i metody nauki o zachowaniach ludzi w organizacjach
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wyklad informacyjny
M-2Metoda podająca - opis
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opisać użyteczności żadnuch metod i technik ZwO.
3,0Student poprawnie opisuje wykorzystanie najprostszych metod i technik ZwO.
3,5Student poprawnie charakteryzuje zastosowanie wsztstkich technik i metod ZwO.
4,0Student potrafi porownać w sposób analirtyczny użyteczność wszystkich narzędzi ZwO.
4,5Student potrafi właściwie dobrać metodę ZwO do rozwiazania konkretnego problemu.
5,0Student potrafi uzadanić celowość dokonanego wyboru metod i technik ZwO.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/04-7_W02student ma wiedzę o psychologicznych, organizacyjnych i kulturowych uwarunkowaniach zachowań ludzi w organizacjach
Cel przedmiotuC-1Poznanie metod i technik badania zachowań ludzi w organizacjach
C-2Nabycie umiejętności identyfikacji i oceny zachowań ludzi w organizacjach oraz doboru właściwych strategii interwencji
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wyklad informacyjny
M-2Metoda podająca - opis
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie testu
S-1Ocena formująca: Sprawozdanie z realizacji projektów w trakcie zajęć audytoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena wyników testów prowadzonych w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma żadnej wiedzy o uwarunkowaniach ZwO.
3,0Student posiada wiedzę o niektórych uwarunkowaniach ZwO.
3,5Student potrafi poprawnie opisać model ZwO.
4,0Student poprawnie identyfikuje zmienne organizacyjne i kulturowe wpływające na zachowania ludzi.
4,5Student posiada wiedzę o zachowaniach ludzi w różnych organizacjach.
5,0Student ma pełną wiedzę o zachowaniach ludzi w środowisku wielokutlturowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/04-7_W03Student rozpoznaje i opisuje sytacje patologiczne w organizacjach
Cel przedmiotuC-1Poznanie metod i technik badania zachowań ludzi w organizacjach
Treści programoweT-W-4Zjawiska patologiczne w organizacjach
Metody nauczaniaM-2Metoda podająca - opis
M-3Metoda problemowa - wyklad konwersatoryjny
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić i opisać zadnej z patologii organizacyjnych.
3,0Student potrafi nazwać i opisać tylko niektóre patologie organizacyjne.
3,5Student potrafi nazwać, opisać i wskazać na źródła patologii organizacyjnych.
4,0Student poprawnie identyfikuje sytuacje patologiczne w konkretnej firmie i wskazuje sposby ich eliminacji.
4,5Student potrafi wskazać na konkretne przedsięwzięcia służące do usunięcia patoliogii organizacyjnych w konkretnej firmie i opracować plan ich wdrożenia.
5,0Student uzasadnia i przekonuje innych do planu eliminacji patologii organizacyjnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/04-7_U01Student posługuje się narzędziami do badania zachowań ludzi w organizacjach.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności identyfikacji i oceny zachowań ludzi w organizacjach oraz doboru właściwych strategii interwencji
C-3Kształtowanie postawy otwartości na innych oraz wzmacnianie zachowań funkcjonalnych w pracy zespołowej
Metody nauczaniaM-2Metoda podająca - opis
M-6Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena wyników testów prowadzonych w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych natrzędzi do badania ZwO.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi do badania ZwO.
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia do badania ZwO.
4,0Student potrafi w analityczny sposób porównać użyteczność wykorzystania różnych narzędzi do badania ZwO.
4,5Student dobiera i wykorzystuje narzędzia do rozwiązania konkretnego problemu w firmie.
5,0Student potrafi uzasadnić celowość dokonanego wyboru i przekonać innych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/04-7_U02Student umie formulować wnioski na podstawie wyników badania indywidualnych nastawień i dyspozycji.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności identyfikacji i oceny zachowań ludzi w organizacjach oraz doboru właściwych strategii interwencji
C-3Kształtowanie postawy otwartości na innych oraz wzmacnianie zachowań funkcjonalnych w pracy zespołowej
Metody nauczaniaM-4Metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-6Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
M-5Metoda aktywizująca - inscenizacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawozdanie z realizacji projektów w trakcie zajęć audytoryjnych
S-2Ocena formująca: Ocena wyników testów prowadzonych w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sformułować zadnych wniosków wynikających z badania indywidualnych nastawień i dyspozycji.
3,0Student potrafi sfoermułować tylko najbardziej oczywiste wnioski.
3,5Student potrafi sformułowac wszystkie najważniejsze wnioski wynikające z badania indywidualnych natawień i dyspozycji.
4,0Student potrafi porównać różnice pomiędzy indywidualnymi profilami nastawień i dyspozycji.
4,5na podstawie badania indywidualnych nastawień i dyspozycji student potrafi opracować ścieżki rozwoju.
5,0Student potrafi opracować ścieżki rozwoju, przedstawić je i uzasadnić.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/04-7_U03Student wykorzystuje różne techniki w procesie doskonalenia komunikacji interpersonalnej.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności identyfikacji i oceny zachowań ludzi w organizacjach oraz doboru właściwych strategii interwencji
C-3Kształtowanie postawy otwartości na innych oraz wzmacnianie zachowań funkcjonalnych w pracy zespołowej
Treści programoweT-W-2Rozwiązywanie konfliktów i negocjowanie
Metody nauczaniaM-4Metoda aktywizująca - metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawozdanie z realizacji projektów w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstaw procesu komunikacji interpersonalnej.
3,0Student zna ogólny model komunikacji interpersonalnej.
3,5Student poprawnie opisuje wszystkie powiąznia pomiędzy elementami modelu.
4,0Student potrafi dobrać odpowiednią technikę do doskonalenia wybranych umiejętności komnunikacyjnych.
4,5Student poprawnie dobiera techniki doskonalenia do wszystkich obszarów komunikacji interpersonalnej.
5,0Student potrafi uzasadnić celowość dokonanego wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/04-7_U04Student analizuje sytuacje konfliktowe , dobiera właściwe strategie postępowania oraz szacuje ich koszty społeczne.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności identyfikacji i oceny zachowań ludzi w organizacjach oraz doboru właściwych strategii interwencji
Treści programoweT-W-3Wprowadzanie zmian do organizacji
Metody nauczaniaM-4Metoda aktywizująca - metoda przypadków
M-6Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawozdanie z realizacji projektów w trakcie zajęć audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dostrzec w konkretnej sytuacji zadnych elementów konfliktu.
3,0Studen ptrafi dostrzec w konkretnej sytuacji tylko bardzo oczywiste elementy konfiktu.
3,5Student dostrzega wszystkie elementy konfliktu i poprawnie je charakteryzuje.
4,0Student poprawnie analizuje sytuację konfliktową oraz przedstawia jedną strategię rozwiązania konfliktu.
4,5Student poprawnie analizuje różne sytuacje konfliktowe i bada zależności między nimi.
5,0Student przedstawia propozycje rozwiązania konfliktu w środowisku wielokulturowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/04-7_U05Student opracowuje strategie wprowadzania zmian do organizacji w w różnych sytuacjach organizacyjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnych strategii wprowadzania zmian do organizacji.
3,0Student ma jedynie podstawową wiedzę o mechanizmach wprowadzania zmian do organizacji.
3,5Student poprawnie charakteryzuje wszystkie potencjalne strategie wprowadzania zmian.
4,0Student poprawnie identyfikuje uwarunkowania zmiany organizacyjnej w konkretnej firmie.
4,5Student potrafi oszacować koszty zmiany, źródła oporu i opracować strategie ich wdrożenia.
5,0Student poprawnie dobiera strategie wprowadzania dużych zmian do organizacji różnych branż.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O/04-7_K01Student wykazuje aktywną i otwartą postawę w trakcie pracy zespołowej
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie postawy otwartości na innych oraz wzmacnianie zachowań funkcjonalnych w pracy zespołowej
Metody nauczaniaM-6Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: obserwacja zachowań studentów w trakcie zajęć audytoryjnych i podczas pracy grupowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych chęci do pracy w grupie.
3,0Student uczestniczy w pracy grupy i zabiera sporadycznie głos.
3,5Student aktywnie uczestniczy w pracy grupy. Często zabiera głos i przekonuje innych do swoich racji.
4,0Student zachęca innych do aktywności w pracy grupowej.
4,5Student wspiera innych w realizacji zadania grupowego. Dba o dobry klimat i atmosferę w grupie.
5,0Student przyjmuje na siebie rolę lidera grupy.