Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_1A_O/01-6_U01 | Student po ukończeniu zajęć winien umieć zastosować posiadaną wiedzę w praktycznej działalności gospodarczej. Rozpoczynając od umiejętności doboru technik marketingowych w zależności od rozpoznanej sytuacji, planowania ich zastosowania, opracowania (lub współuczestniczenia w opracowaniu) strategii marketingowej aż do przygotowania i kontrolowania stopnia jej realizacji. Zajęcia rozwijają umiejętności komunikowania się z uwzględnieniem pracy zespołowej, pozyskiwanie wiedzy, umiejętności samokształcenia i wykorzystywanie wiedzy oraz umiejętności w praktyce. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_1A_U12 | ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole |
---|
ZIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie posługiwania się zasadami obowiązującymi w przepisach prawa |
ZIP_1A_U16 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie |
ZIP_1A_U17 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U21 | ma umiejętności samokształcania się |
ZIP_1A_U23 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie |
ZIP_1A_U25 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U26 | ma umiejętności w zakresie rozumienia podstawowych procesów ekonomicznych i zasad sterowania nimi |
ZIP_1A_U27 | ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie technik marketingowych w nawiązaniu do działalności podmiotów gospodarczych oraz osób fizycznych. W szczególności rozwinięcie umiejętności komunikowania się oraz projektowania i doboru narzędzi marketingowych adekwatnych do sytuacji, celu i charakteru zdarzenia. Poznanie skutków i oddziaływania poszczególnych narzędzi. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Asertywność i autoprezentacja w technikach sprzedażowych |
---|
T-L-2 | Prezentacja zasad i praktyka skutecznej sprzedaży |
T-L-3 | Negocjacje i techniki negocjacyjne |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny o charakterze prezentacji połączony w objaśnieniem lub wyjaśnieniem zachowań |
---|
M-2 | Laboratorium - inscenizacje studentów połączone ze współną analizą ich przebiegu |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Laboratorium - uwzględnienie aktywności, trafności zastosowania nabytych umiejętności w scenkach rodzajowych inscenizowanych wywołanym tematem |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na podstawie poziomu wiedzy zawartej w odpowiedziach z tematów zajęć. Ocena z przedmiotu = 05*ocena z laboratorium + 0,5*ocena części wykładowej. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Brak umiejętności przywoływania pojęć, zakresów oddziaływania poszczególnych narzędzi, możliwości ich stosowania. |
3,0 | Umiejętność korzystania z wiedzy ograniczona do wykonywania podstawowych działań w ramach technik marketingowych, tj. operacji wyboru zdarzenia, dostosowania rodzaju narzędzia w fazie badania lub konstrukcji, uczesnictwo w prowadzonych badaniach. |
3,5 | Wykorzystywanie wiedzy, informacji do opracowania zagadnień marketingowych o prostym układzie zależności, stosowanie narzędzi i prowadzenie badań w powiązaniu z celami zadania. |
4,0 | Umiejętność analizy składowych problemu, w tym: identyfikacja głównych przyczyn, hierarchizacja pozostałych, analiza zwiążków i zależności pomiędzy nimi. Proponowanie narzędzi marketingowych adekwatnych do rozwiązania problemu/zadania. |
4,5 | Umiejętność opracowania syntezy zjawisk, zdarzeń, problemu oraz proponowanych narzędzi marketingowych w całość. Uwzględnianie zasobów, związków i zależności pomiędzy tymi kategoriami. |
5,0 | Umiejętność budowy ocen wartościujących na podstawie interpretacji zdarzeń, zjawisk i zależności zewnętrznych oraz wewnętrznych. Umiejętność dokonywania wyboru narzędzi i sposobu rozwiążania problemu z uwzględnieniem celu zadania. |