Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: inżynieria systemów informacyjnych produkcji
Sylabus przedmiotu Zintegrowane pakiety biurowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zintegrowane pakiety biurowe | ||
Specjalność | zarządzanie projektami i innowacjami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z konkretnymi narzędziami zintegrowanych pakietów biurowych. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przetwarzanie tekstu – wyszukiwanie i zamiana tekstu, praca z szablonami dokumentów, używanie styli, wykorzystanie nagłówków i stopki, praca grupowa, korespondencja seryjna, makropolecenia, ograniczanie dostępu do dokumentów. Arkusz kalkulacyjny – formatowanie warunkowe, użycie komentarzy, modyfikacja formuł, użycie formuł zagregowanych, nazywanie zakresów, wykorzystanie autofiltrów, używanie tabeli przestawnych i wykresów przestawnych, praca grupowa, makropolecenia. Bazy danych – struktura tabel, import i eksport danych, rodzaje relacji, tworzenie formularzy, wykorzystanie kwerend, połączenia między tabelami, tworzenie raportów, makropolecenia. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przetwarzanie tekstu – wyszukiwanie i zamiana tekstu, praca z szablonami dokumentów, używanie styli, wykorzystanie nagłówków i stopki, praca grupowa, korespondencja seryjna, makropolecenia, ograniczanie dostępu do dokumentów. Arkusz kalkulacyjny – formatowanie warunkowe, użycie komentarzy, modyfikacja formuł, użycie formuł zagregowanych, nazywanie zakresów, wykorzystanie autofiltrów, używanie tabeli przestawnych i wykresów przestawnych, praca grupowa, makropolecenia. Bazy danych – struktura tabel, import i eksport danych, rodzaje relacji, tworzenie formularzy, wykorzystanie kwerend, połączenia między tabelami, tworzenie raportów, makropolecenia. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta) | 5 |
A-L-2 | Praca na zajęciach laboratoryjnych | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie do aktywnego udziału w dyskusji na wykładzie (praca własna studenta) | 5 |
A-W-2 | Udział w wykładach i zaliczeniu | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia końcowego (praca własna studenta) | 8 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład w formie prezentacji połączony z dyskusją |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne (praktyczna realizacja części wykładowej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykłady: Ocena końcowa na podstawie zaliczenia praktycznego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Laboratoria: Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie końcowego praktycznego sprawdzenia wiedzy i punktów za aktywność podczas zajęć |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D4/06_W01 Posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania konkretnych narzędzi pakietów biurowych | ZIP_2A_W08 | T2A_W08 | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D4/06_U01 Posiada umiejętności wykorzystania wybranych narzędzi pakietów biurowych | ZIP_2A_U10 | T2A_U10 | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_2A_D4/06_K01 Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze pakietów biurowych | ZIP_2A_K04 | T2A_K06 | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D4/06_W01 Posiada wiedzę z zakresu wykorzystywania konkretnych narzędzi pakietów biurowych | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat zintegrowanych pakietów biurowych. |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych (procesora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, bazy danych). | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretne narzędzia zintegrowanych pakietów biurowych. | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można wykorzystać konkretne narzędzia zintegrowanych pakietów biurowych. | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wyjaśnić w jaki sposób można rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D4/06_U01 Posiada umiejętności wykorzystania wybranych narzędzi pakietów biurowych | 2,0 | Student nie posiada umiejętności używania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. |
3,0 | Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych (procesora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, bazy danych). | |
3,5 | Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykorzystywać konkretne narzędzie zintegrowanych pakietów biurowych. | |
4,0 | Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykorzystywać konkretne narzędzie zintegrowanych pakietów biurowych. | |
4,5 | Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student z pomocą nauczyciela jest w stanie rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. | |
5,0 | Student posiada umiejętności z zakresu użycia konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie rozwiązać określony problem za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_2A_D4/06_K01 Posiada kompetencje w zakresie kreatywnego działania w sferze pakietów biurowych | 2,0 | Student nie posiada kompetencji w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. |
3,0 | Student posiada kompetencje w zakresie użytkowania narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych (procesora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, bazy danych). | |
3,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. | |
4,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. | |
4,5 | Student z pomocą nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. | |
5,0 | Student bez pomocy nauczyciela jest w stanie wykazać się kompetencjami w zakresie rozwiązania określonego problemu za pomocą konkretnych narzędzi zintegrowanych pakietów biurowych. |
Literatura podstawowa
- Apiecionek Z., Bazy danych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 2006
- Kopertowska M., Sikorski W., Przetwarzanie tekstu, PWN Mikom, Warszawa, 2007
- Kopertowska M., Sikorski W., Arkusze kalkulacyjne, PWN Mikom, Warszawa, 2007
- Kopertowska M., Sikorski W., Bazy danych, PWN Mikom, Warszawa, 2007