Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Sylabus przedmiotu Język angielski III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-3 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
C-4 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Proces rekrutacji. Praca i zatrudnienie, Społeczna specyfika zawodu inżyniera. Mowa zależna. Czasowniki wyrażające przeszłe zobowiązania i możliwość. Czasowniki wyrażające przeszły, teraźniejszy i przyszły przymus, możliwości i pozwolenie (make; let; allow). | 10 |
T-LK-2 | Symbole historii ogólnej w nawiązaniu do XX wieku. Wyrażenia- I wish/If only. Czasy przeszłe. Czasowniki złożone (Phrasal verbs). | 10 |
T-LK-3 | Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-7 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_A/01/03/02_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa , fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2 | — | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2 | M-1, M-2, M-5, M-6, M-7 | S-2, S-3, S-4 |
ZIP_1A_A/01/03/02_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | — | — | — | C-2 | T-LK-3 | M-1, M-3, M-5 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_A/01/03/02_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | ZIP_1A_U13, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U16, ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U23 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U05, InzA_U07 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-2, S-4 |
ZIP_1A_A/01/03/02_U02 posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | ZIP_1A_U13, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U16 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-2, M-4, M-7 | S-2 |
ZIP_1A_A/01/03/02_U03 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, teksty specjalistyczne oraz potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi | ZIP_1A_U13 | T1A_U03, T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-2, M-5 | S-2 |
ZIP_1A_A/01/03/02_U04 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie | ZIP_1A_U13, ZIP_1A_U25 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06 | — | C-2 | T-LK-3 | M-1, M-3, M-5 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_A/01/03/02_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijanie kompetencji językowych | ZIP_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-2, M-4 | S-2, S-3 |
ZIP_1A_A/01/03/02_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | ZIP_1A_K03 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05 | — | C-4 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_A/01/03/02_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa , fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2 | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIP_1A_A/01/03/02_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student zna wybrane słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym, umożliwiającym mu prostą i bezpośrednią wymianę informacji na znane mu tematy związane z jego specjalizacją. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_A/01/03/02_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIP_1A_A/01/03/02_U02 posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,0 | Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,5 | Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
5,0 | Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
ZIP_1A_A/01/03/02_U03 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata, teksty specjalistyczne oraz potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi | 2,0 | Student nie rozumie czytanych tekstów. |
3,0 | Student rozumie czytane teksty w ograniczonym zakresie, rozumie ich ogólny kontekst. | |
3,5 | Student w dostatecznym stopniu rozumie czytane teksty, rozumie ich kontekst, znaleźć w nich potrzebne, podstawowe informacje. | |
4,0 | Student dobrze rozumie czytane teksty, potrafi je streścić i znaleźć w nich wszystkie ważne informacje. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie czytane teksty, potrafi je nie tylko streścić, ale również przeanalizować. | |
5,0 | Student doskonale rozumie czytane teksty, dostosowując styl i tempo czytania do różnych celów, wykorzystując wybiórczo odpowiednie źródła. | |
ZIP_1A_A/01/03/02_U04 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie | 2,0 | Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie |
3,0 | Student rozumie i używa podstawowe słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym, umożliwiającym mu prostą i bezpośrednią wymianę informacji, na znane mu tematy, związane z jego dziedziną studiów. | |
3,5 | Student rozumie i używa podstawowe słownictwo specjalistyczne w stopniu dostatecznym i potrafi je zastosować w tłumaczeniu prostego tekstu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i jego kontekst także w bardziej złożonych tekstach, potrafi je użyć w prostych wypowiedziach ustnych. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne, potrafi tłumaczyć teksty fachowe ze swojej dziedziny, swobodnie używa tego słownictwa w wypowiedziach ustnych (np. prezentacjach). | |
5,0 | Student doskonale rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne, potrafi tłumaczyć teksty fachowe ze swojej dziedziny, potrafi użyć tego słownictwa w wypowiedziach ustnych, prezentacjach, objaśniając instrukcje obsługi urządzeń. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_A/01/03/02_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijanie kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIP_1A_A/01/03/02_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A..Clare, JJ Wilson, TOTAL ENGLISH, Pearson Longman, 2006
- S..Cunningham, P. Moor, NEW CUTTING EDGE, Pearson Longman, 2007
Literatura dodatkowa
- S.T. Knowles, M. Mann, USE OF ENGLISH, MacMillan, 2003
- S.T. Knowles, M. Mann, LISTENING AND SPEAKING, MacMillan, 2003
- S.T. Knowles, M. Mann, READING, MacMillan, 2003
- S.T. Knowles, M. Mann, WRITING, MacMillan, 2003
- XYZ, Teksty popularno-naukowe z dziedziny studiowanego kierunku, 2012