Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_1A_O1/03_U01 | Student powinien umiec od podstaw implementowac
specyfikacje rozwiazywanego problemu wykorzystujac
programistyczne mechanizmy implementacji paradygmatu
obiektowego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_1A_U28 | ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji |
---|
ZIP_1A_U29 | ma umiejętności w zakresie doboru prostych systemów usprawniania i automatyzacji procesów produkcji |
ZIP_1A_U08 | ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych w wybranym obszarze produkcji |
ZIP_1A_U12 | ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole |
ZIP_1A_U25 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U17 | ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy |
ZIP_1A_U19 | potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji |
ZIP_1A_U21 | ma umiejętności samokształcania się |
ZIP_1A_U23 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami programowania obiektowego. |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik programowania obiektowego |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności praktycznych z zakresu procesu wytwarzania oprogramowania - dyscypliny implementacji (tworzenie, kompilacja, refaktoring, debugowanie). |
Treści programowe | T-W-1 | Paradygmat programowania obiektowego. Języki oraz środowiska programowania obiektowego. Inkapsulacja jako element paradygmatu. |
---|
T-W-4 | Dziedziczenie. Technika programowania. |
T-W-5 | Polimorfizm. Metody wirtualne i klasy polimorficzne. |
T-W-6 | Programowanie uogólnione. Funkcje wzorcowe i wzorce klas. |
T-W-7 | Programowanie generyczne za pomocą biblioteki standardowej, STL. |
T-W-8 | Rozpoznanie typu w czasie wykonania programu. Obsługa wyjątków. |
T-W-2 | Zarządzanie czasem życia i dostępem do składowych obiektów złożonych. Agregacja a kompozycja. |
T-W-3 | Przeładowanie operacji, funkcji oraz przeciążanie operatorów. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-1 | Wykład informacyjny połączony z metodą badania przypadków oraz komputerową demonstracją |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Ocena zadań ćwiczeniowych wykonywanych w ramach zajęć laboratorinyjch. Pozwala ocenić stopień przygotowania studenta do samodzielnego wykonania programistycznych ćwiczeń domowych. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Wejciówka. Pozwala oceniać przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych. |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzenie programistycznych zadań domowych. Pozwala ocenić przyswojoną wiedzę z wcześniejszych tematów . |
S-4 | Ocena podsumowująca: Testowy ekzamin pisemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | potrafi implementowac główne podstatowe zasady paradygmatu obiektowego |
3,5 | potrafi implementowac główne podstatowe zasady paradygmatu obiektowego oraz
zarzadzania wyjatkami |
4,0 | potrafi implementowac podstatowe zasady paradygmatu obiektowego, zasady
zarzadzania wyjakami oraz wybrane podstawowe mechanizmy programowania
uogólnionego. |
4,5 | potrafi implementowac podstatowe zasady paradygmatu obiektowego, zasady
zarzadzania wyjatkami, dowolne mechanizmy programowania uogólnionego. |
5,0 | potrafi implementowac podstatowe zasady paradygmatu obiektowego, zarzadzania
wyjatkami, dowolne mechanizmy programowania uogólnionego oraz biblioteki
standardowej. |