Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | MBM_1A_C32-7_U01 | Student powinien interpretować stopnie zagrożenia dla środkowiska ze strony środków transportu na poszczególnych etapach ich życia, łączyć możliwości ograniczania zagrożeń przy eksploatacji i po wycofaniu śrdoków transportu z eksploatacji, planować i podejmować działania w zakresie organizacji sieci recyklingu pojazdów, szacować potrzeby i możliwości działań w stacjach demontażu, zaprezentować trendy rozwojowe w budowie pojazdów, zaplanować organizację i wyposażenie stacji demontażu, przygotować schemat procesu recyklingu SWE |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_1A_U04 | potrafi przygotować w języku polskim lub obcym prezentację ustną z zakresu inżynierii mechanicznej posługując się słownictwem technicznym |
---|
MBM_1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia - samodzielnego poszukiwania informacji i analizowania poznanych zagadnień |
MBM_1A_U10 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
MBM_1A_U11 | ma umiejętności niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna i stosuje zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
MBM_1A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym w zakresie właściwym dla inżynierii mechanicznej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę wykonania oraz wybrać narzędzia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie zasad i znaczenia ochrony środowiska naturalnego |
---|
C-2 | Poznanie aktualnych wymagań zagospodarowywania SWE |
C-3 | Poznanie zasad i organizacji stacji demontażu pojazdów |
C-4 | Poznanie uwarunkowań społecznych, prawnych i terytorialnych tworzenia stacji i sieci recyklingu pojazdów |
C-5 | Poznanie sposobów i zasad recyklingu materiałów i zespołów z demontowanych pojazdów |
C-6 | Poznanie zasad trendów rozwojowych z punktu widzenia recyklingu w projektowniu i użytkowaniu pojazdu |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe definicje związane z recyklingiem |
---|
T-W-2 | Uczestnicy procesu recyklingu, rodzaje sieci recyklingu |
T-W-3 | Schemat procesu recyklingu, systemy recyklingu w pozostałych krajach UE |
T-W-4 | Organizacja recyklingu, uwarunkowania ekonomiczne i społeczne |
T-W-5 | Przeznazenie demontowanych zespołów i materiałów |
T-W-6 | Konsekwencje rozwoju sieci recyklingu |
T-W-7 | Działania realizowane w stacji demontażu |
T-W-8 | Systemu wspomagania komputerowego recyklingu samochodów |
T-W-9 | Trendy rozwojowe w budowie pojazdów z punktu widzenia potrzeb recyklingu |
T-W-10 | System recyklingu pojazdów w Polsce |
T-W-11 | Prognozy rozwojowe recyklingu pojazdów |
T-W-12 | Wyposażenie dla stacji demontażu pojazdów, wymagania w odniesieniu do stacji demontażu |
Metody nauczania | M-3 | Wykład informacyjny - wyjaśnianie |
---|
M-4 | Ćwiczenia - dyskusja dydaktyczna, objasnianie pojęć, pogadanka |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów w formie pisemnej |
---|
S-4 | Ocena formująca: Zaliczenie w formie pisemnej ćwiczeń (założenia do projektu stacji demontażu pojazdów) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zaprezentować negatywnych skutków oddziaływania środków transportu |
3,0 | Studnt prezentuje tylko wybrane efekty oddziaływania środków transportu bez analizy |
3,5 | Studnt prezentuje skutki oddziaływania środków transportu na środkowisko na etapach ich istnienia |
4,0 | Studnt prezentuje skutki oddziaływania środków transportu na środkowisko na etapach ich istnienia i dokonuje analizy uwarunkowań recyklingu |
4,5 | Studnt prezentuje skutki oddziaływania środków transportu na środkowisko na etapach ich istnienia i dokonuje analizy uwarunkowań prawnych recyklingu, a także potrafi dyskutować o możliwościach recyklingu SWE |
5,0 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o działaniach realizaowanych w stacjach demontażu pojazdów i dalszym przeznaczeniu części i elementów pojazdu |