Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N1)
specjalność: diagnostyka i urządzenia mechatroniczne pojazdów samochodowych
Sylabus przedmiotu Matematyka II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Kamiński <Przemyslaw.Kaminski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki w zakresie semestru pierwszego. |
W-2 | Znajomość matematyki w zakresie matury na poziomie podstawowym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych. |
C-2 | Uświadomienie potrzeby systematycznej i uczciwej pracy. |
C-3 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i ekonomicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozwiązywanie zadań i problemów w zakresie treści programowych omawianych na wykładzie. | 20 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Całka oznaczona, obliczanie całki oznaczonej, całki niewłaściwe, zastosowanie całek. | 1 |
T-W-2 | Całka nieoznaczona, wzory na całkowanie przez podstawianie i przez części, całkowanie funkcji wymiernych i innych rodzajów funkcji. | 1 |
T-W-3 | Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych: pochodne cząstkowe, różniczka zupełna, ekstremum funkcji. Zastosowanie rachunku różniczkowego. | 2 |
T-W-4 | Całka podwójna i potrójna. Zastosowanie rachunku całkowego. | 1 |
T-W-5 | Równania różniczkowe rzędu pierwszego i drugiego. Zastosowanie równań różniczkowych. | 1 |
T-W-6 | Szeregi liczbowe, szeregi potęgowe, zastosowanie szeregów. | 1 |
T-W-7 | Liczby zespolone. Wielomiany, zasadnicze twierdzenie algebry. | 1 |
T-W-8 | Macierze, działanie na macierzach, macierz odwrotna. Wyznacznik i jego własności. | 3 |
T-W-9 | Układy równań liniowych, wzory Cramera, metoda eliminacji Gaussa, twierdzenie Kroneckera-Capellego. | 2 |
T-W-10 | Geometria analityczna: rachunek wektorowy, prosta i płaszczyzna w przestrzeni. | 2 |
T-W-11 | Rachunek różniczkowy funkcji rzeczywistej jednej zmiennej: ciągi liczbowe, granica ciągu, granica funkcji, ciągłość funkcji, pochodna i jej interpretacja, różniczka funkcji, twierdzenie Taylora, ekstrema, asymptoty funkcji. Zastosowanie rachunku różniczkowego. | 5 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych. | 20 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań. | 49 |
A-A-3 | Konsultacje. | 6 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 20 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów oraz wskazanej literatury. | 38 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu. | 15 |
A-W-4 | Egzamin. | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy połączony z prezentacją. |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne, dyskusja, metody problemowe z użyciem dostępnego w sali oprogramowania. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny połączony z egzaminem ustnym. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdziany zaliczające ćwiczenia audytoryjne oraz poprawy sprawdzianów. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Wykład: na podstawie dyskusji. Ćwiczenia audytoryjne: na podstawie samodzielnego lub z pomocą grupy rozwiązywania zadań przy tablicy |
S-4 | Ocena formująca: Wykład: na podstawie dyskusji. Ćwiczenia audytoryjne: na podstawie samodzielnego lub z pomocą grupy rozwiązywania zadań przy tablicy. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_B08_W01 zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. | T_1A_W01 | T1A_W01, T1A_W07 | InzA_W02 | C-2, C-3 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_B08_U01 potrafi zastosować poznane podczas kursu metody oraz wyszukane w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów. | T_1A_U01 | T1A_U01 | — | C-2, C-3 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_B08_K01 ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia oraz potrzeby systematycznej i uczciwej pracy. | T_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-2 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_B08_W01 zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. | 2,0 | Student nie potrafi wymienić większości podstawowych definicji i twierdzeń w sposób poprawny. |
3,0 | Student potrafi wymienić wybrane podstawowe definicje i twierdzenia. | |
3,5 | Student potrafi wymienić dowolne podstawowe definicje i twierdzenia. | |
4,0 | Student potrafi wymienić dowolne podstawowe definicje i twierdzenia oraz podać dowody wybranych twierdzeń lub ich zastosowania. | |
4,5 | Student potrafi wymienić dowolne podstawowe definicje i twierdzenia oraz podać dowody dowolnych twierdzeń lub ich zastosowania. | |
5,0 | Student potrafi wymienić dowolne podstawowe definicje i twierdzenia oraz podać dowody dowolnych twierdzeń lub ich zastosowania oraz potrafi wyciągnąć wnioski z posiadanej wiedzy. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_B08_U01 potrafi zastosować poznane podczas kursu metody oraz wyszukane w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów. | 2,0 | Student nie potrafi rozwiązać większości zadań z zakresu treści programowych. |
3,0 | Student potrafi rozwiązać wybrane, najbardziej typowe zadania z zakresu treści programowych. | |
3,5 | Student potrafi rozwiązać dowolne zadania z zakresu treści programowych. | |
4,0 | Student potrafi rozwiązać dowolne zadania z zakresu treści programowych i weryfikować uzyskane wyniki. | |
4,5 | Student potrafi rozwiązać dowolne zadania z zakresu treści programowych i weryfikować i interpretować uzyskane wyniki. | |
5,0 | Student potrafi rozwiązać dowolne zadania z zakresu treści programowych i weryfikować i interpretować uzyskane wyniki. Potrafi prowadzić merytoryczną dyskusję problemową |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_B08_K01 ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia oraz potrzeby systematycznej i uczciwej pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, 2002, 11
- T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa 1, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, 2005, 12
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, 2006, 14
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 1, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, 2002, 11
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Równania różniczkowe zwyczajne, Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, 2000, 5
Literatura dodatkowa
- W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach , tom 1 i 2, PWN, Warszawa, 2007
- W. Krysicki, L. Włodarski., Analiza matematyczna w zadaniach cz. I., PWN, Warszawa, 2008