Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_IBR/65_U01 | W wyniku przeprowadzonych ćwiczeń student powinien nabyć umiejętność:
- oceny układów pojazdu wspomagających jego ruch,
- oceny drogowych urządzeń infrastrukturalnych wpływających na płynność ruchu pojazdów,
- obsługi podstawowych urządzeń wspomagających pracę kierowcy |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U13 | potrafi zaplanować i przeprowadzić pomiary i symulacje oraz wyznaczyć charakterystyki elementów pojazdów samochodowych i ich układów, przedstawić wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji wraz z wyciągnięciem właściwych wniosków |
---|
T_1A_U20 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych oraz realizacji elementu lub zespołu pojazdu, potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne (środowiskowe, ekonomiczne, prawne itp.) |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-2 | Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności oceny i obsługi urządzeń ułatwiających ruch pojazdu |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Pojazd jako element systemu człowiek - pojazd - otoczenie |
---|
T-W-2 | Układy hamulcowe w bezpieczeństwie ruchu drogowego |
T-W-3 | Układ kierowniczy w bezpieczeństwie ruchu drogowego |
T-W-4 | układ przeciwblokujący ABS i układ przeciwpoślizgowy ASR |
T-W-5 | Układ wspomagania nagłego hamowania |
T-W-6 | Układ stabilizacji toru jazdy |
T-W-7 | Układ utrzymania stałej prędkości jazdy (tempomat)
Radarowe układy zachowania odległości |
T-W-8 | Asystent
- pasa ruchu,
- parkowania
Układy nawigacji |
T-W-9 | Urządzenia infrastruktury drogowej
- świetlne, dynamicznie aktualizowane, tablice informacyjne,
- urządzenia zmieniające okresowo organizację ruchu,
- systemy dynamicznej sygnalizacji świetlnej,
- monitoring skrzyżowań,
- CB-radio i jego znaczenie we wspomaganiu ruchu pojazdu. |
T-A-1 | Pomiary i ocena czasu reakcji |
T-A-2 | Ocena skuteczności układu hamulcowego
- pomiar drogi hamowania,
- pomiar opóźnienia hamowania |
T-A-3 | Budowa układu ABS
- pokaz elementów składowych |
T-A-4 | Układy nawigacji satelitarnej
- ćwiczenia praktyczne |
T-A-5 | Śledzenie drogi i parametrów jazdy pojazdu na przykładzie programu "Bezpieczny autobus" |
T-A-6 | Działanie układu ESP - film |
T-A-7 | Drogowe tablice informacyjne - pokaz slajdów |
T-A-8 | Analiza działania systemu monitorującego pracę kierowcy |
Metody nauczania | M-2 | Pokaz, symulacja |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne oceniane na koniec semestru. Pod uwagę brane będą również oceny cząstkowe za wykonane ćwiczenie |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi wymienić urządzeń wspomagających ruch pojazdu |
3,0 | Potrafi wymienić urządzenia wspomagające rych pojazdu |
3,5 | Potrafi wymienić i krótko opisać urządzenia wspomagające ruch pojazdu |
4,0 | Potrafi wymienić i krótko opisać urządzenia wspomagające ruch pojazdu a ponadto potrafi posługiwać się nimi |
4,5 | Potrafi wymienić i krótko opisać urządzenia wspomagające ruch pojazdu a ponadto potrafi posługiwać się nimi oraz potrafi przeprowadzić prezentację na temat wybranego urządzenia |
5,0 | Potrafi wymienić i krótko opisać urządzenia wspomagające ruch pojazdu a ponadto potrafi posługiwać się nimi oraz potrafi przeprowadzić prezentację na temat wybranego urządzenia a ponadto wykazuje się wiedzą i umiejętnościami wykraczającymi poza treści programu |