Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_C23_U01 | Student powinien umieć formułować zagadnienia modelowania ruchu drogowego, powinien objaśniać znaczenie składników inżynierii ruchu, scharakteryzować rodzaje prędości, obliczać przepustowść dróg, ulic i skrzyżowań, zaproponować konkretne rozwiązania w analizowanych sytuacjach drogowych, stosować oznakowanie dróg i ulic w aspekcie zachowania maksymalnego bezpieczeństwa, zaprojektować przykładowy węzeł komunikacyjny z zastosowaniem regulacji ruchu w postaci syganlizacji świetlnej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
T_1A_U09 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
T_1A_U15 | potrafi zaplanować i przeprowadzić proces diagnozowania i testowania elementów pojazdów samochodowych oraz ich układów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-10 | Zapoznanie studentów z rodzajami uczestników ruchu drogowego |
---|
C-11 | Poznanie cech pojazdu istotnych z punktu warunków ruchu na drodze |
C-12 | Zapozanie studentów z rodzajami manewrów na drogach |
C-13 | Kształtowanie umiejętności planowania pomiarów drogowych |
C-14 | Zapoznanie studentów z modelowaniem ruchu drogowego |
C-15 | Poznanie rodzajów prędkości i ich wpływu na strukturę ruchu drogowego |
C-16 | Zapoznanie studentów z metodami obliczania przepustowości dróg i ulic |
C-17 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu obliczania przepustowości skrzyżowań |
C-18 | Zapozanie słuchaczy z rodzajami i hierarchią oznakowań dróg |
Treści programowe | T-W-8 | Psychofizjologiczne cechy człowieka |
---|
T-W-10 | Manewry pojazdów |
T-W-12 | Modelowanie ruchu drogowego |
T-W-13 | Rodzaje prędkości jako parametry drogi |
T-W-15 | Przepustowość dróg i ulic |
T-W-7 | Układ człowiek-pojazd-otoczenie |
T-W-9 | Pojazd w ruchu drogowym |
T-W-11 | Badania, pomiary i analizy ruchu |
T-W-14 | Podstawowe elementy geometryczne dróg |
Metody nauczania | M-2 | Wykład informacyjny, pokaz multimedialny z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Końcowa ocena zaliczająca przedmiot w formie ustnej na określone, reprezentatywne tematy związane z treścią wykładów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie formułować znaczenia składników inżynierii ruchu drogowego |
3,0 | Student umie formułować znaczenia składników inżynierii ruchu drogowego |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować składniki inżynierii ruchu drogowego i strukturyzować elementy poszczególnych grup składników |
4,0 | Student potrafi przeprowadzić obliczenia przepustowości dróg i zastosować wymagane oznakowanie pionowe i poziome |
4,5 | Student potrafi przeprowadzić obliczenia przepustowości dróg i zastosować wymagane oznakowanie pionowe i poziome oraz analizować alternatywne rozwiązania inżynierskie |
5,0 | Student potrafi przeprowadzić obliczenia przepustowości dróg i zastosować wymagane oznakowanie pionowe i poziome oraz analizować alternatywne rozwiązania inżynierskie, a także zastosować techniki modelowania ruchu |