Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | T_1A_DUM/64_U01 | Student posiada umiejętności w zakresie:
- podstaw nowoczesnej inżynierii materiałowej odniesionej do specyfiki techniki pojazdów,
- podstawowych możliwości zastosowania róznych rodzajów nowoczesnych, inteligentnych i odnawialnych materiałów oraz elementów nanotechnologii w obszarze środków transportu,
- nowoczesnych proekologicznych dodatków do paliw oraz smarów stałych w obszarze eksploatacji środków transportu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | T_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
---|
T_1A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik |
T_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
T_1A_U04 | ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
T_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do analizy i oceny działania pojazdu i jego zespołów |
T_1A_U10 | potrafi porównać rozwiązania projektowe pojazdów i ich elementów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (moc, zużycie paliwa, emisja spalin itp.) |
T_1A_U11 | potrafi posłużyć się właściwie dobranymi narzędziami komputerowego wspomagania projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów pojazdów samochodowych i ich układów |
T_1A_U12 | potrafi posłużyć się odpowiednio dobranymi metodami i urządzeniami do pomiaru podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy pojazdu |
T_1A_U13 | potrafi zaplanować i przeprowadzić pomiary i symulacje oraz wyznaczyć charakterystyki elementów pojazdów samochodowych i ich układów, przedstawić wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji wraz z wyciągnięciem właściwych wniosków |
T_1A_U20 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań projektowych oraz realizacji elementu lub zespołu pojazdu, potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne (środowiskowe, ekonomiczne, prawne itp.) |
T_1A_U21 | potrafi stosować i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie podstaw teoretycznych dot. właściwości materiałów inżynierskich stosowanych w konstruowaniu nowoczesnych pojazdów. |
---|
C-2 | Poznanie podstaw teoretycznych dot. możliwości zastosowania nowoczesnych metali, tworzyw sztucznych, kompozytów, stosowanych w technice pojazdów. |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe właściwości materiałów inżynierskich stosowanych w konstruowaniu nowoczesnych pojazdów. |
---|
T-W-2 | Pojęcie struktury materiałów i jej związek z właściwościami materiałów przy trwałej eksploatacji w paliwach tradycyjnych i w wodorze. |
T-W-3 | Materiały metalowe, tworzywa sztuczne, kompozyty, stosowane w konstrukcji samochodu i ich główne właściwości. |
T-W-4 | Lekko wagowe i wytrzymałe materiały. Inteligente materiały do samodzielnego remontu. Nanostale, nanofiltry, baterie słoneczne. |
T-W-5 | Dodatki do paliw oraz smary stałe przewidziane do eksploatacji w wodorze i próżni. |
T-W-6 | Elementy nanotechnologii, które istotnie zwiększają charakterystyki eksploatacyjne istniejących i nowo projektowanych samochodów. |
Metody nauczania | M-1 | metoda podająca (wykład informacyjny)
metoda problemowa (wykład problemowy) |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne w formie testu:
- obejmującego całość materiału,
- odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie,
- brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | poniżej 50% maksymalnej sumy punktów w teście (tj. poniżej 10 punktów) |
3,0 | od 10 do 12 punktów |
3,5 | od 13 do 14 punktów |
4,0 | od 15 do 16 punktów |
4,5 | od 17 do 18 punktów |
5,0 | powyżej 18 punktów |